Honor 9:n Histen-teknologialla musiikki mukautuu käyttäjän tarpeisiin

Huawei hyödyntää Honor 9 -puhelimessa uutta korkeatasoista ääniteknologiaa, jonka avulla viimeisen silauksen äänimaailmaan tekee käyttäjä itse.

Huawein laajan kansainvälisen kuluttajatutkimuksen perusteella musiikki on keskeinen osa elämää suurimmalle osalle Honor-puhelinten käyttäjiä. Monipuolista käyttäjäkuntaa yhdistää vahva mieltymys omiin tyyleihin, kuten hiphopiin, pop-rockiin, hevimetalliin tai elektroniseen musiikkiin. Honor 9 -puhelin tuo matkapuhelintaan multimedialaitteena aktiivisesti käyttävien äänimaailmaan uusia ulottuvuuksia.

Huawein Saksan, Japanin ja Kiinan tutkimuskeskusten yhteistyössä kehittämä Huawei Histen 3D-teknologia tarjoaa ensiluokkaiset äänet musiikki- ja elokuvakokemuksiin. Histen-ääniteknologian kehitystyössä on ollut mukana myös nelinkertainen Grammy-voittaja Rainer Maillard. Maillard auttoi rakentamaan Histen-teknologian algoritmia, jonka myötä erityisesti Honor 9:n ominaisuudet matalien äänten toistamisessa paranivat selvästi – juuri matalat äänet ovat usein haasteena puhelinten äänentoistossa.

Huawei Honor 3D-äänimaailma on puhdas ja luonnollinen, mikä tekee musiikkiin uppoutumisesta helppoa. Huawei Histen vahvistaa äänen erottelukykyä, parantaa transienttivastetta ja tuottaa melodisemman äänimaiseman. Uuden teknologian avulla käyttäjä saa valittua tilanteeseen parhaiten sopivat asetukset.

• Pieniä nyansseja korostava Lähi-asetus sopii erityisesti tunnelmallisiin musiikkihetkiin, kuten rentoon ajanviettoon ulkona. Ominaisuutta voi kokeilla Alicia Keysin klassikolla If I ain’t got you.
  • Etu-asetus korostaa bassoa ja toimii erityisesti elokuvamaisissa viihdekokemuksissa. Se toimii siis erinomaisesti sadepäivän leffaillassa.
  • Laaja-asetus matkii konserttihallien akustiikkaa ja ottaa kaiken irti voimakkaasta musiikista. Voit testata asetusta esimerkiksi Adelen kappaleella Rolling in the deep.

Äänentasot kohdalleen

Uutta teknologiaa on ollut kehittämässä myös maailman suurin kuulokevalmistaja Monster, jonka tuotteiden kysyntä on kasvanut räjähdysmäisesti muun muassa jalkapalloilija Cristiano Ronaldon aloittaessa yrityksen brändilähettiläänä. Monsterin ja Huawein yhteistyössä syntyi ainutlaatuinen Honor Purity -äänentasapainotusteknologia, joka on käytössä yksinoikeudella Honor-puhelimissa. Monsterin perustaja, muusikko Noel Lee on itse osallistunut Honor Purity -äänimaailman hiomiseen.

Puhelimesta löytyy valmiiksi kuudelle eri musiikkityylille räätälöidyt asetukset. Lisäksi käyttäjä voi halutessaan muokata taajuuskorjaimella äänentasoja myös itse. Uuden teknologian myötä musiikki kuuluu erittäin selkeänä – korkeat äänet pysyvät kirkkaina, eikä voimakaskaan basso sekoita muuta äänimaailmaa. Honor 9 -käyttäjät voivat myös huomioida oman kuuloketyyppinsä puhelimen asetuksissa, mikä entisestään parantaa musiikkikokemusta.

Musiikkielämystä tukee Honor 9:n pitkäkestoinen 3200 mAh akku sekä älykäs virransäästöohjelma. Nopean pikalatausteknologian ansiosta akun saa ladattua 40 prosenttiin puolessa tunnissa. Huawein omassa EMUI-käyttöliittymässä on mukana suomalaista osaamista, sillä tätä on kehitetty osaltaan Huawein Suomen tuotekehityskeskuksissa Helsingissä ja Tampereella.

Saatavuus Suomessa

Honor 9 Glacier Greyna ja Sapphire Bluena on saatavissa 4 Gt + 64 Gt –muistiversiona suositushintaan 499 euroa. 6 Gt + 128 Gt -versio saapuu Suomeen elokuussa 599 euron hintalapulla. Honor 9 -malleilla on kahden vuoden valmistajan takuu.

Huawei-yhteyshenkilöt – kuluttajatuotteet

Sofia Lehtimäki, Huawei Technologies Oy, 050 308 2228, sofia.lehtimaki@huawei.com

Mika Engblom, Huawei Technologies Oy, 040 860 4420, mika.engblom@huawei.com

Huawei-yhteyshenkilö – viestintä ja yhteiskuntasuhteet

Hennariikka Andersson, Huawei Technologies Oy, 040 845 8066, hennariikka.andersson@huawei.com

Huawei Suomi sosiaalisessa mediassa:

Kuvat ja tuotelainat:

Susanne Sairo, Republic of Communications, 050 325 8061, susanne.sairo@republic.fi

Lisätietoja Huaweista:

Huawei on johtava maailmanlaajuinen informaatio- ja viestintäteknologian (ICT) ratkaisujen tarjoaja, joka palvelee telealan operaattoreita, yrityksiä, kuluttajia ja julkista sektoria. Huawei tekee myös tiivistä yhteistyötä yliopistojen kanssa ympäri maailman. Huawein innovatiivisia ICT-ratkaisuja, -tuotteita ja -palveluita käytetään yli 170 maassa. Vuonna 1987 perustettu Huawei on yksityinen yritys ja täysin työntekijöidensä omistama.  Huawei työllistää maailmanlaajuisesti yli 176 000 henkilöä, ja yrityksen 9 900 Euroopassa olevasta työntekijästä 1 200 työskentelee tutkimuksen ja tuotekehityksen (T&K) parissa. Yrityksellä on 18 T&K-keskusta kahdeksassa Euroopan maassa (Suomi, Belgia, Ranska, Saksa, Irlanti, Italia, Ruotsi ja Iso-Britannia) ja se operoi lukuisia innovaatiokeskuksia yhteistyössä tele- ja ICT-alan partnerien kanssa.