Relais Group Oyj: 10 suurinta osakkeenomistajaa listautumisannin päättymisen jälkeen

RELAIS GROUP OYJ YHTIÖTIEDOTE 22.10.2019 KLO 15:00

Seuraavassa taulukossa on esitetty Relais Group Oyj:n ("Yhtiö") kymmenen suurinta rekisteröityä osakkeenomistajaa omistuksineen listautumisannin päättymisen jälkeen (lähde: 21.10.2019 Euroclear Finland Oy):

Osakkeenomistaja Osakkeiden lukumäärä Prosenttia osakkeista ja äänistä1
Kymmenen suurinta rekisteröityä osakkeenomistajaa, yhteensä 13 271 308 81,9
Muut osakkeenomistajat3 2 942 492 18,1
Yhteensä 16 213 800 100,0 %
1 Yhtiöllä on yksi osakesarja, ja kukin osake oikeuttaa yhteen ääneen Yhtiön yhtiökokouksessa. 2 Sisältää 443 250 osaketta, jotka Ajanta Oy osti 3.10.2019 Nordic Industry Development AB:ltä osto-option nojalla. Kyseisten osakkeiden siirtoa Ajanta Oy:lle ei ole tämän tiedotteen päivänä rekisteröity Euroclear Finland Oy:n ylläpitämään osakasluetteloon. 3 Muista osakkeenomistajista hallintarekisteröityjä on 36 971 osaketta, mikä vastaa 0,2 prosenttia osakkeista ja äänistä.

Seuraavassa taulukossa on esitetty Yhtiön kymmenen suurinta rekisteröityä osakkeenomistajaa omistuksineen ennen listautumisantia:

Osakkeenomistaja Osakkeiden lukumäärä Prosenttia osakkeista ja äänistä1
Kymmenen suurinta rekisteröityä osakkeenomistajaa, yhteensä 13 327 300 98,7
Muut osakkeenomistajat 181 500 1,3
Yhteensä6 13 508 800 100
1 Yhtiöllä on yksi osakesarja, ja kukin osake oikeuttaa yhteen ääneen Yhtiön yhtiökokouksessa. 2 Jesper Otterbeck omistaa epäsuorasti 50 prosenttia Nordic Industry Development AB:stä. 3 Ajanta Oy:ssä määräysvaltaa käyttää Ari Salmivuori. 4 JG Management AB:ssä määräysvaltaa käyttää Juan Garcia. 5 Entrada Oy:ssä määräysvaltaa käyttää Olli-Pekka Kallasvuo. 6 Sisältää Yhtiön omat osakkeet.

Arni Ekholm, Toimitusjohtaja

Evli Pankki Oyj, puh. +358 40 579 6210

Relais Group on ajoneuvojen sähkövaruste- ja varaosaliiketoimintaa Pohjoismaissa ja Baltiassa aktiivisesti kehittävä maahantuoja ja tekninen tukkuliike. Relais luo lisäarvoa asiakkailleen tarjoamalla ajoneuvojen sähkövarusteet, varaosat ja asiantuntijapalvelut luotettavasti, tehokkaasti ja oikea-aikaisesti ajoneuvojen elinkaaren eri vaiheisiin. Voimakkaasti kasvuhakuisena yhtiönä Relaisin tavoitteena on olla toimialansa edelläkävijä ajoneuvojen elinkaaren kehittämisessä. Relais Groupin liikevaihto oli vuonna 2018 72,5 miljoonaa euroa ja toukokuussa 2019 toteutettua ABR/Huzells-yritysoston vaikutusta havainnollistava pro forma -liikevaihto vuonna 2018 oli 119 miljoonaa euroa. Yhtiön palveluksessa työskentelee yli 260 henkilöä viidessä maassa.