Honor 6 päivittyy kesällä, uusia Honor-malleja Suomeen keväällä

LEHDISTÖTIEDOTE 9.4.2015

Honor-malleista Suomessa ensimmäisenä julkaistu Honor 6 päivittyy kesäkuussa Androidin versioon 5.0. Honor-mallistoa vahvistaa keväällä peräti kolme uutta puhelinta: Holly, 4X ja 6+. Marraskuussa Suomessa julkaistu Honor 6 on otettu hyvin vastaan paitsi toimittajien, myös kuluttajien keskuudessa.

Googlen Android-käyttöjärjestelmän viimeisin suuri päivitys, Lollipop-nimellä tunnettu 5.0 saapuu Honor 6:lle. Viime vuoden marraskuussa Suomessa lanseerattu älypuhelin saa päivityksen kesäkuussa ja käyttäjät saavat automaattisesti ilmoituksen, kun päivitys on ladattavissa. Käyttöjärjestelmäpäivityksen saatavuus voidaan myös tarkistaa puhelimen asetuksista löytyvän Päivittäjä-toiminnon kautta.

Honor-mallisto vahvistuu kolmella uudella puhelimella

Honor Holly on 8 megapikselin pääkameralla ja 2 megapikselin etukameralla varustettu uutuus. Laitteessa on neliytiminen 1,3 GHz suoritin, 5 tuuman HD-näyttö ja peräti 16 gigatavua tallennustilaa. Vahvat tekniset ominaisuudet omaava Holly tarjoaa hyvän hinta-laatusuhteen 139 euron hinnallaan ja on jo myynnissä Suomessa.

Honor 4X omaa kompaktin ja tehokkaan 3 000 milliampeeritunnin akun, josta riittää potkua jopa 72 tunniksi. Peräti 8 ytimen 64-bittisellä suorittimella varustetun paketin kruunaa elegantti muotoilu, joka on saanut vaikutteita muotimaailman tekstuureista ja designista. 4X saapuu Suomeen huhtikuun lupussa ja sijoittunee 200 euron hintaluokkaan.

Honor 6+ sisältää ainutlaatuisen, 8 megapikselin bionisen tuplakameran, mikä mahdollistaa kuville 13 megapikselin kokonaistarkkuuden. Eagle Eye -kamera tarkentaa 0,1 sekunnissa kohteeseensa ja ottaa kuvia jopa f/0,95 -valotusaukolla. 5,5 tuuman Full HD negatiivi-LCD-näyttöelementti on vain 1,85 millimetriä paksu ja pystyy 1500:1 kontrastisuhteeseen sekä alan korkeimpaan, 85 % värikylläisyyteen. Honor 6+ julkaistaan Suomessa näillä näkymin vuoden toisella neljänneksellä ja asettunee 400 euron hintaluokkaan.

Asiakkaat erittäin tyytyväisiä ensimmäiseen Honoriin

Honor-puhelimista ensimmäisenä Suomessa julkaistu Honor 6 on ollut menestys arvostelijoiden lisäksi myös kuluttajien parissa. Tämä käy ilmi alkuvuonna toteutetusta asiakastyytyväisyyskyselystä, jonka mukaan peräti yli 97 prosenttia vastaajista oli tyytyväinen hankintaansa ja lähes jokainen (96 %) suosittelisi puhelinta ystävälleen.

Puhelimen ylivoimaisesti parhaaksi ominaisuudeksi nimettiin sen nopeus ja tehokkuus (44 %). Lisäksi kiitosta keräsi kestävä akku, jonka 3 100 milliampeeritunnin reservistä riittää virtaa yli vuorokauden aktiivikäyttöön. Yli puolet (58 %) päätyi hankkimaan Honor 6:n sen teknisten ominaisuuksien takia ja älypuhelimen hinta houkutteli puoleensa miltei neljänneksen vastaajista (23 %). Kolmasosa (33 %) tutustui puhelimeen ensimmäistä kertaa blogi- tai lehtiartikkelin kautta tai kaverin suosittelemana.

Kyselyyn vastasi yhteensä 320 vuoden 2014 marras-joulukuussa puhelimen ostanutta, joista 75 prosenttia oli miehiä ja 25 prosenttia naisia. Vastaajien ikäjakauma oli 18 vuodesta 65 vuoteen ja yli.

Lisätietoja:

Huawei Facebookissa: https://www.facebook.com/HuaweiSuomi

Huawei Instagramissa: http://instagram.com/HuaweiSuomi

Huawei Twitterissä: http://www.twitter.com/HuaweiSuomi

Lehdistösuhteet:

Sofia Lehtimäki, Huawei Technologies Oy, 050 308 2228, sofia.lehtimaki@huawei.com

Kuvat ja tuotelainat:

Maija Hyötyläinen, Republic of Communications, 050 572 9679, maija.hyotylainen@republic.fi

Jukka Raittila, Republic of Communications, 050 346 2630, jukka.raittila@republic.fi

Tietoa Honorista:

Diginatiivit elävät verkossa käyttäen kolmanneksen ajastaan internetissä sosiaalisen median, viihteen, shoppailun tai opiskelun parissa, tai pysyäkseen yhteydessä kavereidensa kanssa. Honor-brändi on suunniteltu vastaamaan näiden “aina verkossa” olevien diginatiivien tarpeisiin. Honor ei epäröi tehdä asioita eri tavalla ja ravistella alaa sen ”ei kivijalkakauppoja, ei myyjiä, ei kytkykauppoja” -lähestymistavalla, joka antaa asiakkaille vallan valita parasta teknologiaa hyvällä hinta-laatusuhteella.