Kuluttajat luottavat RAY:n yhteiskuntavastuuseen

Kuluttajat arvostavat Raha-automaattiyhdistyksen Suomen parhaaksi yhteiskuntavastuun kantajaksi tuoreen TNS Gallupin tekemän tutkimuksen mukaan. Ykkössijalle RAY sijoittui kokonaisvastuullisuuden lisäksi taloudellisessa ja sosiaalisessa vastuussa. RAY:n koettiin myös tiedottavan vastuullisuudestaan parhaiten verrattuna tutkimuksen muihin organisaatioihin. – Yhteiskuntavastuu on luonnollinen osa RAY:n toimintaa. Koko tuottomme menee suomalaista hyvinvointia rakentaville sosiaali- ja terveysjärjestöille. Se on epäilemättä yhteiskuntavastuumme vahvin pilari, kertoo viestintäjohtaja Matti Hokkanen. – Olemme kiinnittäneet myös paljon huomiota pelaamisen luotettavuuteen ja vastuulliseen tapaan järjestää rahapelejä. On tärkeää, että annamme kuluttajille parhaat mahdolliset pelaamisen hallintaan tarkoitetut työkalut. Tarjoamme myös yrittäjäyhteistyökumppaneillemme apuvälineitä pelaamisen valvontaan. Tutkimuksen mukaan kuluttajat pitävät erityisen tärkeänä vastuullisuuden perusasioita: asiakaspalvelua sekä tuotteiden ja palvelujen laatua. Yritysten huolehtiminen henkilökunnastaan ja ihmisoikeuksien kunnioittaminen sekä avoin ja rehellinen tiedottaminen ovat korkealle arvostettuja tekijöitä yritysmielikuvan muodostuksessa. Ympäristövastuuseen panostetaan Ympäristövastuullisuudessa RAY jää tutkimuksessa kolmannelle sijalle. RAY:n ei tosin juurikaan koeta rasittavan ympäristöä palveluillaan. – Vaikka pelipalvelumme eivät sinänsä rasitakaan ympäristöä kovin voimakkaasti, ympäristövastuu on joka tapauksessa oleellinen osa organisaatiomme toimintaa. Kierrätämme huomattavan osan automaattiemme komponenteista. Tänä vuonna olemme kiinnittäneet erityistä huomiota vihreisiin tekoihin, joilla voimme edelleen vaikuttaa ympäristöön: olemme liittyneet vihreän sähkön käyttäjiin kaikissa omissa kiinteistöissämme ja käynnistämme Green Office -hankkeen pääkonttorillamme Espoossa, kertoo Hokkanen. RAY koettiin myös viime vuonna vastaavassa tutkimuksessa parhaiten vastuunsa kantavaksi organisaatioksi. Vastaajia tutkimuksessa oli 1 628. Lisätietoja: viestintäjohtaja Matti Hokkanen, puh. (09) 4370 2050 yhteiskuntavastuupäällikkö Jarmo Kumpulainen puh. 040 551 7621