• Remedy Entertainment Oyj/

Remedy Entertainment Oyj: Sisäpiiritieto, tulosvaroitus ja ennakkotieto 2023 tuloksesta: Remedy tekee 7,2 miljoonan alaskirjauksen sopimusmuutoksen johdosta ja siirtää tilinpäätöksen 2023 julkaisua

Remedy Entertainment Oyj          Sisäpiiritieto          6.2.2024 klo 14.00

Sisäpiiritieto, tulosvaroitus ja ennakkotieto 2023 tuloksesta: Remedy tekee 7,2 miljoonan alaskirjauksen sopimusmuutoksen johdosta ja siirtää tilinpäätöksen 2023 julkaisua

Remedy on allekirjoittanut Tencentin kanssa koodinimi Kestreliä koskevan sopimusmuutoksen, jonka myötä Kestrel aloitetaan puhtaalta pöydältä. Remedy kirjaa Q4:n ja koko vuoden 2023 tulokseen 7,2 miljoonan euron alaskirjauksen, joka kattaa kaikki koodinimi Vanguardin aktivoidut tuotekehitysmenot. Tämä ei vaikuta Remedyn kassapositioon. Alaskirjauksen seurauksena Remedyn Q4:n ja koko vuoden 2023 tulos jää vastaavasti ennakoitua alhaisemmaksi.

Tilintarkastamattomien tietojen perusteella Remedy Entertainment Oyj:n liikevaihto vuonna 2023 oli 33,9 (43,6) miljoonaa euroa, ja EBITDA laski -17,0 (1,9) miljoonaan euroon. EBIT sisältäen 7,2 miljoonan euron ei-kassavaikutteisen alaskirjauksen oli -28,7 (-0,6) miljoonaa euroa. Kassa sisältäen rahoitusinstrumentit oli vuoden 2023 lopussa 30,4 (55,9) miljoonaa euroa.

“Teimme merkittäviä investointeja vuonna 2023 ja loimme vahvemman pohjan kannattavalle pitkän aikavälin kasvulle. Uudelleenkäynnistämisen myötä Kestrel on paremmin linjassa ydinosaamisemme ja Remedy Connected Universeen liittyvän luovan näkemyksemme kanssa”, sanoo Remedy Entertainmentin toimitusjohtaja Tero Virtala.

Lisäksi Remedy siirtää tilinpäätöstiedotteen 2023 julkaisua keskiviikolle 20.3.2024. Siirto liittyy käynnissä oleviin julkaisusopimukseen liittyviin neuvotteluihin. Aiemmin suunniteltu tilinpäätöstiedotteen julkaisupäivä oli perjantai 9.2.2024.

“Julkaisusopimukseen liittyvät neuvottelut ovat jälleen määrätietoinen askel kohti strategiamme mukaisia pitkän aikavälin tavoitteitamme”, sanoo Remedy Entertainmentin toimitusjohtaja Tero Virtala.

REMEDY ENTERTAINMENT OYJ

Tero Virtala, Toimitusjohtaja
Puhelin: +358 9 435 5040
Sähköposti: tero.virtala@remedygames.com

Veli-Pekka Puolakanaho, Head of Corporate Development and IR
Sähköposti: veli-pekka.puolakanaho@remedygames.com

Remedy lyhyesti

Remedy Entertainment Oyj on uraauurtava ja kansainvälisesti arvostettu videopeliyhtiö. Vuonna 1995 perustetun yhtiön pääkonttori on Suomessa ja sillä on toimisto myös Tukholmassa. Tarinallisista ja visuaalisesti näyttävistä toimintapeleistään tunnettu Remedy on kehittänyt lukuisia menestyneitä ja kriitikoiden ylistämiä pelejä, kuten Control, Alan Wake ja Max Payne. Lisäksi Remedy kehittää omaa Northlight®-pelimoottoria ja pelinkehitystyökaluja, joita käytetään useissa yhtiön peleissä.

www.remedygames.com