Älypuhelinten kamerat kehittyvät vauhdilla – Huawei Nova 3:n neljä kameraa ja edistynyt tekoäly luovat uusimman vertailupohjan kilpailulle

Huawei on asettanut jälleen uuden vertailutason ylemmän keskihinnan älypuhelimiin, kun se julkaisi Huawei Nova 3:n Suomessa. Tekoälyllä tuettu neljä kameran järjestelmä vastaa vaativimmankin valokuvaajan toiveisiin.

Nova 3:n etupuolella on teräväpiirtoinen 24 MP:n kamera f/2.0-aukolla ja 2 MP:n kamera f/2.4-aukolla. Takana on lippulaivatason jälkeä tuottavat 24 MP:n mustavalkosensori f/1.8-aukolla ja 16 MP:n värisensori f/1.8-aukolla.

Huawei Nova 3 on silti muutakin kuin kameroiden teknistä suorituskykyä. Tässä puhelimen yhdeksän kiinnostavinta innovaatiota, jotka näkyvät kameran ominaisuuksissa:

1. Tekoäly tuo kuviin tarkasti optimoidut kuvausasetukset
Kuvaajan tukena on tekoälyteknologia, joka tunnistaa yli 200 erityyppistä kohdetta ja ympäristöä ja ehdottaa kuvaajalle optimaalisia kuvausasetuksia. Taustan taivas, hiekkaranta ja kasvit pääsevät kuvissa oikeuksiinsa.

2. Ylivalottuminen ja kameran väärät tulkinnat ovat historiaa
Kuvien ylivalottuminen ja kameran automaattiasetusten väärät tulkinnat ovat olleet pitkään haaste niin amatööri- kuin ammattilaiskuvaajille. Huawei Nova 3 arvioi ja optimoi älykkäästi jokaisen pikselin ja tuottaa väridynamiikaltaan rikkaita ja tasapainoisia kuvia.

3. Tekoäly auttaa parantamaan kasvojen valaistusta
Potretti- ja selfiekuvissa yksi onnistumisen avaimista on kasvoille lankeavan valon laatu ja suunta. Nova 3:ssa on älykäs 3D-kasvojentunnistus, joka optimoi hienovaraisesti kasvojen valaistusta. Käyttäjä saa valita, minkä tyyppinen valaistus sopii parhaiten kyseiseen kuvaan: pehmeä valaistus (Rembrandt), perhosvalaistus, näyttämövalaistus, jaettu valaistus vai klassinen valaistus.

4. 3D Qmojit tuovat hassuttelun selfieihin
Nova 3:n kuvia voi muokata kasvofilttereillä, jotka tuovat hauskuutta valokuviin ja videoihin. Käyttäjä voi olla vaikkapa sammakko, pingviini tai kissa. 3D Qmojit on viety teknologisesti erittäin pitkälle, ja ne istuvat hykerryttävän hyvin kantajansa kasvoihin.

5. Videoiden potrettimoodi on somettajan unelma
Nova 3:ssa on Movie Portrait Mode, joka luo kasvovideoihin ammattitasoisen syvyysvaikutelman. Kasvot ovat videossa terävänä, mutta taustalle syntyy kaunis bokeh-efekti. Katsojan huomio kiinnittyy kasvoihin.

6. Kuvanmuokkaus kaunistaa mutta säilyttää luonnollisuuden
Kuvien muokkausohjelmat luovat helposti ylikäsitellyn vaikutelman. Huawei suunnitteli käyttäjiä kuuntelemalla, tuhansia kuvia tutkimalla ja algoritmeja kehittämällä markkinoiden parhaat kuvan muokkausominaisuudet, jotka säilyttävät kuvan luonnollisuuden. Kuvia ei tarvitse enää viedä muokattavaksi erillisiin ohjelmiin.

7. Yksityiskohdat näyttävät teräviltä tarkentaessakin
Kuvien yksityiskohdat, kuten reunat, kulmat ja kurvit menettävät monissa kännykkäkameroissa informaatiota, jolloin kuva ei näytä tarkentaessa enää laadukkaalta. Nova 3:n tarkasti piirtävä linssi yhdistettynä älykkääseen resoluutiotarkennukseen luo hämmästyttävän yksityiskohtaisia kuvia.

8. Älykäs Portrait Mode tuo kasvoista parhaan esiin
Nova 3:n tekoälyteknologia analysoi tarkasti muun muassa kasvojen muotoja, ihon laatua ja väriä ja jopa ilmeitä. Se auttaa kuvaajaa tuomaan kasvoista parhaan esiin. Kuvaaja voi itse päättää porrastetulla asteikolla, kuinka suuria muokkauksia tekoäly ehdottaa.

9. 480 fps:n hidastusvideo vangitsee hetken
Videota, jossa on 480 kuvaa sekunnissa, voidaan hidastaa vaikkapa kymmenkertaisesti menettämättä liikkeen sulavuutta. Hidastuksen käyttö oikeilla hetkillä tuottaa hengästyttävän upeita videoita.
___

Huawei-yhteyshenkilö – kuluttajaliiketoiminta:
Sofia Lehtimäki, Huawei Technologies Oy, 050 308 2228, sofia.lehtimaki@huawei.com

Kuvat ja tuotelainat:
Maija Hyötyläinen, Republic of Communications, 050 572 9679, prhuawei@republic.fi

Lisätietoa Huawei Consumer Business Groupista
Huawein tuotteita ja palveluja on saatavilla yli 170 maassa, ja niitä käyttää kolmasosa maailman väestöstä. Huawei oli vuonna 2017 maailman kolmanneksi suurin puhelinvalmistaja toimitettujen puhelinten kappalemäärissä mitattuna. Yhtiön 15 T&K-keskusta sijaitsevat Yhdysvalloissa, Saksassa, Suomessa, Ruotsissa, Venäjällä, Intiassa ja Kiinassa. Huawei Consumer BG on yksi Huawein liiketoimintayksiköistä, joka tuottaa muun muassa älypuhelimia, tietokoneita, tabletteja, puettavaa teknologiaa ja pilvipalveluita. Huawein maailmanlaajuinen verkosto on rakennettu yli 20 vuoden kokemuksella televiestintäteollisuudesta, ja yhtiö on omistautunut toimittamaan uusimpia teknologisia ratkaisuja kuluttajille ympäri maailmaa. Lue lisää: http://consumer.huawei.com

Huawei Suomi sosiaalisessa mediassa:
Facebook: https://facebook.com/HuaweiMobileFi
Instagram: https://instagram.com/HuaweiMobileFi