Honor 8 saapuu Eurooppaan – Suomi ensimmäisten lanseerausmaiden joukossa

Honor 8 tuo markkinoille modernin tyylikkään älypuhelimen huippuominaisuuksilla, joihin lukeutuu silmänräpäyksessä reagoiva 3D-sormenjälkitunnistin älypainikkeella, 12 megapikselin kaksoiskamera sekä tehokas suoritinratkaisu.

Jokaisella sukupolvella on omat idolinsa, omat näkemyksensä ja omat sääntönsä. Honor 8 on kunnianhimoisille ja nopeasti reagoiville diginatiiveille suunnatun Honor-brändin tuorein lippulaivalanseeraus. Puhelin tarjoaa vaativan kohderyhmän tarpeisiin tyyliä, suorituskykyä ja tehoa sekä paljon erilaisia älykkäitä, käyttömukavuutta lisääviä ratkaisuja. ”Haluamme kannustaa ihmisiä olemaan rohkeita ja toteuttamaan asettamiaan tavoitteita, olivatpa ne pieniä tai suuria. Diginatiivit elävät ajan hermolla omaksuen nopeasti viimeisimmät tekniset innovaatiot. Meidän tehtävänä on tarjota heille tarvitsemansa työkalu”, sanoo Mika Engblom, Huawei Suomen kuluttajaliiketoiminnasta vastaava johtaja. ”Auttamalla näitä rohkeita edelläkävijöitä ja erottumalla heidän laillansa joukosta, uskomme että Honor 8 ottaa asemansa älypuhelinmarkkinoilla”.

Honor 8 lanseerataan Suomessa ensimmäisten Euroopan markkinoiden joukossa ja sen myynti alkaa 25.8.2016. ”Honor 8 -kampanjointi alkaa meillä samaan aikaan, kun puhelinten myynti käynnistyy. Tämä on ideaalitilanne asiakkaan kannalta, joka harkitsee uuden puhelimen hankintaa”, summaa Huawei Suomen kuluttajaliiketoiminnan markkinoinnista ja viestinnästä vastaava Sofia Lehtimäki. ”Honorilla on oma vahva identiteetti, jossa korostuu rohkeus ja juuret. On ollut ilo olla toteuttamassa tätä kampanjaa, jossa olemme voineet tuoda upealla tiimillämme esiin suomalaista rohkeutta. Tuore Honor-lähettiläämme Makwan Amirkhani pääsee näkyviin ja kuuluviin valtakunnallisessa kampanjassamme – kirjaimellisesti”.

Tyylikäs design ja laadukas viimeistely

5,2 tuuman näytöllä varustettu Honor 8 on virtaviivaisen ohut. Virtaviivaisuutta on korostettu valoa heijastavalla kuorella, joka muodostuu yhteensä 15 ohuenohuesta eri tavoin toteutetusta kerroksesta. Pyöristetty 2.5D-lasipinta istuu saumattomasti timanttileikattuun metallirunkoon, joka suojaa laitetta kovaltakin käytöltä.

Kahden kameran taktiikka

Uutuus-Honorissa on pääkamerana 12 megapikselin kaksoiskamera erillisillä RGB- ja monokromisensoreilla. RGB-sensori auttaa vangitsemaan kuvaan värit ja monokromisensori yksityiskohdat.  Monokromisensori taltioi valoa jopa kolme kertaa enemmän kuin tavallinen kamerasensori tuoden kuvaan dynaamisuutta ja vähentäen epätarkkuutta, jopa pimeällä kuvattaessa. Kaksoiskameran ansiosta kuvaajalla on käytössään paljon erilaisia kuvaustoimintoja ja suodattimia, kuten Valomaalaus, Panoraama, Hidastettu kuvaus, Hyvää ruokaa -kuvausmoodi, HDR-kuva, Vesileima sekä Yökuvaus.  Edessä Honor 8:ssa on 8 megapikselin kamera, joka tukee sekä Panoraama-kuvausta että Kauneus-selfie-toimintoa.

