RAY:n hallituksen puheenjohtaja eroaa

Raha-automaattiyhdistyksen hallituksen puheenjohtaja Jukka Vihriälä pyytää eroa RAY:n hallituksen puheenjohtajan tehtävistä. – Nuorisosäätiö on tukenut kannatusyhdistystäni ostamalla taidetta, jota myytiin vaalityöni rahoittamiseksi. Kukaan ei asiassa ole menetellyt laittomasti. RAY:n avustuksilla ja saamallani vaalituella ei ole mitään kytkentää. Minun olisi tullut ymmärtää, että RAY:n hallituksen puheenjohtajana en voi ottaa vastaan minkäänlaista vaalitukea RAY:n rahoittamalta taholta, toteaa Vihriälä. – Olen asiasta pahoillani ja kannan menettelystäni täyden vastuun. Toivon samalla, ettei tämä heitä varjoa Raha-automaattiyhdistyksen tärkeään työhön pyyteettömän kansalaistoiminnan tukemiseksi. Pidättäydyn välittömästi puheenjohtajan tehtävistä, jotta ensi vuoden avustusvalmistelu voidaan tehdä ilman henkilööni kohdistuvia epäilyksiä, sanoo Vihriälä. Eron myöntää valtioneuvosto. Ennen uuden puheenjohtajan nimittämistä hallituksen puheenjohtajan tehtäviä hoitaa ensimmäinen varapuheenjohtaja, ohjelmajohtaja Juha Eskelinen. Lisätietoja Jukka Vihriälä, puh 0400 749 546 Viestintäjohtaja Matti Hokkanen, puh. 040 706 3660