Helsinki-Vantaan lentoasemalle kevään aikana kaksi BURGER KING® -ravintolaa

BURGER KING® -ravintolaketju avaa touko-kesäkuussa kaksi ravintolaa Helsinki-Vantaan lentoasemalle. Kyseessä ovat samalla ravintolaketjun Suomen ensimmäiset franchising-ravintolat. Molemmat ravintolat avataan Helsinki-Vantaan lentoasemalle terminaali 2:n yhteyteen.

BURGER KING® -ravintolaketju vahvistaa asemaansa Suomen markkinoilla avaamalla yhteistyössä HMSHost Finlandin kanssa kaksi uutta ravintolaa Helsinki-Vantaan lentoasemalle. Toukokuussa avataan ravintola terminaali 2:n non-Schengen puolelle. Kesäkuussa avattava ravintola tulee terminaali 2:n tuloaulaan. HMSHost Finland on Restelin ensimmäinen franchising-kumppani.

”Olemme erittäin tyytyväisiä uusiin toimipaikkoihimme lentoasemalla. Lisäksi on hienoa, että pääsemme aloittamaan yhteistyön lentokenttien ravintola-alan hyvin tuntevan toimijan HMSHostin kanssa”, kertoo Burger Kingin Suomen ketjujohtaja Mikko Mollberg.

HMSHost on kansainvälinen lentokenttien ravintolapalvelujen tuottaja, joka palvelee matkustajia ympäri maailman sekä omien että franchising-konseptien nimissä. HMSHost Finland operoi useita toimipisteitä Helsinki-Vantaan lentoasemalla.

Lisätietoja:

Mikko Mollberg, ketjujohtaja, Burger King, Restel Fast Food Oy, puh. 040 485 4227, mikko.mollberg@restel.fi

BURGER KING®

Vuonna 1954 perustettu BURGER KING® on maailman toiseksi suurin hampurilaisketju. BURGER KING® -ravintoloita on yli 13 000 ympäri maailmaa 88 maassa. Ravintolat palvelevat noin 11 miljoonaa asiakasta päivittäin. Noin 97 prosenttia BURGER KING® -ravintoloista on itsenäisesti franchise-sopimuksilla toimivien yrittäjien pyörittämiä ravintoloita, joista monet ovat vuosikymmeniä toimineita perheyrityksiä. Lisätietoa saatavilla osoitteessa www.burgerking.fi sekä myös Facebookissa ja Twitterissä.

RESTEL

Restel Oy on Suomen johtava hotelli- ja ravintola-alan yritys. Liiketoimintaa Restel harjoittaa 47 hotellilla, joissa on yhteensä yli 8 000 huonetta, ja noin 240 ravintolalla. Liikevaihto vuonna 2013 oli 395 M€. Yritys työllistää Suomessa yli 5 000 hotelli- ja ravintola-alan ammattilaista. Hotellitoimintaa Restel harjoittaa kansainvälisten Crowne Plaza Helsinki-hotellin ja Holiday Inn -ketjun lisäksi myös kotimaisten Cumulus- ja Rantasipi-ketjujen, Hotelli Seurahuone Helsingin sekä Hotel Atlas Kuopion myötä. Restelin laajasta ravintolatarjonnasta löytyvät niin valtakunnan suurimmat tapahtuma-areenat Hartwall Arenasta Helsingin Musiikkitaloon kuin ravintolaketjut Martina ja Rax Buffet. HelmiSimpukka-ketju toimii valtakunnallisesti 58 liikepaikalla. Restelin valikoimaan kuuluvat myös Hemingway’s, Blok, Mario, Lauantai, Bambu, Wanha Mestari-ketju, Kaarle XII, Vespa, Primula, Baker’s sekä Burger King® -ravintolat.

HMSHost

HMSHost on maailman johtava lentokenttien ravintolapalveluiden tuottaja ja osa Autogrill-yhtymää. Autogrill on matkustaville ihmisille maailman johtava ruoka- ja juomatuotteiden sekä jälleenmyyntipalveluiden tarjoaja. HMSHost operoi yli sadalla lentokentällä ympäri maailman, mm. Pohjois-Amerikan kolmellakymmenellä vilkkaimmalla lentokentällä. HMSHost Internationalin kautta yrityksellä on toimintaa 18 eurooppalaisella ja 21 aasialaisella lentokentällä.