RAY tehostaa toimintaansa

Raha-automaattiyhdistys tähtää pelitoimintansa maltilliseen ja vastuulliseen kasvuun. Raha-automaattipeleissä kasvu saavutetaan pääasiassa kehittämällä uutta teknologiaa kuten nettijakelua. RAY muokkaa myös rakennettaan entistä paremmin tulevaisuuden pelimaailmaan sopivaksi ja aloittaa yt-neuvottelut mahdollisista lomautuksista ja pysyvistä henkilöstövähennyksistä.

3.8. käynnistyvät yt-neuvottelut koskevat osaa ravintolakasinopeleissä, pelisaleissa ja myynnissä työtään tekeviä sekä Helsingin kasinon henkilöstöä. Neuvottelujen piirissä on yhteensä 345 RAY:läistä, ja arvion mukaan neuvottelut lomautuksista ja pysyvistä henkilöstövähennyksistä koskevat noin 80 henkilötyövuotta. RAY:ssä työskentelee yhteensä 1 700 rahapelien ammattilaista.

Muutostarpeen syynä ovat RAY:n strategian lisäksi valtion toimenpiteet ja kuluttajakäyttäytymisen muutos. Uudistetun arpajaislain mukaan syksyllä 2010 Suomessa rajoitetaan rahapelien markkinointia ja vuoden 2011 kuluessa rahapelaamisen yleinen ikäraja nousee 18 vuoteen. Lisäksi raha-automaatti- ja kasinopelitoimintaan kohdennettua arpajaisveroa suunnitellaan nostettavaksi 8,25 prosentista 10 prosenttiin vuoden 2011 alusta.

Kasinopelien liikevaihto ei ole kehittynyt ravintoloissa tavoitteen mukaisesti. Rahapelaamisen suurin muutos on, että pelaaminen on jo osittain siirtynyt sähköisiin jakelukanaviin. RAY avaa peliensä nettijakelun syksyllä 2010.

Henkilöstöjohtaja Marja-Riitta Lindén, puh. 0400 718 877, marja-riitta.linden@ray.fi

Raha-automaattiyhdistys on suomalaisen hyvinvoinnin tukija. RAY:n koko voitto, yli 380 miljoonaa euroa, käytetään sosiaali- ja terveysjärjestöjen toimintaan sekä sotiemme veteraanien hyväksi. Tämän tekevät mahdolliseksi lähes kaksi miljoonaa suomalaista, joille pelimme tarjoavat jännitystä ja viihdettä. RAY:n yksinoikeus raha-automaatti- ja kasinopeleihin perustuu vastuulliseen toimintaan. RAY - Hyvän tahdon pelejä. www.ray.fi