Relais Group Oyj on saanut päätökseen ruotsalaisen Skeppsbrons Jönköping AB:n yrityskaupan ja päättänyt siihen liittyvästä osakeannista

Relais Group Oyj, Yhtiötiedote 24.5.2022 kello 13.00

Relais Group Oyj ("Yhtiö", "Relais"), ajoneuvojen jälkimarkkinoiden johtava pohjoismainen konsolidoija, on saanut päätökseen yrityskaupan liittyen ruotsalaisen Skeppsbrons Jönköping AB:n ("Skeppsbrons") koko osakekannan ostamiseen ("Yrityskauppa") 5.5.2022 tiedotetun mukaisesti. Skeppsbrons raportoidaan osana Relais-konsernia 1.5.2022 alkaen.

Skeppsbrons’n osakekannan kauppahinta oli 87,6 MSEK. Kauppahinnasta 14,0 MSEK maksettiin täytäntöönpanon yhteydessä Relaisin osakkeilla ja 73,6 MSEK käteisellä.

Relais maksoi kauppahinnan osakeosuuden laskemalla liikkeeseen suunnatussa osakeannissa yhteensä 68.118 kappaletta Relais Groupin uusia osakkeita ("Vastikeosakkeet") Skeppsbrons’n osakkeiden myyjien merkittäväksi. Vastikeosakkeiden merkintähinta oli EUR 19,79 osakkeelta, joka vastaa osakkeen kaupankäyntimäärillä painotettua keskikurssia Nasdaq First North Growth Market Finland -markkinapaikalla 30 kaupankäyntipäivän ajalta ennen Kauppakirjan allekirjoituspäivää.

Päätös suunnatusta osakeannista perustui yhtiökokouksen 13.4.2022 Yhtiön hallitukselle myöntämään osakeantivaltuutukseen. Suunnattu osakeanti järjestettiin Relaisin liiketoiminnan kehittämiseksi ja yrityskaupan rahoittamiseksi, joten osakkeenomistajien etuoikeudesta poikkeamiselle oli osakeyhtiölain mukainen painava taloudellinen syy.

Vastikeosakkeet edustavat 0,38 prosenttia Relaisin osakkeista ja äänistä Osakeannin jälkeen. Vastikeosakkeet oikeuttavat Relaisin mahdollisesti jakamaan täyteen osinkoon sekä muuhun varojenjakoon ja tuottavat muut osakkeenomistajan oikeudet Yhtiössä siitä lähtien, kun Vastikeosakkeet on merkitty kaupparekisteriin ja Yhtiön osakasluetteloon. Relais Group Oyj:n kaikkien osakkeiden lukumäärä on Vastikeosakkeiden rekisteröinnin jälkeen 18.073.958 osaketta.

Vastikeosakkeita koskee 12–24 kuukauden luovutusrajoitus niiden liikkeellelaskusta alkaen erikseen sovitun mukaisesti. Vastikeosakkeet merkittiin ja maksettiin kaupan toteutuksen yhteydessä, ja niiden merkintähinta kirjataan Relais Group Oyj:n sijoitetun vapaan oman pääoman rahastoon.

Toimitusjohtaja Arni Ekholm
Puhelinnumero: +358 40 760 3323

Evli Oyj
Puhelinnumero: +358 40 579 6210

Relais Group on johtava konsolidoija ja yritysostoalusta ajoneuvojen jälkimarkkinoilla Pohjoismaissa ja Baltiassa. Keskitymme ajoneuvojen elinkaaren tehostamiseen ja siihen liittyviin palveluihin. Olemme myös kasvualusta omistamillemme yhtiöille.

Liikevaihtomme vuonna 2021 oli 237,9 (2020: 128,9) miljoonaa euroa. Vuoden 2021 aikana ostimme yhteensä kuusi yhtiötä. Palveluksessamme työskentelee noin 950 ammattilaista kuudessa eri maassa. Osakkeemme on listattu Nasdaq Helsinki Oy:n ylläpitämällä Nasdaq First North Growth Market Finland -markkinapaikalla kaupankäyntitunnuksella RELAIS.