Raute Oyj: Arvopaperimarkkinalain 9 luvun 10 §:n mukainen ilmoitus omistusosuuden muutoksista

RAUTE OYJ pörssitiedote 3.4.2023 KLO 13.00

RAUTE OYJ: ARVOPAPERIMARKKINALAIN 9 LUVUN 10 §:N MUKAINEN ILMOITUS OMISTUSOSUUDEN MUUTOKSISTA

Raute Oyj on vastaanottanut 3.4.2023 Anna Riitta Särkijärveltä Arvopaperimarkkinalain 9 luvun 5 pykälän mukaisen ilmoituksen, jonka mukaisesti Anna Riitta Särkijärven osuus Raute Oyj:n osakkeiden tuottamista äänistä 3.4.2023 laski alle 5 %:n rajan 3.4.2023 rekisteröidyn Raute Oyj:n osakelajien yhdistämisen ja yhtiöjärjestyksen muuttamisen seurauksena.

Anna Riitta Särkijärven osakkeiden tuottama äänimäärä Raute Oyj:ssä laski 82 489 ääneen, mikä vastaa 1,93 % Raute Oyj:n kaikkien osakkeiden tuottamasta äänimäärästä.

Anna Särkijärven osuus ilmoituksen mukaan:

% osakkeista ja äänistä

% osakkeista ja äänistä rahoitusvälineiden kautta

Yhteenlaskettu %-osuus

Kohdeyhtiön osakkeiden ja äänten kokonaismäärä

Osuus liputusrajan saavuttamisen tai rikkoutumisen jälkeen

-

Edellisessä liputusilmoituksessa ilmoitettu osuus (jos liputettu)

-

Tiedot omistus- ja ääniosuudesta liputusrajan saavuttamisen tai rikkoutumisen jälkeen:

Osakkeet ja äänet:

Osakesarja / osakelaji

ISIN-koodi (jos mahdollista)

Osakkeiden ja äänten lukumäärä

Osakkeiden ja äänten %-osuus

Suora (AML 9:5)

Välillinen (AML 9:6 ja  9:7)

Suora (AML 9:5)

Välillinen (AML 9:6 ja 9:7)

Osakkeita ja ääniä yhteensä

-

Anna Riitta Särkijärven antamat lisätiedot:

Yhtiön 3.4.2023 rekisteröidyn yhtiöjärjestyksen muutoksen johdosta yhtiöllä on enää yksi osakelaji (”Osakelajien Yhdistäminen”). Osakelajien Yhdistämisen yhteydessä aiemmat kantaosakkeet on muunnettu yhdistämisen jälkeisen ainoan osakelajin osakkeiksi. Osakelajien Yhdistämisen jälkeen yhtiön kaikki osakkeet ovat samalajisia ja tuottavat yhtiössä yhtäläiset oikeudet, mukaan lukien oikeuden yhtiökokouksessa äänestää yhdellä (1) äänellä. Liputusilmoitus liittyy kantaosakkeiden muuntamisesta johtuvaan äänimäärän laimenemiseen laskien osakkeiden tuottaman äänimäärän alle 5 % liputusrajan.

Mika Saariaho

RAUTE LYHYESTI – Making Wood Matter
Raute toimii puutuoteteollisuuden kestävän tulevaisuuden partnerina. Teknologiamme kattavat erilaiset tuotantoprosessit sekä niitä tukevat digitaaliset ja analysaattoriratkaisut teollisesti valmistetuille puutuotteille. Lisäksi tarjoamme kokonaisvaltaiset palvelukonseptit varaosista säännölliseen huoltoon sekä tuotannon modernisointeihin. Innovatiiviset teknologiamme, ohjelmistot ja palvelukonseptit suunnitellaan tukemaan tehokasta luonnonvarojen käyttöä asiakkaidemme tuotannossa. Raute on maailman ainoa kokonaistoimittaja, joka tarjoaa koko tehtaan kattavia teknologiaratkaisuja viilun, vanerin ja LVL:n tuotantoon. Rauten pääkonttori ja suurin tuotanto sijaitsee Lahdessa. Muut tuotantolaitoksemme ovat Kajaanissa, Vancouverissa Kanadassa, Changzhoussa Kiinassa sekä Pullmanissa Washingtonin osavaltiossa USA:ssa. Vuonna 2022 Rauten liikevaihto oli 158,3 miljoonaa euroa ja henkilöstö 778. Lisää Rautesta www.raute.com.