Pääkaupunkiseudun finalisti haussa Pajatson MM09 -kisaan

Sunnuntaina 22. marraskuuta Helsingissä kisataan pajatson aluemestaruudesta. Aluemestaruudesta taistelevat pääkaupunkiseudulla, Keravalla, Lohjalla, Järvenpäässä ja Riihimäellä järjestettyjen alkukarsintojen parhaimmisto. Kisat pidetään sunnuntaina 22.11. klo 14–16 elokuvateatteri Finnkino Tennispalatsissa osoitteessa Salomonkatu 15. Tilaisuuteen on yleisöllä vapaa pääsy, alle 15-vuotiaat vain vanhempiensa seurassa. Kiitoksena käynnistä jokainen saa elokuvalipun. Jos kaikki alkukarsinnasta jatkoon päässeet eivät osallistu aluemestaruuskisaan, yleisöä voidaan arpoa mukaan kisaamaan urheilukisoista tutulla ”villillä kortilla”. Maailmanmestaruus ratkaistaan tänä vuonna uudella Pajatsolla. Vaikka Pajatso on uusi, niin pelit ovat tuttuja. Kisassa ratkaisee edelleen tuuri, tyyli, taito ja hyvät hermot. Uuden Pajatson lyöntikorkeutta voi säätää, jolloin pelaaja pääsee iskemään Voitto- ja Porttipeliä nyt myös omalta optimaaliselta korkeudeltaan. Aluemestaruuskilpailujen tunnelmaa nostattavat juontajat Jaana Pelkonen ja J-P Jalo sekä artistit Veeti Kallio ja Lenni-Kalle Taipale. Mukana menossa ovat myös RAY:ltä avustusta saavat Vapaaehtoinen pelastuspalvelu, Mielenterveyden keskusliitto ja Mannerheimin lastensuojeluliitto. Aluemestaruudet ratkotaan kymmenellä paikkakunnalla. Kultakin paikkakunnalta voittaja pääsee finaaliin, joka pidetään lauantaina 28.11. Helsingin Kinopalatsissa. Kisan loppuhuipentuma tulee osittain suorana lähetyksenä MTV3-kanavalta klo 17–18. Lisätiedot: projektipäällikkö Laura Järveläinen, 0400 256 317 tai toimittaja Ari Räsänen, 040 526 4950 sekä www.pajatso.fi