AirHelp pyrkii aktivoimaan miljoonia "nukkujia" uudella työkalullaan

Maailman johtava lentokorvausasioissa kuluttajia auttava yritys AirHelp on tänään julkaissut uuden työkalun, jonka avulla matkustajat voivat nopeasti tarkistaa jopa kolmen vuoden ajalta, ovatko he oikeutettuja korvauksiin*. Uuden ominaisuuden avulla voi myös luoda jaettavan seikkailukartan, joka kokoaa yhteen tehdyt matkat. Maksuton työkalu on saatavilla AirHelpin verkkosivuilla ja mobiilisovelluksena. Kun työkalu on kerran otettu käyttöön, AirHelp antaa kuluttajille päivitettyä tietoa korvauskelpoisuudesta hetimiten ongelmatilanteen ilmettyä lennolla.

Analysoimalla jo tehtyjen matkojen tiedot ja yhdistämällä ne tuoreisiin lentovarauksiin, Airhelpin työkalu muun muassa luo visuaalisen kartan matkustajan lennoista, taivaalla vietetystä ajasta ja matkakohteista maittain. Siihen sisäänrakennetuin ominaisuuksin matkustaja voi helposti saada kokonaiskuvan henkilökohtaisesta lentohistoriastaan ja samalla tarkistaa kelpoisuutensa korvauksiin.

”Tietoisuuden levittäminen lentomatkustajan oikeuksista ja uusien, kuluttajia hyödyttävien keinojen tunnistaminen on aina ollut meille etusijalla”, sanoo AirHelpin toimitusjohtaja ja perustajajäsen Henrik Zillmer.

”Yli yhdeksän miljoonaa lentomatkustajaa on vuosittain oikeutettu lentokorvauksiin. Suurin osa heistä ei kuitenkaan tiedä tätä tai ymmärrä, miten hakemus tehdään. Olemme innoissamme siitä, että voimme tarjota lentomatkustajille tällaisen interaktiivisen työkalun.”

AirHelpin uusi maksuton työkalu on yhteensopiva iOS- ja Android-käyttöjärjestelmien kanssa ja toimii tällä hetkellä Gmaililla, Hotmaililla ja Outlookilla. Tutustu AirHelpin uuteen työkaluun täällä:

AirHelp yhdistää satojen lentomatkustamiseen erikoistuneiden lakiasiantuntijoiden osaamisen maailmanluokan tekoälyyn ja koneoppimiseen. AirHelpin muita sähköisiä palveluita ovat Boarding Pass Scanner ja robottiasianajaja Lara. Boarding Pass Scannerin avulla voi ladata kuvan omasta tarkastuskortistaan ohjelmiston arvioitavaksi, minkä jälkeen sovellus osaa kertoa, onko matkustaja oikeutettu korvauksiin. Tekoälyllä toimiva Lara tehostaa yrityksen kyvykkyyttä arvioida korvauskanteiden voittomahdollisuuksia oikeuskäsittelyissä.

*Lentoyhtiö saattaa olla velvoitettu maksamaan matkustajalle vakiokorvauksen, jos lento on lentoyhtiön virheen takia peruuntunut, ylibuukattu tai myöhästynyt yli kolme tuntia.

Lisätiedot:

Aleksi Seppo

Maajohtaja, AirHelp

aleksi.seppo@airhelp.com

Mediamateriaalit:

Ville Heinonen

Republic of Communications

ville.heinonen@republic.fi

+358 50 413 7118

AirHelp on startup-yritys, joka auttaa lentomatkustajia hakemaan korvauksia myöhästyneistä ja perutuista lennoista kansainvälisten asetusten mukaisesti.

Yritys perustettiin vuonna 2013 ja siitä lähtien se on auttanut asiakkaitaan saamaan korvauksia yli 185 miljoonan Yhdysvaltain dollarin edestä auttaen samalla yli 2 miljoonaa asiakasta.

AirHelpin palvelu on käytössä 30 maassa 16 kielellä. Suomessa ja suomeksi palvelu on ollut saatavilla vuodesta 2014. Tällä hetkellä AirHelpillä on maailmanlaajuisesti töissä yli 500 työntekijää. Lisätietoja osoitteesta: https://www.airhelp.com/fi/. Matkustajan oikeuksista voi lukea lisää osoitteesta: https://www.airhelp.com/fi/tunne-oikeutesi/

AirHelpin lausunto tieto- ja yksityisyyden suojasta

Tieto- ja yksityisyyden suoja ovat prioriteetti AirHelpille. AirHelpin kanssa jaettua henkilökohtaista dataa käytetään ainoastaan lentokorvauskanteen kelpoisuuden toteamiseksi ja sen käsittelemiseksi. AirHelp on teknisillä ja organisatorisilla järjestelyillä huolehtinut siitä, että yritys noudattaa EU:n tieto- ja yksityisyyden suojaa koskevia asetuksia. AirHelp on lisäksi valinnut Data Protection Officerin, eli tieosuojapäällikön, varmistaakseen, että yksityiset tiedot ovat koko yrityksen laajuisesti sertifioitu ja Nortonin, TRUSTen, Googlen ja Microsoftin turvaamia.