Helsingin ydinkeskustaan avataan kaksi BURGER KING® -ravintolaa

Suomen ensimmäinen BURGER KING® -ravintola sijoittuu aivan Helsingin ydinkeskustaan Mannerheimintielle. Toinen ravintola avataan ensi helmikuussa entisen ravintola Elielin tiloissa Helsingin rautatietieasemalla. Ensimmäisen toimintavuoden aikana ketjun ravintoloihin palkataan noin 250 työntekijää, joista ensimmäiset 80 on jo palkattu.

Ensimmäinen BURGER KING® -ravintola avataan 13.joulukuuta Helsingin ydinkeskustassa Mannerheimintie 12:ssa. BURGER KING® -ravintolaan tulee noin 120 asiakaspaikkaa, joista puolet sijoittuu katutasoon ja loput alakertaan.

Burger Kingin vahvaa aloitusta Helsingin ydinkeskustassa vauhdittaa jo ensi helmikuussa avattava toinen ravintola, joka sijoittuu yhteen Suomen parhaista liikepaikoista.

”Helsingin rautatieasema on juuri sellainen vilkas ja keskeinen liikepaikka, joihin aiomme ensisijaisesti sijoittaa BURGER KING® -ravintolat. Ensi vuoden aikana lähdemme laajentamaan verkostoamme pääkaupunkiseudun ulkopuolelle. Seuraavaksi vuorossa ovat muut suuret kaupungit”, linjaa Restelin ravintolatoimialan johtaja Leena Turunen.

Rekrytointi käynnissä

Työntekijöiden rekrytointi BURGER KING® -ravintoloihin on parhaillaan käynnissä. Rekrytointitarve ensimmäisen toimintavuoden aikana on kaikkiaan 250 työntekijää, joista ensimmäiset 80 työntekijää on jo palkattu.

”Työntekijämme osallistuvat perusteelliseen koulutusjaksoon, jossa perehdytämme kaikkeen tarvittavaan osaamiseen BURGER KING® -konseptista”, toteaa Burger Kingin ketjujohtaja Mikko Mollberg.

Ensi alkuun työntekijöitä rekrytoidaan pääkaupunkiseudun ravintoloihin, mutta myöhemmin työllistämisvaikutus ulottuu myös muualle maahan ravintolaverkoston laajentuessa.

Muutostyöt ravintola Baker’sissa ovat parhaillaan käynnissä. Suomen BURGER KING® -ravintoloiden sisustus noudattaa uutta, skandinaavisen selkeää konseptia, jossa käytetään paljon puupintaa. Euroopassa on tällä hetkellä vain muutama uuden konseptin mukaisesti sisustettu ravintola. Suomen ravintolaverkosto on aikanaan maailman ensimmäinen kokonaan uuden konseptin mukainen BURGER KING® -ravintolaketju.

”Sovellamme uutta sisustuskonseptia sopivilta osilta BURGER KING® -ravintoloihimme ja huomioimme tilojen historiallisesti tärkeät elementit”, kertoo Mikko Mollberg.

Restel solmi keväällä Burger Kingin kanssa Suomen markkinat kattavan master franchise -sopimuksen. BURGER KING® -ravintolat ovat alkuun vahvasti Restelin omaa liiketoimintaa, mutta tulevaisuudessa sopimus mahdollistaa ravintolaverkoston laajentamisen itsenäisten yrittäjien kanssa tehtävillä sub-franchising -sopimuksilla.

Restelin ravintolaliiketoiminnan liikevaihto vuonna 2012 oli noin 200 miljoonaa euroa. Restel työllistää yli 5 100 työntekijää, joista 3 000 työskentelee ravintolaliiketoiminnassa.

Lisätietoja:

Leena Turunen, toimialajohtaja, ravintolat, Restel Oy, puh.044 545 0545, leena.turunen@restel.fi

Mikko Mollberg, ketjujohtaja, Burger King Restel Oy, puh. 040 485 4227, mikko.mollberg@restel.fi

Restelin laajasta ravintolatarjonnasta löytyvät niin valtakunnan suurimmat tapahtuma-areenat Hartwall Areenasta Helsingin Musiikkitaloon kuin ravintolaketjut Martina ja Rax Buffet. HelmiSimpukka-ketju toimii valtakunnallisesti 64 liikepaikalla. Restelin valikoimaan kuuluvat myös Grillsson, Hemingway’s, Blok, Mario, Lauantai, Bambu ja Wanha Mestari -ketjut. Restelin ravintolatarjonnasta löytyy myös yksilöllisiä ravintoloita, kuten Foija Turussa, Sampo Kuopiossa sekä Brasserie Le Havre, Baker´s, Kaarle XII ja Vespa Helsingissä.

BURGER KING

Vuonna 1954 perustettu Burger King on maailman toiseksi suurin hampurilaisketju. BURGER KING-ravintoloita on yli 13 000 ympäri maailmaa 88 maassa. Ravintolat palvelevat noin 11 miljoonaa asiakasta päivittäin. Noin 95 prosenttia BURGER KING -ravintoloista on itsenäisesti franchise-sopimuksilla toimivien yrittäjien pyörittämiä ravintoloita, joista monet ovat vuosikymmeniä toimineita perheyrityksiä. Lisätietoa saatavilla osoitteessa www.bk.com sekä myös Facebookissa ja Twitterissä.