Relais Groupin konserniyhtiö Raskone ostaa Jyväskylä Truck Centerin

Lehdistötiedote 31.10.2023 klo 8.45

Relais Group Oyj:n konserniyhtiö Raskone on ostanut 31.10.2023 raskaiden hyötyajoneuvojen korjaamon Jyväskylä Truck Centerin liiketoiminnan Joen Truck Center Oy:ltä. Liiketoiminta sijaitsee Jyväskylässä ja se työllistää 13 henkilöä. Vuonna 2022 liiketoiminnan liikevaihto oli noin 1,7 miljoonaa euroa ja liikevoitto noin 0,1 miljoonaa euroa. Jyväskylän Truck Center yhdistetään Relais-konserniin marraskuun 2023 alusta alkaen.

Jan Popov, Raskoneen toimitusjohtaja:

“Jyväskylän Truck Center on tunnettu henkilöstön raudanlujasta osaamisesta ja erinomaisesta asiakaspalvelusta. Olemme ylpeitä saadessamme Jyväskylän Truck Centerin osaksi Raskonetta. Yrityskaupan myötä kykenemme palvelemaan asiakkaitamme entistäkin paremmin ja monipuolisemmin. Jyväskylän Truck Center säilyttää nimensä ja yhtiön perustajat Petri Hänninen ja Iiro Sundqvist jatkavat korjaamopäälliköinä.”

Petri Hänninen ja Iiro Sundqvist, Jyväskylä Truck Centerin perustajat ja omistajat:

“On hienoa nähdä, että Raskone Suomen suurimpana hyötyajoneuvojen korjaamoketjuna arvostaa osaamistamme ja henkilökuntaamme. Henkilöstön osaamisen jatkuva kehittäminen ja laadukas asiakaspalvelu on aina ollut meillä tärkeää ja osana Raskonetta voimme tehdä sen vielä paremmin. Asiakkaita palvelevat siis samat tutut kasvot entistäkin vahvemmin.”

Arni Ekholm, Relais Group Oyj:n toimitusjohtaja:

"On hienoa saada toivottaa jälleen yksi joukko alamme huippuammattilaisia tervetulleeksi osaksi kasvavaa Relais Groupia. Raskone tarjoaa erinomaisen kodin Jyväskylä Truck Centerille henkilöstön, asiakkaiden ja muidenkin sidosryhmien näkökulmasta, sekä vahvistaa samalla asemaansa tärkeällä markkina-alueella. Tämä kauppa on hyvä esimerkki siitä, miten konserniyhtiömme pystyvät kasvamaan ja kehittymään kohdennetuilla lisäyritysostoilla.”

Liikevaihtomme vuonna 2022 oli 260,7 (2021: 237,8) miljoonaa euroa. Vuoden 2022 aikana ostimme yhteensä kolme yhtiötä. Palveluksessamme työskentelee noin tuhat ammattilaista kuudessa eri maassa. Relais Groupin osake on listattu Nasdaq Helsinki Oy:n päälistalla kaupankäyntitunnuksella RELAIS.