Euroopan markkinoille uusi puhelinbrändi Honor

Honor-puhelinmerkki on saapunut Eurooppaan uudella Honor 6 -lippulaivapuhelinmallillaan. Malli lanseerattiin lokakuun lopussa Berliinissä, samalla alkoi sen Euroopan laajuinen myynti. SoC (Super Octa-Core) arkkitehtuurilla ja Kirin920-piirisarjalla varustettu Honor 6 tukee LTE CAT 6 -verkkoa. Lisäksi 3100 mAh akun ja SmartPower2.0-energiasäästöteknologian myötä puhelin on yksi markkinoiden sinnikkäimmistä työjuhdista. Honor 6 -puhelinta myy Elisa ja sen suositushinta on 299,99 euroa.

Yhteenveto ominaisuuksista

SoC Kirin920 -piirisarjan ja LTE CAT 6 -moduulin ansiosta Honor 6 saavuttaa jopa 300 Mbps latausnopeuden.
4 x A15 +4 x A7-ytimiä ohjaa big.LITTLE-arkkitehtuuri, joka ohjaa ytimien aktivoitumista puhelimen käyttötarpeiden mukaan. Arkkitehtuuri yhdessä GPU (Mali T628MP4) -grafiikkaprosessorin kanssa tekevät muun muassa pelaamisesta vaivattomampaa. Keskusmuistia puhelimessa on 3 gigan verran.

Honor 6 -mallissa on Sonyn neljännen sukupolven sensorilla ja F2,0-aperturella varustettu 13 megapikselin takakamera. Kamerassa on sisäänrakennettu HDR-kuvaustoiminto ja kaksois-LED-salama. Edessä on 5 megapikselin, 88 asteen laajakuvakamera, joka mahdollistaa muun muassa panoraamakuvien ottamisen. Lisäksi Honor 6 -mallissa on erittäin nopea pikakuvaustoiminto. Puhelimen taakse asennetulla takakameralla voi ottaa kuvan jopa 0,6 sekunnissa ilman, että puhelimen näyttöä tarvitsee erikseen aktivoida – pikakuvan ottamiseksi riittää kun tuplaklikkaa äänenvoimakkuuspainiketta.

3100 milliampeerin akun sekä SmartPower2.0-energiansäästötekniikan ansiosta puhelimen keskivertokäyttäjä voi käyttää Honor 6 -puhelintaan jopa yli kaksi päivää. Aktiivikäyttäjälläkin Honor 6 kestää lataamatta yli päivän.

Puhelimen viiden tuuman FHD-näyttö on tarkka (445 PPI). Erinomaisen näyttö-runko-suhteensa vuoksi puhelinta on miellyttävä pidellä ja käyttää. Honor 6:n lasimainen Corning Gorilla -komposiittikuori muodostuu kuudesta pinnoitteesta. Tämän vuoksi puhelin kestää hienovaraisesta ulkonäöstään huolimatta kulutusta. Antisormenjälkiviimeistely auttaa pitämään näytön siistinä.

Honor 6 koko on kooltaan 138,1 x 67,0 x 6,9 mm. Se painaa 129 g.

Käyttöliittymänä Honor 6:ssa on EMUI (Emotion UI) 2.3-versio. Honor tuottaa aktiivisesti kuluttajalähtöisiä ohjelmistopäivityksiä osana sen Consumer to Business (C2B) -ohjelmaansa.

Honorissa on hyödynnetty emoyhtiön Huawein osaamista ja omaa tuotantoa. Honorille on rakennettu oma sosiaalinen brändistrategia, sillä se on suunniteltu ihmisille, jotka käyttävät puhelinta aktiivisesti ja haluavat osallistua sen ominaisuuksien kehittämiseen. Käyttäjiä pyydetään kommentoimaan ja antamaan palautetta sivustojen hihonor.com, facebook.com/HonorEurope ja twitter.com/honoreu kautta.

Puhelinta Suomessa myy Elisa, saunalahti.fi/honor6.

Lehdistösuhteet:

Sofia Lehtimäki, Huawei Technologies Oy, 050 308 2228, sofia.lehtimaki@huawei.com

Kuvat ja tuotelainat:

Saima Ritonummi, Republic of Communications, 050 373 5048, saima.ritonummi@republic.fi

Maija Hyötyläinen, Republic of Communications, 050 572 9679, maija.hyotylainen@republic.fi