Relais Group käynnistää pitkän aikavälin kannustinohjelman yhtiön johdolle

Yhtiötiedote 25.2.2021 kello 17.00

Relais Group Oyj:n hallitus on päättänyt uuden osakepohjaisen pitkän aikavälin kannustinohjelman perustamisesta yhtiön johdolle (jäljempänä “ohjelma”).

Ohjelman tavoitteena on yhdenmukaistaa Relais Groupin johdon intressit yhtiön osakkeenomistajien intressien kanssa ja siten edistää omistaja-arvon kasvattamista pitkällä aikavälillä sekä palkita ja sitouttaa yhtiön johtoa.

Ohjelmaan on oikeutettu osallistumaan enintään viisitoista henkilöä, mukaan lukien Relais Group -konsernin johtoryhmän jäsenet.

Ohjelman nojalla maksettavat palkkiot maksetaan rahassa ohjelmaan sisältyvien kannustinyksiköiden arvon perusteella, joita ohjelma sisältää tietyn määrän. Kannustinyksiköt annetaan ohjelman osallistujille vastikkeetta. Kunkin kannustinyksikön arvo on kytketty Relais Groupin osakkeen arvon kehitykseen ohjelman aikana. Ansaittu palkkio merkitsee bruttopalkkiota, josta vähennetään soveltuva ennakonpidätys.

Ohjelman nojalla rahassa suoritettavien kannustinyksiköiden määrä on yhteensä enintään 258 000 yksikköä. Osallistujille annettavat kannustinyksiköt jaetaan kolmeen erilliseen erään. Näiden kolmen erän nojalla mahdollisesti maksettavat palkkiot maksetaan vuosien 2023, 2024 ja 2025 ensimmäisen puoliskon aikana.

Jokaisen kannustinyksikön lähtökurssi kussakin kolmessa kannustinyksikköerässä on Relais Groupin osakkeen kaupankäyntimäärillä painotettu keskikurssi viimeisten 16.3.2021 edeltävien kahdenkymmenenviiden kaupankäyntipäivän jaksolla Nasdaq Helsinki Oy:n First North Growth Market Finland -markkinapaikalla ylläpidetyssä kaupankäynnissä. Kunkin kannustinyksikön päätöskurssi on Relais Groupin osakkeen kaupankäyntimäärillä painotettu keskikurssi Nasdaq Helsinki Oy:n First North Growth Market Finland -markkinapaikalla ylläpidetyssä kaupankäynnissä palkkion maksuvuotta edeltävältä vuodelta eli vuosilta 2022, 2023 ja 2024 annettavan Relais Groupin tilinpäätöstiedotteen julkistamispäivää seuraavan kahdenkymmenenviiden kaupankäyntipäivän jaksolla. Kannustinyksikön lähtökurssia pienennetään lähtökurssin ja päätöskurssin määräytymisjaksojen välisenä aikana maksettujen osinkojen määrällä.

Ohjelman nojalla maksettavan palkkion arvoa on rajoitettu yhtiön osakekurssin kehitykseen kytketyllä enimmäisarvolla.

Relais Group, toimitusjohtaja Arni Ekholm
Puhelin +358 40 760 3323

Sähköposti: arni.ekholm@relais.fi

Evli Pankki Oyj, puh. +358 40 579 6210

Relais Group on yksi johtavista toimijoista ajoneuvojen jälkimarkkinoilla Pohjoismaissa ja Baltiassa. Olemme teollinen toimija, joka keskittyy ajoneuvojen elinkaaren tehostamiseen ja siihen liittyviin palveluihin. Olemme myös kasvualusta omistamillemme yhtiöille.

Liikevaihtomme vuonna 2020 oli 128,9 (2019: 98,9) miljoonaa euroa ja palveluksessamme työskenteli lähes 300 ammattilaista, kuudessa eri maassa. Osakkeemme on listattu Nasdaq Helsinki Oy:n ylläpitämällä Nasdaq First North Growth Market Finland -markkinapaikalla kaupankäyntitunnuksella RELAIS.