Raute aloittaa yt-neuvottelut

RAUTE OYJ PÖRSSITIEDOTE 14.11.2013 klo 16.00

RAUTE ALOITTAA YT-NEUVOTTELUT

Raute Oyj  on aloittanut  YT-lain mukaiset neuvottelut sopeuttamistoimenpiteistä, joilla yhtiön toimintoja sopeutetaan tilauskannan alenemiseen ja lähikuukausille ennakoituun alhaiseen uusien tilausten määrään sekä tästä seuraavaan tuotannolliseen ja taloudelliseen tilanteeseen. Lähikuukausille ennakoitujen kahden neuvotteluvaiheessa olevan merkittävän hankkeen investointipäätökset ovat lykkääntyneet usealla kuukaudella aikaisemmin arvioidusta.

Yhtiö neuvottelee sopeutustoimenpiteistä koskien Nastolan ja Jyväskylän toimipisteiden koko henkilöstöä. Neuvottelujen piirissä olevan henkilöstön määrä on yhteensä 355 henkilöä.  Yhtiön arvion mukaan nyt käynnistetyt neuvottelut koskevat enintään 90 päivän lomautuksia.

Muutokset lähikuukausille ennakoitujen uusien tilausten määrässä eivät vaikuta aiemmin julkaistuihin koko vuoden 2013 näkymiin. Koko vuoden 2013 liikevaihdon arvioidaan laskevan vuodesta 2012. Liiketuloksen arvioidaan heikkenevän edellisestä vuodesta merkittävästi, mutta olevan voitollinen.

Koko vuotta 2014 koskevat näkymät sisältyvät 13.2.2014 julkaistavaan tilinpäätöstiedotteeseen.

Tapani Kiiski

Tapani Kiiski, toimitusjohtaja, matkapuhelin 0400 814 148
Petri Strengell, johtaja, projektitoimitukset ja operaatiot, matkapuhelin 040 758 6580

NASDAQ OMX Helsinki Oy, keskeiset tiedotusvälineet, www.raute.com

Raute on maailmanlaajuisesti toimiva teknologia- ja palveluyritys. Rauten asiakkaat ovat puutuoteteollisuudessa toimivia yrityksiä, joiden valmistamia puutuotteita ovat viilu, vaneri ja LVL (Laminated Veneer Lumber, viilupalkki). Teknologiatarjonta kattaa koko tuotantoprosessin koneet ja laitteet. Tehdaslaajuisten kokonaisuuksien toimittajana Raute on maailmanlaajuinen markkinajohtaja niin vaneri- kuin LVL-teollisuudessa. Kokonaispalvelukonseptiin kuuluvat lisäksi teknologiapalvelut varaosatoimituksista säännölliseen kunnossapitoon ja konekannan modernisointeihin. Rauten päätoimipiste sijaitsee Nastolassa. Muut omat tuotantoyksiköt ovat Vancouverin alueella Kanadassa, Shanghain alueella Kiinassa ja Kajaanissa. Rauten liikevaihto vuonna 2012 oli 101,3 miljoonaa euroa. Henkilöstön määrä vuoden 2012 lopussa oli 503.

Lisätietoja yhtiöstä: www.raute.com