Relais Group Oyj lunastaa loput Awimex International AB:n osakkeista

RELAIS GROUP OYJ YHTIÖTIEDOTE 16.12.2019 klo 21.15

Relais Group Oyj:n hallitus on 16.12.2019 pitämässään kokouksessaan päättänyt käyttää oikeuden lunastaa loput 30 prosenttia Awimex International AB:n osakkeista HISI Holding AB:ltä. Käteisenä suoritettava osakkeiden kauppahinta on 22,2 miljoonaa Ruotsin kruunua eli noin 2,1 miljoonaa euroa. Transaktio tapahtuu arviolta viimeistään 20. joulukuuta 2019. Kaupalla ei ole vaikutusta Relaisin vuoden 2019 tulosohjeistukseen.

Relais hankki omistukseensa 70 prosentin enemmistöosuuden Awimexistä vuonna 2017. Awimex on ruotsalainen tekninen tukkuliike ja maahantuoja, joka on erikoistunut innovatiivisiin virranhallinta- ja valaisinjärjestelmiin keskittyen ensisijaisesti kevyisiin hyötyajoneuvoihin. Awimexin vähemmistöosuutta koskevan sopimuksen mukaisesti Relaisilla on ollut oikeus ostaa milloin tahansa HISI Holding AB:n jäljellä oleva 30 prosentin omistusosuus Awimexistä.

Evli Pankki Oyj, puh. +358 40 579 6210

Relais Group on ajoneuvojen sähkövaruste- ja varaosaliiketoimintaa Pohjoismaissa ja Baltiassa aktiivisesti kehittävä maahantuoja ja tekninen tukkuliike. Relais luo lisäarvoa asiakkailleen tarjoamalla ajoneuvojen sähkövarusteet, varaosat ja asiantuntijapalvelut luotettavasti, tehokkaasti ja oikea-aikaisesti ajoneuvojen elinkaaren eri vaiheisiin. Voimakkaasti kasvuhakuisena yhtiönä Relaisin tavoitteena on olla toimialansa edelläkävijä ajoneuvojen elinkaaren kehittämisessä. Relais Groupin liikevaihto oli vuonna 2018 72,5 miljoonaa euroa ja toukokuussa 2019 toteutettua ABR/Huzells-yritysoston vaikutusta havainnollistava pro forma -liikevaihto vuonna 2018 oli 119 miljoonaa euroa. Yhtiön palveluksessa työskentelee yli 260 henkilöä viidessä maassa.