• RAY/

Ray.fi nettipelipalvelulla jo 100 000 rekisteröitynyttä asiakasta

Viime marraskuussa avattu RAY:n nettipelipalvelu ray.fi on noussut suomalaisten pelaajien suosioon. Ray.fi:n rekisteröityneiden asiakkaiden määrä ylitti 100 000 asiakkaan merkkipaalun keskiviikkona 8.6.

Reilun puolen vuoden aikana ray.fi:n peleistä on maksettu pelaajille voittoja kaikkiaan noin 410 miljoonaa euroa. Toistaiseksi suurin yksittäinen voitto, reilut 65 000 euroa, napattiin maaliskuussa, jolloin salolaispelaajaa onnisti RAY:n klassikkopeli Jokeripokerissa. Tällä hetkellä suurin tavoiteltava Jackpot on kohonnut jo lähes 160 000 euroon.

Ray:fi:ssä on yli 150 erilaista peliä. Suurimman osan palvelun valikoimasta kattavat erilaiset raha-automaattipelit. Mukana on tuttuja RAY-klassikoita kuten Jokeripokeri, Tuplapotti ja Tähti, jotka ovatkin ray.fi:n pelatuimpia pelejä. Pokeripelejä on tällä hetkellä tarjolla viisi.

- Olemme tyytyväisiä 100 000 asiakkaan rajapyykin saavuttamiseen. Se osoittaa, että palvelullemme on ollut selvä tilaus ja suomalaiset ovat ottaneet sen ilolla vastaan, rahapelitoiminnan johtaja Janne Peräkylä sanoo

Kulta-Jaska ja Pajatso matkalla nettiin

Ray.fi:n tuotevalikoimaa ja pelipalvelun toiminnallisuutta kehitetään jatkuvasti asiakkaiden toiveita kuunnellen. Toukokuun lopusta alkaen nettipokerin pelaaminen on ollut mahdollista myös Mac-käyttäjille, kun nettipokerin Flash-versio otettiin käyttöön. Pelivalikoimaan on luvassa uutuuksia syksyn aikana, sillä asiakkaiden toivoma Kulta-Jaska -pelin nettiversio otetaan käyttöön. Myös klassikkopeli Pajatson kehitystyö ray.fi:hin on hyvässä vauhdissa. Nettipokerin osalta loppuvuoden uutuuksia ovat suomalaiskansallinen Sökö sekä nettipokerin SM-kisat.

- Myös tulevaisuus näyttää hyvältä, etenkin jos voimme huolehtia siitä, että pelaamisen kanavointi lailliselle, valtiovallan hyväksymälle rahapelisivustollemme onnistuu. Sen varmistamiseksi meillä pitää olla edellytykset tuoteinformaation esillä pitämiseen ja näkyvyyden lisäämiseen, Peräkylä jatkaa.

RAY:n nettipelipalvelussa on sekä viranomaisten että pelaajan itsensä asettamat pelirajat. Lisäksi pelaaja voi asettaa itselleen pelikiellon, jonka avulla hän sulkee pelipalvelun osittain tai kokonaan määräajaksi, jonka pituudelle on useita vaihtoehtoja 12 tunnin ja 1 vuoden välillä. Esimerkiksi pokerin pelaajat rajaavat itsensä usein pois muista peleistä asettamalla ne pelikieltoon. Tällä hetkellä eripituisiksi ajoiksi kokonaan tai osittain pelipalvelun sulkeneiden asiakkaiden kokonaismäärä on yhteensä noin 4 500.

Ray.fi pähkinänkuoressa

•RAY avasi rahapelien nettijakelun 29.11.2010
•nettipalvelun osoite on ray.fi
•pelaaminen ray.fi:llä vaatii rekisteröitymisen ja 18 vuoden iän
•pelaaja asettaa rekisteröityessään henkilökohtaiset rajat pelaamiselleen
•viranomaisten määräysten mukaan pelaajan pelitilillä voi olla enintään 3 000 euroa, vuorokaudessa voi hävitä enintään 500 euroa automaattipeleihin ja 500 euroa pöytäpeleihin
•pelitilille ei voi tallettaa rahaa klo 24-06 välisenä aikana.
•RAY:n nettipalvelussa on yli 150 erilaista peliä, joista viisi erilaista pokeria, yhdeksän suomalaista RAY-klassikkoa ja lähes 100 erilaista automaattipeliä.
•Ray.fi:ssä on pelien suosion myötä kasvavia jackpoteja, jotka ovat joko pelikohtaisia tai usean pelin yhteisiä ryhmäjackpoteja. Suurin jackpot on tällä hetkellä kohonnut lähes 160 000 euroon
•RAY maksaa pelivoitoista arpajaisveron, joten pelaaja saa voitot ”puhtaana käteen”

Rahapelitoiminnan johtaja Janne Peräkylä, puh. 0400 819 087
Internet-pelitoiminnan johtaja Kari Hyttinen, puh. 040 538 6648