Täsmennys Rauten tilinpäätöstiedotteen osingonjakoehdotukseen

RAUTE OYJ PÖRSSITIEDOTE 16.2.2016 klo 11.45

TÄSMENNYS RAUTEN TILINPÄÄTÖSTIEDOTTEEN OSINGONJAKOEHDOTUKSEEN

Selvyyden vuoksi täsmennetään, että tänään julkaistussa Rauten tilinpäätöstiedotteessa hallituksen vuoden 2015 osingonjakoehdotuksen yhteydessä suluissa esitetyt luvut "0,40 e osinko ja 0,20 e pääoman palautus" viittaavat vertailuvuoteen 2014.

Hallitus esittää yhtiökokoukselle, että tilikaudelta 2015 maksetaan osinkoa 0,80 euroa osaketta kohti (vuodelta 2014 osinko 0,40 e ja vuodelta 2014 pääoman palautus 0,20 e).

Arja Hakala
talousjohtaja

Talousjohtaja Arja Hakala, matkapuhelin 0400 710 387

Nasdaq Helsinki Oy, keskeiset tiedotusvälineet,
www.raute.com

Raute on maailmanlaajuisesti toimiva teknologia- ja palveluyritys. Rauten asiakkaat ovat puutuoteteollisuudessa toimivia yrityksiä, joiden valmistamia puutuotteita ovat viilu, vaneri ja LVL (Laminated Veneer Lumber, viilupalkki). Teknologiatarjonta kattaa asiakkaan koko tuotantoprosessin koneet ja laitteet. Tehdaslaajuisten kokonaisuuksien toimittajana Raute on maailmanlaajuinen markkinajohtaja niin vaneri- kuin LVL-teollisuudessa. Kokonaispalvelukonseptiin kuuluvat lisäksi teknologiapalvelut varaosatoimituksista säännölliseen kunnossapitoon ja konekannan modernisointeihin. Rauten päätoimipiste sijaitsee Lahden Nastolassa. Muut omat tuotantoyksiköt ovat Kajaanissa, Vancouverin alueella Kanadassa sekä Shanghain alueella Kiinassa. Rauten liikevaihto vuonna 2015 oli 127,3 miljoonaa euroa. Henkilöstön määrä vuoden 2015 lopussa oli 646.

Lisätietoja yhtiöstä: www.raute.com.