Remedy allekirjoitti yhteisjulkaisu- ja kehityssopimuksen 505 Gamesin kanssa palkitun Controlin moninpeli-spinoffista

Remedy Entertainment Oyj | Sisäpiiritietoa  29.6.2021 klo 21:00 (EEST)

Yhteistyön ehdoista tulevalle isomman budjetin Control-pelille sovittu samalla

Remedy Entertainment, palkitun Control-pelin kehittäjä, on tehnyt 505 Gamesin kanssa sopimuksen, jonka puitteissa Remedy ja 505 Games, kansainvälinen pelitalo ja Digital Bros Groupin tytäryhtiö, julkaisevat yhdessä ja kehittävät uuden, neljän pelaajan PvE (pelaaja vastaan ympäristö) -moninpelin, koodinimeltään Condor.

Condor on kriitikoiden ylistämän, vuonna 2019 julkaistun Controlin spin-off. Julkaisunsa jälkeen Control on saanut 11 BAFTA® Games Awards -ehdokkuutta ja voittanut yli 20 ”Vuoden peli” -palkintoa. Uusi peli perustuu Remedyn omalle Northlight®-pelimoottorille ja pelinkehitystyökaluille. Condor tulee saataville PC:lle, PlayStation 5:lle ja Xbox Series X|S:lle.

“Olemme innoissamme saadessamme jatkaa ja laajentaa yhteistyötämme Remedyn kanssa. Controlia on myyty yli 2 miljoonaa kappaletta ja sen tulot ylittävät 70 miljoonaa euroa, joten se on erittäin menestyksekäs peli”, sanovat Rami ja Raffi Galante, Digital Bros Groupin toimitusjohtajat. ”Moninpelinä Condorilla on potentiaalia pitää yllä pelaajayhteisön mielenkiintoa pitkällä aikavälillä, jolloin se tuottaa 505 Gamesille liikevaihtoa pidempään kuin perinteiset pelit.”

Condorin alustava kehitysbudjetti on 25 miljoonaa euroa. Kehitys- ja markkinointi-investoinnit jakautuvat tasan 505 Gamesin ja Remedy Entertainmentin kesken, kuten myös pelin tulevat nettotuotot.

Lisäksi 505 Games ja Remedy Entertainment ovat sopineet ylätason ehdoista yhteistyölle, jonka tavoitteena on laajentaa Control-peliperhettä edelleen isomman budjetin Control-pelillä. Yhteistyön yksityiskohdista sovitaan myöhemmin.

“Olemme tehneet menestyksekästä yhteistyötä 505 Gamesin kanssa yli neljän vuoden ajan, ja olemme kumpikin vahvistuneet omalla alallamme. Olemme iloisia siitä, että voimme laajentaa ja syventää tätä kumppanuutta. Uusi sopimuksemme tukee Remedyn tavoitteita laajentaa pelejämme pitkäaikaisiksi pelisarjoiksi, luoda huippuluokan pelejä, vahvistaa kaupallisia kyvykyyksiämme sekä tehdä yhteistyötä ja menestyä yhdessä erinomaisten kumppanien kanssa”, sanoo Remedy Entertainmentin toimitusjohtaja Tero Virtala.

LISÄTIETOA

Tero Virtala, Toimitusjohtaja
Puh: +358 9 435 5040
Sähköposti: tero.virtala@remedygames.com

Terhi Kauppi, Talousjohtaja
Puh:  +358 9 435 5040
Sähköposti: terhi.kauppi@remedygames.com

REMEDY LYHYESTI

Remedy Entertainment Oyj on kansainvälisesti menestynyt peliyhtiö, joka tunnetaan tarinallisista ja visuaalisesti näyttävistä konsoli- ja PC-peleistä kuten Control, Alan Wake ja Max Payne. Lisäksi Remedy kehittää omaa Northlight-pelimoottoria ja pelinkehitystyökaluja.

Vuonna 1995 perustettu ja Suomessa sijaitseva yhtiö työllistää yli 280 pelialan ammattilaista 30:stä eri maasta. Remedy on noteerattu Nasdaq First North Growth Market Finland -markkinapaikalla. www.remedygames.com