RAY:n internetpeleihin ainutlaatuinen vastuullisuustyökalu

Raha-automaattiyhdistys on hankkinut maailman pisimmälle kehitetyn pelaamisen vastuullisuustyökalun Ruotsin valtiollisen peliyhtiön Svenska Spelin tytäryhtiöltä Playscan AB:ltä. Työkalu tulee osaksi RAY:n uutta syksyllä avautuvaa internetpelipaikkaa, ray.fi:tä.

Playscanin ideana on analysoida pelaajan pelitapoja ja näin kertoa pelaajalle, miten hän pelaa ja onko pelaamisessa mahdollisia riskitekijöitä. Pelaaja yhdistää Playscan -sovelluksen pelitiliin, josta kaikki pelitapahtumat siirtyvät sovelluksen analysoitavaksi. Playscan tarkastelee mm. käytettyä aikaa ja rahaa, pelaamisen rytmiä sekä pelattavia pelejä. Pelaajan käyttöön tuleva pelianalyysi pohjautuu paitsi pelaajan omaan dataan myös koko Playscanin tietokantaan.

– Syksyllä avautuvan internetpelipaikkamme peruslähtökohtana on tarjota pelaajille laadukasta ja viihdyttävää pelaamista niin, että he voivat myös vaivattomasti seurata ja suunnitella omaa pelaamistaan. Playscan on ehdottomasti yksi tärkeä osa tätä kokonaisuutta, korostaa RAY:n rahapelitoiminnan johtaja Janne Peräkylä.

Ruotsissa käytössä vuodesta 2007

Playscan on tällä hetkellä käytössä yli 40 000:lla Svenska Spelin asiakkaalla. Tuotteen ovat RAY:n lisäksi Euroopassa hankkineet Ranskan valtiollinen peliyhtiö La Francaise des Jeux sekä ruotsalainen Miljonlotteriet. RAY tuo työkalun ensimmäisenä maailmassa tarjolle myös kasinopelejä pelaaville asiakkaille.

– Olemme hyvin ylpeitä yhteistyöstä RAY:n kanssa. Tämä on vahva esimerkki siitä, miten vastuullisuus ei ole vain pelkkää sanahelinää vaan aito osa yksinoikeudella toimivan peliyhtiön strategiaa, sanoo Svenska Spelin vt. toimitusjohtaja Anders Hägg.

Lisätietoja: kehityspäällikkö Jarmo Kumpulainen, puh. 040 551 7621

Raha-automaattiyhdistys on suomalaisen hyvinvoinnin tukija. RAY:n koko voitto, yli 380 miljoonaa euroa, käytetään sosiaali- ja terveysjärjestöjen toimintaan sekä sotiemme veteraanien hyväksi. Tämän tekevät mahdolliseksi lähes kaksi miljoonaa suomalaista, joille pelimme tarjoavat jännitystä ja viihdettä. RAY:n yksinoikeus raha-automaatti- ja kasinopeleihin perustuu vastuulliseen toimintaan. RAY - Hyvän tahdon pelejä. www.ray.fi