Relais Group Oyj asettaa uuden pitkän aikavälin liikevaihtotavoitteen. Tavoitteena saavuttaa 500 miljoonan euron liikevaihto vuoden 2026 loppuun mennessä.

Relais Group Oyj, Yhtiötiedote 17.5.2021 kello 9.20

Relais Group Oyj (”Yhtiö”, ”Relais”), johtava konsolidoija pohjoismaisilla ajoneuvojen jälkimarkkinoilla, tarkentaa strategiaansa ja asettaa uuden liikevaihtotavoitteen pitkälle aikavälille.

Relais on toteuttanut määrätietoisesti vuonna 2019 First North -listautumisen yhteydessä julkaisemaansa strategiaa, jonka kulmakivinä ovat aktiivinen ja kohdennettu yritysostotoiminta, markkinoiden keskimääräistä kehitystä nopeampi orgaaninen kasvu sekä lisäarvon tuottaminen asiakkaille kattavalla tuotevalikoimalla ja digitaalisilla palveluilla. Vuonna 2019 asetettuihin pitkän aikavälin taloudellisiin tavoitteisin sisältyi pyrkimys kaksinkertaistaa Yhtiön liikevaihto vuoteen 2025 mennessä.

Koska tämä tavoite tulee täyttymään jo merkittävästi tätä aiemmin, Yhtiö on määritellyt uuden liikevaihtotavoitteen vuoteen 2026 ulottuvalle strategiselle suunnittelukaudelle. Tämän uuden tavoitteen mukaisesti Yhtiö tavoittelee 500 miljoonan euron pro forma liikevaihtoa vuoden 2026 loppuun mennessä.

Uusi liikevaihtotavoite pohjautuu Yhtiön hallituksen tänään vahvistamaan, tarkennettuun strategiaan vuosille 2021-2026. Uusi tarkennettu strategia pohjautuu edelleen yrityskaupoin tapahtuvaan vahvan kasvun ja markkinan keskiarvoa nopeamman orgaanisen kasvun yhdistelmään. Relaisin tavoitteena on selkeästi kiihdyttää ja vahvistaa yritysostotoimintaansa. Samalla Yhtiö laajentaa yritysostojensa potentiaalista kohdemarkkinaa kattamaan valikoidusti  koko liikkumiseen liittyvä jälkimarkkina ja siihen liittyvät palvelut, pääfokuksen ollessa edelleen ajoneuvojen pohjoismaisessa jälkimarkkinassa.

Toimitusjohtaja Arni Ekholm kommentoi:

”Toimialallamme on meneillään merkittävä murros uusien digitaalisten palveluiden, sähköisen liikkumisen, ajoneuvokannan sähköistymisen, latausinfrastruktuurin kehittymisen ja liikkumisen käsitteen muuttumisen myötä. Liikkumisen eri muodot ja niihin liittyvät palvelut ovat luomassa aivan uudenlaisen markkinan, jossa tulemme edelleenkin toimimaan edelläkävijänä ja aktiivisena konsolidoijana kohdennetuin yritysostoin. Tulemme kasvattamaan määrätietoisesti omien tuotemerkkiemme osuutta myynnistä ja täysimääräisesti hyödyntämään erilaisten verkkokaupparatkaisuiden luomaa kasvupotentiaalia. Omien valobrändiemme globaali kasvu verkkokaupan avulla on meille erityisen merkittävä kasvun ajuri ja mahdollisuus.

Tulemme lisäksi vahvistamaan merkittävästi yritysostoihin liittyviä kyvykkyyksiämme ja -resurssejamme. Kesällä 2019 asetimme strategiseksi tavoitteeksemme Yhtiön liikevaihdon kaksinkertaistamisen viidessä vuodessa. Olemme nyt ohittamassa  tämän tavoitteen vahvasti etuajassa ja on luontevaa päivittää tässä yhteydessä liikevaihtotavoitteemme vastaamaan tarkennettua strategiaamme.”

Toimitusjohtaja Arni Ekholm

Puhelinnumero: +358 40 760 3323

Evli Pankki Oyj

Puhelinnumero: +358 40 579 6210

Relais Group on johtava konsolidoija ja yritysostoalusta ajoneuvojen jälkimarkkinoilla Pohjoismaissa ja Baltiassa. Olemme teollinen toimija, joka keskittyy ajoneuvojen elinkaaren tehostamiseen ja siihen liittyviin palveluihin. Olemme myös kasvualusta omistamillemme yhtiöille.

Liikevaihtomme vuonna 2020 oli 128,9 (2019: 98,9) miljoonaa euroa ja palveluksessamme työskenteli lähes 300 ammattilaista, kuudessa eri maassa. Olemme tehneet vuoden 2021 aikana jo kolme yritysostoa. Ostamiemme yhtiöiden yhteenlaskettu liikevaihto on lähes 92 miljoonaa euroa. Palveluksessamme työskentelee yli 800 ammattilaista.

Osakkeemme on listattu Nasdaq Helsinki Oy:n ylläpitämällä Nasdaq First North Growth Market Finland -markkinapaikalla kaupankäyntitunnuksella RELAIS.