Älykkäät toiminnot käyttöön jo ensihipaisusta

Nopeus on ollut yksi uuden Honorin kehitystyön johtoajatuksista. Sen jopa 0,4 sekunnissa reagoivaan 3D-sormenjälkitunnistimeen on yhdistetty älynäppäintoiminto, johon voi tallentaa lempisovellukset ja ohjelmat oli kyse WhatsAppista tai Pokémon Gosta. Honor 8:ssa on Type-C USB-portti, jonka ansiosta laturikaapelin voi kytkeä puhelimeen missä asennossa tahansa. Ratkaisu on mahdollistanut myös puhelimen akun nopean lataamisen – 10 minuutin lataamisella Honor 8:n käyttäjä saa puhelimeensa virtaa 2 tunnin puhelua tai 6 tunnin offline-musiikinkuuntelusessiota varten. Pikalaturi (9V 2A) kuuluu Honor 8:n myyntipakkaukseen.

Ärhäkkä voimapesä

Honor 8:n toimintoja kirittää 8-ytiminen Kirin-piirisarja i5-prosessorilla. Nämä toimivat yhdessä lisäten prosessointivauhtia, lyhentäen vasteaikoja ja pidentäen akun kestoa. Puhelin tukee Wi-Fi-yhteyttä (2.4GHz/ 5 GHz) jopa 150 Mbps nopeudella, joten käyttäjä pääsee käsiksi haluamaansa tietoon viiveettä.

Suomeen Euroopan lanseerauksen ensiaallossa

Puhelin tuodaan Suomen markkinoille kahdessa eri muistikoossa. Honor 8 32Gt -versio, jossa väreinä Pearl White, Midnight Black ja Sapphire Blue. Honor 8 64Gt -versio tulee myyntiin Sunrise Gold -värisenä sekä lisäksi Honor-tuoteperheen suuren suosion johdosta, Suomessa on vaihtoehtona myös Limited Edition -versio Sapphire Blue -väristä. Honor 8 32Gt version suositushinta on 449 euroa, ja 64Gt version 499 euroa.

Avainfaktat

• Kirin 950 16 nm FinFET
  • 4 x 2.3 GHz ja 4x 1.8 GHz ydintä
  • 4 GB RAM-muistia ja 64GB/32GB tallennustilaa, jota voi lisätä micro-SD-kortilla aina 128 GB:iin asti
  • 3 000 mAh:n akku
  • 5,2 tuuman Full-HD LTPS -näyttö
  • 12 MP kaksoiskamera RGD- ja monokromisensoreilla, useita kuvaustoimintoja
  • 8 MP etukamera
  • Dual-SIM
  • NFC
  • IR (Infra Red) -lähetin
  • 3v takuu sekä 3kk lasitakuu (etu- tai takalasi)

Honor 8 Review -video (englanniksi)

Huawei-yhteyshenkilö – kuluttajatuotteet

Sofia Lehtimäki, Huawei Technologies Oy, 050 308 2228, sofia.lehtimaki@huawei.com

Mika Engblom, Huawei Technologies Oy, 040 860 4420, mika.engblom@huawei.com

Huawei Suomi sosiaalisessa mediassa:

Kuvat ja tuotelainat:

Maija Hyötyläinen, Republic of Communications, 050 572 9679, maija.hyotylainen@republic.fi

Jukka Raittila, Republic of Communications, 050 346 2630, jukka.raittila@republic.fi

Tietoa Honorista

Diginatiivit elävät verkossa käyttäen kolmanneksen ajastaan internetissä sosiaalisen median, viihteen, shoppailun tai opiskelun parissa, tai seurustelemalla ystäviensä kanssa. Diginatiiveihin erikoistunut Honor-brändi lanseerattiin Euroopassa vuoden 2014 lopulla ja se on menestynyt erinomaisesti Suomen ohella muun muassa Ranskassa ja Isossa-Britanniassa. Honor hyödyntää sosiaalisen median kanavia pitääkseen yhteyttä käyttäjiinsä ja kuullakseen heidän käyttäjäkokemuksiaan. Kuluttajien tarpeiden ymmärtäminen on sekä Honorin että sen emoyhtiön Huawein tuotekehityksen tärkeitä kulmakiviä.