Itseohjautuva auto mullistaa tien päällä työskentelyn

Regus suunnittelee uutta työympäristön vallankumousta, joka muuttaa tavan työskennellä, matkustaa ja tavata ihmisiä.

Itseohjautuva ajojärjestelmä tekee autosta täysiverisen toimisto- ja kokoustilan. Tulevaisuudessa ajomatkat ovat tehokasta työaikaa, eikä matkustaminen rajoita työtä tai vapaa-aikaa.

Joustavia työtiloja tarjoava Regus kehittää Rinspeedin kanssa XchangE-konseptiautoa, joka esitellään Geneven autonäyttelyssä maaliskuussa. Idean takana on Reguksen pyrkimys tehostaa työntekoa matkalla. Hanke yhdistyy Euroopan moottoriteiden varsille rakennettavien Regus Express -tilojen jatkuvasti laajenevaan verkostoon. Regus Express -toimitilat ovat kodin tai toimiston ulkopuolella olevia kolmansia työtiloja. Autot ja muut liikenteen solmukohdat sopivat myös tällaisiksi tiloiksi.

XchangE-autossa on innovatiivisia suunnitteluratkaisuja, kuten taaksepäin kääntyvät etuistuimet. Näin voidaan helposti luoda neljän hengen liikkuva työ- ja kokoustila. Auton kehittyneen tekniikan ja tietojärjestelmän ansiosta matkustajat voivat olla yhteydessä toimistoon, hoitaa työtehtäviään tai luoda esityksiä. Konseptiautossa voi työskennellä tehokkaasti miellyttävässä ja rauhallisessa tilassa sen sijaan, että tuhlaisit aikaasi liikenneruuhkissa matkalla lentokentälle.

Itseohjautuva auto helpottaa työntekoa tien päällä, mutta se mahdollistaa myös aiempaa joustavammat työaikataulut. Töitä ei tarvitse tuoda kotiin eikä vapaa-aikaa uhrata pitkien toimistopäivien vuoksi, sillä työt voi tehdä milloin tahansa ja missä tahansa.

Yrityksille on jo tänä päivänä eduksi tarjota työntekijöille joustavia työtapoja. Reguksen teettämässä tutkimuksessa 75 % yli 20 000 ihmisestä ympäri maailmaa oli sitä mieltä, että joustavat ratkaisut tehostavat työntekoa.

XchangE-konseptiauton kehitystyö täydentää muita Reguksen joustavan työnteon innovaatioita. Regus Express -strategia on jo tuonut uudenlaisia helppokäyttöisiä liike- ja työtiloja teiden varsille sekä muihin liikenteen solmukohtiin, kuten rautatieasemille ja moottoriteiden palvelupisteisiin. Pilottihanke yhteistyössä Shellin kanssa on tuonut vastaavia huoltoasemilla eri puolille Berliiniä.

Reguksen tuote- ja yrityskehitysjohtaja Andre Sharpe toteaa: ”Regus on jo pitkään sitoutunut tulevaisuuden työtapojen kehittämiseen. Tämä innovatiivinen auto tekee aiemmin hukkaan heitetystä ajasta tuottoisaa.

Reguksen ratkaisujen ansiosta ihmiset voivat jo nyt työskennellä tien päällä. XchangE-auton myötä työtiloja on tarjolla nyt myös autossa itsessään. Konsultti tai myyntiedustaja voisi hyvin tehdä 7–8 tunnin tehokkaita työpäiviä itseohjautuvan auton, moottoriteiden varsilla sijaitsevien Reguksen työskentelypisteiden ja toimipaikkaverkostomme ansiosta. Tämä on jälleen kerran osoitus Reguksen panoksesta työympäristön ja työtapojen uudistamisessa.”

Frank M. Rinderknecht, Rinspeed Inc:n perustaja ja toimitusjohtaja toteaa: ”Itseohjautuvissa autoissa kuljettajan ei enää tarvitse seurata tietä, joten matkustusajan voi käyttää entistä hyödyllisemmin. Regus on ihanteellinen kumppani uuden konseptin kehittelyssä, sillä yhtiö on työn tehostamisen ja joustavien työratkaisujen asiantuntija.”

Eric Uggla, eric@bondpremea.com

Tietoja Rinspeedistä

Rinspeed on sveitsiläinen yritys, joka on tuottanut uusia keksintöjä ja innovaatioita autoteollisuudelle yli 36 vuoden ajan. Vahvalla intohimolla kehitetyt innovaatiot, visiot ja keksinnöt ovat löytäneet tiensä lukuisiin sovelluksiin, joita autoilijat ympäri maailmaa käyttävät päivittäin. Mullistavat mobiilikonseptit, innovatiivinen autotekniikka, ympäristöystävälliset ratkaisut, laaja verkostoituminen ja maailmanlaajuinen viestintä ovat yhtiön keskeistä liiketoimintaa. Yhtiö on yksityisessä omistuksessa, ja sitä johtaa perustaja Frank M. Rinderknecht. Rinspeed tarjoaa tulevaisuuden sovelluksia jo tänään. Lisätietoja on osoitteessa www.rinspeed.com

Mediayhteydet:

Michèle Ramseier – viestintäpäällikkö

media@rinspeed.com

Tietoja:

Regus tarjoaa työtiloja maailmanlaajuisesti.

Verkostoomme kuuluu yli 1 700 toimipaikkaa 100 maassa. Tarjoamme laadukkaita toimitiloja ja kattavia palveluita erinomaisissa sijainneissa niin väliaikaiseen työskentelyyn kuin pidempiaikaisiin tarpeisiin. Google, Toshiba, GlaxoSmithKline ja monet muut yritykset ovat valinneet Reguksen palvelut voidakseen hyödyntää joustavia työskentelytapoja ja edistääkseen liiketoimintaansa.

Avain joustavaan työskentelyyn on toimitilojen sijainti. Siksi Regus on siellä, missä sen 1,5 miljoonaa asiakasta palveluita tarvitsevat – kaupungin keskustoissa, esikaupungeissa, kauppakeskuksissa ja myymälöiden läheisyydessä, rautatieasemilla,

huoltoasemilla ja jopa palvelukeskuksissa.

Regus on perustettu Brysselissä vuonna 1989, ja yrityksen päämaja on Luxemburgissa. Regus on listattu Lontoon pörssissä. Lisätietoja on osoitteessa

www.regus.fi