Forbes nimesi Huawei Mate 10 Pron vuoden 2017 suosikkipuhelimeksi

Huawein lokakuussa ensiesittelynsä saanut Mate 10 Pro on tuonut tekoälyn matkapuhelinkäyttäjien ulottuville. Forbes arvosti Huawein Kirin 970 -prosessorilla varustetun puhelimen tietojenkäsittelykykyä. Artikkelin mukaan Kirin 970 on ”yksinkertaisesti kaikkein tehokkain Android-piirisarja”. Mate 10 Pron Neural Processing Unitilla (NPU) vahvistettu Kirin 970 -piirisarja on jopa 25 kertaa tehokkaampi kuin neliytiminen Cortex A73 CPU -klusteri.

Piirisarjan lisäksi Huawei Mate 10 Prossa on Forbesin mukaan poikkeuksellisen pitkäkestoinen akku sekä kilpaileviin laitteisiin nähden laadukkaammat kamerat ja kuvausominaisuudet. Myös EMUI-käyttöliittymä saa kiitosta. Maailman arvostetuimpiin lukeutuvan talousjulkaisun arvioinnissa oli mukana myös Samsung Galaxy Note 8, iPhone X ja LG V30.

Myös Suomessa uutuuspuhelin on saanut hyvän vastaanoton. Esimerkiksi Tekniikan Maailma on valinnut uutuuspuhelimen 799–1179 euron luokassa kisaavien huippupuhelinten testivoittajaksi.

”Tunnustukset tulevat Huaweille tärkeään hetkeen, sillä olemme selvästi älypuhelinvallankumouksen kynnyksellä. Huawei Mate 10 Pro konkretisoi sen, kuinka tekoälyä voi hyödyntää älypuhelimissa. Kirin 970 -tekoälyprosessori toimii tässä suunnannäyttäjänä. Strategiamme on valmistaa käyttäjien arkea edistäviä laitteita”, summaa Huawein Suomen kuluttajaliiketoimintayksikön markkinointi- ja viestintäjohtaja Sofia Lehtimäki

Huawei-yhteyshenkilöt – kuluttajaliiketoiminta
Sofia Lehtimäki, Huawei Technologies Oy, 050 308 2228,     sofia.lehtimaki@huawei.com

Huawei Suomi sosiaalisessa mediassa:

·       Facebook:        https://facebook.com/HuaweiMobileFi

·       Instagram:        https://instagram.com/HuaweiMobileFi

·       Twitter:        https://twitter.com/HuaweiMobileFi

Kuvat ja tuotelainat
Susanne Sairo, Republic of Communications, 050 325 8061
Maija Hyötyläinen, Republic of Communications, 050 572 9679
prhuawei@republic.fi

Lisätietoja Huaweista

Huawei on johtava maailmanlaajuinen informaatio- ja viestintäteknologian (ICT) ratkaisujen tarjoaja, joka palvelee telealan operaattoreita, yrityksiä, kuluttajia ja julkista sektoria. Huawei tekee myös tiivistä yhteistyötä yliopistojen kanssa ympäri maailman. Huawein innovatiivisia ICT-ratkaisuja, -tuotteita ja -palveluita käytetään yli 170 maassa. Vuonna 1987 perustettu Huawei on yksityinen yritys ja täysin työntekijöidensä omistama.

Huawei työllistää maailmanlaajuisesti yli 180 000 henkilöä, ja yrityksen 9 900 Euroopassa olevasta työntekijästä 1 200 työskentelee tutkimuksen ja tuotekehityksen (T&K) parissa. Yrityksellä on 18 T&K-keskusta kahdeksassa Euroopan maassa (Suomi, Belgia, Ranska, Saksa, Irlanti, Italia, Ruotsi ja Iso-Britannia) ja se operoi lukuisia innovaatiokeskuksia yhteistyössä tele- ja ICT-alan partnerien kanssa.