Honor 9 -älypuhelimen myynti käy kuumana: uutuusmallia toimitettu maailmalle jo miljoona kappaletta

Honor-perheen hiljattain lanseerattu lippulaivamalli Honor 9 on vienyt tuoteryhmän myynnin uusiin ulottuvuuksiin. Ensimmäisen kuukauden aikana Huawei on toimittanut miljoona Honor 9 -puhelinta jälleenmyyjille. Miljoonan rajan rikkonut uutuustuote oli ollut saatavilla kuluttajille Kiinassa vasta 28 päivää ja muualla maailmassa vain kaksi viikkoa. Suomi oli poikkeuksellisesti ensimmäinen maa Kiinan jälkeen vastaanottamassa uutuuslaitteen markkinoillensa.

Design-palkintoja saavuttanut, tuoteperheelle tyypillinen lasikuori on yhdistetty uudessa Honor 9:ssä kaarevaan 3D-lasiin, joka luo ympärilleen ainutlaatuisen heijastuksen. Yhtiön omassa verkkokaupassa tyylikäs Glacier Grey -metallisävy myytiin Keski-Euroopassa loppuun kahdessa päivässä ja Venäjällä jo kahdessa tunnissa.

Suomessa Honorilla on erityisasema, sillä Honor 9 oli ennakkomyynnissä suomalaisille ensimmäisenä maailmassa heti Kiinan lanseerauksen jälkeen. Ennennäkemätön kasvutarina ei näytä hidastuvan: ”Honor 9 -uutuuspuhelin on ottanut jälleen vahvan suosion suomalaisten keskuudessa. Erinomaisen hinta-laatusuhteen lisäksi Honor 9 erottuu edukseen muotoilun osalta. Jälleenmyyjiltä olemme kuulleet, että uutuustuote huomataan ja sitä himoitaan. Uskommekin myynnin jatkuvan vilkkaana koko loppuvuoden”, sanoo Suomen Huawein Consumer Business -yksikön johtaja Mika Engblom.

”Olemme ylpeitä siitä, että olemme onnistuneet luomaan uniikin tuotteen, joka vastaa erityisesti nuorten kuluttajien yksilöllisiä tarpeita. Omistautumisemme on mahdollistanut ennätyksiä rikkovan tuotelanseerauksen”, toteaa Honorin presidentti George Zhao. ”Honor 9 -puhelimen menestys perustuu perinpohjaiseen kohderyhmätuntemukseemme. Milleniaalit haluavat tuotteen, jossa yhdistyy huippuluokan suorituskyky ja innovatiivinen design. Näiden ominaisuuksien avulla he pystyvät ilmaisemaan itseään haluamallaan tavalla.”

Honor 9:ssä on tehokas 8-ytiminen Kirin 960 -prosessori ja EMUI 5.1 -käyttöjärjestelmä. Puhelimen värivaihtoehdoista sekä Glacier Grey- että Sapphire Blue -mallit ovat saatavilla 4 Gt + 64 Gt -muistilla suositushintaan 499 euroa. 6 Gt + 128 Gt -muistilla varustettu versio saapuu Suomeen elokuussa 599 euron hintalapulla. Puhelimessa on 20MP + 12MP kaksoiskamera ja huippuluokan ääniteknologia, jotka vastaavat vaativan käyttäjäryhmän tarpeita.

Huawei-yhteyshenkilöt – kuluttajatuotteet

Sofia Lehtimäki, Huawei Technologies Oy, 050 308 2228, sofia.lehtimaki@huawei.com

Mika Engblom, Huawei Technologies Oy, 040 860 4420, mika.engblom@huawei.com

Huawei-yhteyshenkilö – viestintä ja yhteiskuntasuhteet

Hennariikka Andersson, Huawei Technologies Oy, 040 845 8066, hennariikka.andersson@huawei.com

Huawei Suomi sosiaalisessa mediassa:

Kuvat ja tuotelainat:

Susanne Sairo, Republic of Communications, 050 325 8061, susanne.sairo@republic.fi

Aapo Kuortti, Republic of Communications, 050 313 1133, aapo.kuortti@republic.fi

Lisätietoja Honorista ja Huaweista:

Rohkea ja erottuva Honor on johtava älypuhelinperhe Huawei Groupin alla. Tuoteperhe on luotu kohderyhmälle, jolla on puhelin jatkuvassa käytössä kaikilla elämän osa-alueilla. Sloganin ”For the Brave” mukaisesti Honor rohkaisee diginatiiveja etsimään luovuuttaan ja tavoittelemaan unelmiaan. Honor-tuoteperhe on ollut menestys Suomessa ja tämän siivittämän Huawei on vakiinnuttanut paikkansa Suomen puhelinmarkkinoilla.

Huawei on johtava maailmanlaajuinen informaatio- ja viestintäteknologian (ICT) ratkaisujen tarjoaja, joka palvelee telealan operaattoreita, yrityksiä, kuluttajia ja julkista sektoria. Huawei tekee myös tiivistä yhteistyötä yliopistojen kanssa ympäri maailman. Huawein innovatiivisia ICT-ratkaisuja, -tuotteita ja -palveluita käytetään yli 170 maassa. Vuonna 1987 perustettu Huawei on yksityinen yritys ja täysin työntekijöidensä omistama. Huawei työllistää maailmanlaajuisesti yli 176 000 henkilöä, ja yrityksen 9 900 Euroopassa olevasta työntekijästä 1 200 työskentelee tutkimuksen ja tuotekehityksen (T&K) parissa. Yrityksellä on 18 T&K-keskusta kahdeksassa Euroopan maassa (Suomi, Belgia, Ranska, Saksa, Irlanti, Italia, Ruotsi ja Iso-Britannia) ja se operoi lukuisia innovaatiokeskuksia yhteistyössä tele- ja ICT-alan partnerien kanssa.