Android 2.0 Huawei Watch saatavissa nyt suomalaisranteisiin

HUAWEI WATCH 2.0 -älykellojen myynti alkaa Suomessa tänään. 4G-yhteyden ansiosta kello välittää viestit, vaikka puhelin olisi jäänyt kotiin. Unisex HUAWEI WATCH 2.0 -kello sopii monenlaisiin pukeutumistilanteisiin, sillä kellotaulun taustaksi on valittavissa ja räätälöitävissä useita taustavaihtoehtoja, myös rannekevaihtoehtoja on useita (musta ja oranssi). Kellon toimintoja voi myös räätälöidä Google Play Storea hyödyntämällä. Uutuuskellon suositushinta Suomessa on 369 euroa.

HUAWEI WATCH 2.0 on urheilullisen tyylikäs kokonaisuus. Katse kiinnittyy 45 mm olevaan, kaarrettuun teräskehikkoon istutettuun kellotauluun. Syvyyttä kellolla on 12,6 mm ja painoa vain 47 g. HUAWEI WATCH 2.0:n ranneke on 22 mm. Kellon 1,2 tuuman AMOLED-näyttö on Gorilla Glass 3.0 -suojattu. Kellon taustakuvia voi vaihdella vaivatta ja jopa räätälöidä omiin tarpeisiinsa. Resoluutioltaan näyttö on 390 x 390 (326 ppi). HUAWEI WATCH 2.0:lla on IP68-suojaus.

HUAWEI WATCH 2.0 -kello mittaa muun muassa etäisyyden, matkan pituuden, nopeuden, sykkeen, sykkeen vaihteluvälin, kalorikulutuksen ja askeleet. Pikakäynnistysvalikoimassa on vaihtoehtona rasvanpolttoa edistävä juoksuohjelma sekä cardio-juoksu; kello ohjaa käyttäjäänsä syketason ja ohjelman mukaan hiljentämään tai nopeuttamaan vauhtia ohjelmassa pysymiseksi. Kello laskee jokaisen juoksun jälkeen hapenottokykyä kuvaavan VO2max-luvun perustuen GPS- ja syketietoihin sekä kertoo treenin vaikutuksista ja ehdotetun palautusajan. Sykesensori mittaa sykettä koko ajan ja raportoi käyttäjälleen viimeisimmän kuuden tunnin seurantajakson. HUAWEI WATCH 2 mittaa myös leposykkeen.

HUAWEI WATCH 2 -kellolla voi soittaa musiikkia Google PlayTM Music -sovelluksen avulla. Käyttäjä voi ladata tiettyjä kappaleita, striimata musiikkia suoraan sekä kuunnella soittolistojaan.

Kellon käytettävyyttä voi itse räätälöidä

HUAWEI WATCH 2.0:n toimintojen taustalla on Qualcomm® Snapdragon™ Wear 2100 -prosessori. Kellon käyttäjä pystyy vastaanottamaan viestejä tai soittamaan puheluja ilman älypuhelinta, sillä kellossa on sisäänrakennettu GPS-siru sekä integroitu antenni, joka tukee 4G-, GPS-, Wi-Fi-, Bluetooth- ja NFC-yhteyksiä. Kosketusnäytön lisäksi kellon käyttöä voi ohjata puheen avulla älykkään äänentunnistimen ja ohjaustoimintojen ansiosta. VoLTE-tuki ja kaksoismikrofoniratkaisu puolestaan parantavat puhelujen kuuluvuutta. Suomessa kellosta on saatavilla LTE-yhteyksiä tukeva, SIM-korttipaikallinen versio. Kello on yhdistettävissä sekä Android- että iOS-puhelimiin.

Android Wear 2.0 -käyttöjärjestelmää hyödyntävän HUAWEI WATCH 2.0 -käyttäjä voi räätälöidä kellonsa toimintoja Google Play Storesta ladattavilla sovelluksilla. Kellon akku (420 mAh) kestää normaalikäytössä kaksi päivää, 10 tuntia treenausta ja 3 viikkoa tavallisessa kellon käyttömoodissa. Muistia kellossa on 4 GB Flash ja 768 MB RAM.

Huawei-yhteyshenkilöt – kuluttajatuotteet

Sofia Lehtimäki, Huawei Technologies Oy, 050 308 2228, sofia.lehtimaki@huawei.com

Mika Engblom, Huawei Technologies Oy, 040 860 4420, mika.engblom@huawei.com

Huawei-yhteyshenkilö – viestintä ja yhteiskuntasuhteet

Hennariikka Andersson, Huawei Technologies Oy, 040 845 8066, hennariikka.andersson@huawei.com

Huawei Suomi sosiaalisessa mediassa:

·         Facebook: https://facebook.com/HuaweiMobileFi

·         Instagram: https://instagram.com/HuaweiMobileFi

·         Twitter: https://twitter.com/HuaweiMobileFi

Kuvat ja tuotelainat:

Maija Hyötyläinen, Republic of Communications, 050 572 9679, maija.hyotylainen@republic.fi

Irina Mikkola, Republic of Communications, 050 362 1432, irina.mikkola@republic.fi

Lisätietoja Huaweista

Huawei on johtava maailmanlaajuinen informaatio- ja viestintäteknologian (ICT) ratkaisujen tarjoaja, joka palvelee telealan operaattoreita, yrityksiä, kuluttajia ja julkista sektoria. Huawei tekee myös tiivistä yhteistyötä yliopistojen kanssa ympäri maailman. Huawein innovatiivisia ICT-ratkaisuja, -tuotteita ja -palveluita käytetään yli 170 maassa. Vuonna 1987 perustettu Huawei on yksityinen yritys ja täysin työntekijöidensä omistama.

Huawei työllistää maailmanlaajuisesti yli 180 000 henkilöä, ja yrityksen 9 900 Euroopassa olevasta työntekijästä 1 200 työskentelee tutkimuksen ja tuotekehityksen (T&K) parissa. Yrityksellä on 18 T&K-keskusta kahdeksassa Euroopan maassa (Suomi, Belgia, Ranska, Saksa, Irlanti, Italia, Ruotsi ja Iso-Britannia) ja se operoi lukuisia innovaatiokeskuksia yhteistyössä tele- ja ICT-alan partnerien kanssa.