REMEDY ENTERTAINMENT OYJ: Remedylle kertaluontoinen 2,5 miljoonan euron rojaltitulo aiemmin julkaistuista peleistä

Remedy Entertainment Oyj | Sisäpiiritieto 1.7.2019 klo 08.00

Remedy kirjaa vuoden 2019 ensimmäiselle vuosipuoliskolle noin 2,5 miljoonan euron kertaluontoisen tulon aiemmin julkaistujen peliensä rojalteista. Rojaltit maksetaan Remedylle vuoden 2019 toisen vuosipuoliskon aikana. Samassa yhteydessä Alan Wake -pelien julkaisuoikeudet palautuvat takaisin Remedylle.

Tällä kertaluontoisella tulolla ei ole merkittävää vaikutusta Remedyn koko vuoden tulokseen, koska Yhtiö jatkaa aiemmin tiedotetun mukaisesti investointeja uusien pelien kehitykseen, joiden menestyksellä on suurempi vaikutus Yhtiön koko vuoden liikevaihtoon ja tulokseen.

Remedy Entertainment Oyj

Tero Virtala, toimitusjohtaja
Sähköposti: tero.virtala@remedygames.com

Lauri Haavisto, Senior Manager, Investor & Talent Relations
Sähköposti: lauri@remedygames.com

Alexander Corporate Finance Oy, hyväksytty neuvonantaja

www.remedygames.com

REMEDY LYHYESTI

Remedy Entertainment Oyj on yksi Suomen ensimmäisiä kansainvälisesti menestyneitä videopeliyhtiöitä, joka tunnetaan tarinallisista ja visuaalisesti näyttävistä toimintapeleistä kuten Alan Wake ja Max Payne. Perustamisvuodestaan 1995 Espoossa sijainnut yhtiö työllistää yli 200 pelialan ammattilaista 25:stä eri maasta. Remedy on noteerattu Nasdaqin ylläpitämällä First North -markkinapaikalla.

Remedyn uusimpia pelejä ovat yhtiön omistama ja kehittämä yliluonnollinen toimintapeli Control, jonka julkaistaan PlayStation 4, Xbox One ja PC-alustoille 27. elokuuta 2019, sekä yhteistyössä Smilegaten kanssa kehitetty Crossfire-yksinpelikampanja. Lisäksi Remedy kehittää omaa Northlight-pelimoottoria ja -pelinkehitystyökaluja. www.remedygames.com