Merkittäviä tuloksia pienillä muutoksilla

Joustavat työtavat tuottavuuden perusedellytys

Reguksen uusimpaan kyselyyn vastanneista suomalaisista neljä viidestä uskoo joustavan työskentelyn olevan paremman tuottavuuden perusedellytys. Tulos kertoo, että yritykset pyrkivät kehittämään toimintatapojaan ja parantamaan tuottavuutta kaikissa markkinatilanteissa – erityisesti epävarmoina aikoina.

Useimmat asiantuntijat ovat yhtä mieltä toimista, joilla tuottavuutta voidaan parantaa. Esiin nousevat yleensä joustava työskentely, pilvipalvelut, tiedonhallinta, parempi viestintä, koulutus sekä terveyshankkeet, kuten työmatkapyöräilyn tukeminen. [1]

Uusin tutkimuksemme perehtyi tarkemmin joustavaan työskentelyyn, ja siihen osallistui yli 20 000 ylemmän johdon edustajaa ja yrityksen omistajaa 95 maassa. Tulosten mukaan yritysjohtajat uskovat joustavan työskentelyn parantavan tuottavuutta vähentämällä käyttämätöntä toimitilaa ja työmatkoja, mutta myös työskentelyä tehostamalla. Vastaajat kertoivat joustavan työn esimerkiksi kehittävän vastuuntuntoa, parantavan päätöksentekoa ja ruokkivan luovuutta.

Muita tuloksia:

• 80 % suomalaisista vastaajista kokee joustavan työskentelyn parantavan tuottavuutta, kun maailmanlaajuisesti luku oli 75 %
  • Suomessa neljä viidestä vastaajasta uskoi joustavien työtapojen kehittävän vastuuntuntoa ja ajanhallintaa.
  • Joustavien työtapojen katsotaan myös parantavan päätöksenteon laatua ja nopeutta (66 %).
  • Joustavat työmuodot edistävät luovuutta (78 %).
  • Joustavat työtavat edistävät myös tuottoisten liikesuhteiden syntymistä. (71 %)

Reguksen edustaja, Juha Hakala Country Manager, kommentoi tutkimusta seuraavasti: ”Asiantuntijat pystyvät nimeämään useita käytäntöjä, jotka parantavat todistettavasti tuottavuutta. Joustava työskentely, joka lisäksi tukee luovuutta ja tarjoaa hyödyllisiä verkostoitumismahdollisuuksia, on ehdottomasti yksi näistä käytännöistä, ja tutkimuksemme mukaan yritysjohtajat ovat asiantuntijoiden kanssa samaa mieltä.

Yrityksissä tiedetään, että joustava työskentely parantaa tuottavuutta, mutta syyt parannukseen ovat yllättävän monimuotoisia aina ajanhallinnan parantumisesta vastuuntunnon lisääntymiseen ja stressin vähentymiseen. Kun joustava työskentely kaiken lisäksi vähentää käyttämättömien toimitilojen määrää, tämä on yrityksille todella kannattava tapa säästää kuluissa ja parantaa samalla työntekijöiden tuottavuutta ja tyytyväisyyttä.”

[1] The Guardian, How cloud-based products improve business productivity, 2013; Time, How Data Analysis Boosts Productivity, 9.9.2013; Forbes, 7 Management Practices That Can Improve Employee Productivity, 17.5.2013; The vital 6 percent, NESTA, 2009; Training Mag, Training for Productivity, 15.8.2012

For more information please contact eric@bondpremea.com, + 46 704 151525

Regus tarjoaa työtiloja maailmanlaajuisesti.

Verkostoomme kuuluu yli 1 700 toimipaikkaa 100 maassa. Tarjoamme laadukkaita toimitiloja ja kattavia palveluita erinomaisissa sijainneissa niin väliaikaiseen työskentelyyn kuin pidempiaikaisiin tarpeisiin. Google, Toshiba, GlaxoSmithKline ja monet muut yritykset ovat valinneet Reguksen palvelut voidakseen hyödyntää joustavia työskentelytapoja ja edistääkseen liiketoimintaansa.

Avain joustavaan työskentelyyn on toimitilojen sijainti. Siksi Regus on siellä, missä sen 1,5 miljoonaa asiakasta palveluita tarvitsevat – kaupungin keskustoissa, esikaupungeissa, kauppakeskuksissa ja myymälöiden läheisyydessä, rautatieasemilla,

huoltoasemilla ja jopa palvelukeskuksissa.

Regus on perustettu Brysselissä vuonna 1989, ja yrityksen päämaja on Luxemburgissa. Regus on listattu Lontoon pörssissä. Lisätietoja on osoitteessa

www.regus.fi