Raute allekirjoittanut UPM Vaneriteollisuuden kanssa sopimuksen ennakkohuolto- ja varaosapalveluista

RAUTE ALLEKIRJOITTANUT UPM VANERITEOLLISUUDEN KANSSA SOPIMUKSEN ENNAKKOHUOLTO- JA VARAOSAPALVELUISTA

Raute Oyj on allekirjoittanut UPM Vaneriteollisuuden kanssa huolto- ja varaosapalvelu-sopimuksen koskien UPM Vaneriteollisuuden Pelloksen, Jyväskylän, Savonlinnan, Joensuun, Kalson, Chudovon (Venäjä) ja Otepään (Viro) vaneritehtaita. Sopimuksen arvoa ei julkisteta.

Tällä 1.4.2012 voimaan astuvalla sopimuksella Raute ottaa osaltaan vastuun UPM:n vaneritehtaiden erikseen sovittujen tuotantolinjojen ennakkohuoltotarkastuksista ja aikataulutetuista huolto-ohjelmista. Rauten erityishuolto-ohjelmat keskittyvät ennakoivan, sopimuspohjaisen huollon optimointiin ja perustuvat Rauten omia koneitaan ja laitteitaan koskevaan tietotaitoon. Tavoitteena on turvata häiriötön tuotanto ja laitteistojen jatkokehitysmahdollisuudet ennakoivilla, oikein ajoitetuilla ja asianmukaisilla huoltotoimenpteillä.

Tuotantojohtaja Mika Kekki, UPM Vaneriteollisuus, toteaa: "Olemme erittäin tyytyväisiä tämän sopimuksen allekirjoittamisesta. Raute on ollut vaneritehtaidemme pääasiallinen kone- ja laitetoimittaja, joten tämä sopimus on luonnollinen jatke yhteistyöllemme. Sopimuksesta huolimatta UPM Vaneriteollisuudella on edelleen vahvat omat huoltoresurssit, sekä määrällisesti että laadullisesti."

UPM Vaneriteollisuus on Euroopan johtava korkealaatuisen vanerin ja viilun valmistaja. Sen yhdeksän tehtaan vuotuinen tuotantokapasiteetti on noin miljoona m3.

”Tämä sopimus korostaa strategisia tavoitteita ja mahdollistaa pitkäjänteisen yhteistyön kehittämisen UPM.n ja Rauten välillä", toteaa Rauten johtaja Timo Kangas.

Lisätietoja:
Timo Kangas, Group Vice President, EMEA, puh.040 715 0474, timo.kangas@raute.com
Petri Lakka, Group Vice President, Technology services, puh.040 521 1087, petri.lakka@raute.com

JAKELU: keskeiset tiedotusvälineet, www.raute.com

Raute on maailmanlaajuisesti toimiva teknologia- ja palveluyritys. Rauten asiakkaat ovat puutuoteteollisuudessa toimivia yrityksiä, joiden valmistamia puutuotteita ovat viilu, vaneri ja LVL (Laminated Veneer Lumber, viilupalkki). Teknologiatarjonta kattaa koko tuotantoprosessin koneet ja laitteet. Tehdaslaajuisten kokonaisuuksien toimittajana Raute on maailmanlaajuinen markkinajohtaja niin vaneri- kuin LVL-teollisuudessa. Kokonaispalvelukonseptiin kuuluvat lisäksi teknologiapalvelut varaosatoimituksista säännölliseen kunnossapitoon ja konekannan modernisointeihin. Rauten päätoimipiste sijaitsee Nastolassa. Muut omat tuotantoyksiköt ovat Vancouverin alueella Kanadassa, Shanghain alueella Kiinassa sekä Kajaanissa. Rauten liikevaihto vuonna 2011 oli 74,3 miljoonaa euroa. Henkilöstön määrä vuoden 2011 lopussa oli 464.

Lisätietoja yhtiöstä: www.raute.com.