Positiivinen tulosvaroitus: Raute Oyj:n liikevaihto ja -tulos 2018 kasvavat selvästi vuoteen 2017 verrattuna

RAUTE OYJ PÖRSSITIEDOTE 15.1.2019 KLO 10.45

POSITIIVINEN TULOSVAROITUS: RAUTE OYJ:N LIIKEVAIHTO JA -TULOS 2018 KASVAVAT SELVÄSTI VUOTEEN 2017 VERRATTUNA

Alustavien tilintarkastamattomien tietojen mukaan Raute-konsernin liikevaihto vuonna 2018 oli noin 181 miljoonaa euroa (2017: 148 Me) ja liikevoitto noin 14,9 miljoonaa euroa (2017: 11,6 Me). Rauten soveltamien liikevaihdon ja -tuloksen kehityksen luonnehdintojen mukaan edellä kerrotuilla luvuilla liikevaihto kasvaa selvästi ja liiketulos paranee selvästi vuoteen 2017 verrattuina.

Raute on aikaisemmin ennakoinut 17.9.2018 julkaistun tulosvaroituksen ja 31.10.2018 osavuosikatsauksessa vahvistetun mukaisesti, että Rauten liikevaihto kas­vaa ja liikevoitto paranee vuonna 2018 vuoteen 2017 verrattuna.

Aiemmin ennakoitua korkeampi liikevaihto perustuu koko toimitusketjun hyvään onnistumiseen vuoden lopulla. Myös teknologiapalveluiden liikevaihto oli arvioitua korkeampi. Yhtiön tilauskanta vuoden 2018 lopussa oli noin 95 miljoonaa euroa (2017: 110 M€).

Raute julkaisee vuoden 2018 tilinpäätöstiedotteen aiemmin ilmoitetun mukaisesti torstaina 14.2.2019. Yhtiö antaa siinä yhteydessä arvion liikevaihdosta ja liiketuloksesta vuonna 2019.

Toimitusjohtaja Tapani Kiiski, matkapuhelin 0400 814 148

Raute on maailmanlaajuisesti toimiva teknologia- ja palveluyritys. Rauten asiakkaat ovat puutuoteteollisuudessa toimivia yrityksiä, joiden valmistamia puutuotteita ovat viilu, vaneri, LVL (Laminated Veneer Lumber, viilupalkki) ja sahatavara. Teknologiatarjonta kattaa viilun, vanerin ja LVL:n koko tuotantoprosessin sekä erityismittalaitteita sahatavaralle. Tehdaslaajuisten kokonaisuuksien toimittajana Raute on maailmanlaajuinen markkinajohtaja niin vaneri- kuin LVL-teollisuudessa. Kokonaispalvelukonseptiin kuuluvat lisäksi teknologiapalvelut varaosatoimituksista säännölliseen kunnossapitoon ja konekannan modernisointeihin. Rauten päätoimipiste sijaitsee Lahden Nastolassa. Muut omat tuotantoyksiköt ovat Kajaanissa, Vancouverin alueella Kanadassa, Shanghain alueella Kiinassa ja Pullmanissa, Washingtonin osavaltiossa Yhdysvalloissa. Lisätietoja yhtiöstä: www.raute.com.