Honor 9 saavutti Suomen ensimmäisenä Euroopassa

Honor 9:n ennakkomyynti alkaa Suomessa vain muutama päivä puhelimen kotimarkkinalanseerauksen jälkeen. Suomi on ensimmäinen maa Kiinan ulkopuolella vastaanottamassa uutuuslaitteet markkinoillensa. Poikkeuksellinen toimintatapa kertoo Huawein arvostuksesta Suomea sekä maailmanlaajuisesti ennennäkemätöntä Honor-suosiota kohtaan. Uutuuspuhelin on uskollinen brändin ytimelle, segmenttinsä haastavalle hinta-laatusuhteelle.

Honor 9 on designiltaan moderni yhdistelmä lasia ja metallia. Aiempiin malleihin verrattuna, puhelimen 3D-lasinen takaosa on saumaton ja samalla huomattavan kaareva – tämä on sekä visuaalinen että käyttömukavuuden kannalta harkittu yksityiskohta. Uutuusmallin 1920 x 1080 Full HD -näyttö on 5,15 tuumaa. Sormenjälkitunnistin on sijoitettu näytön alaosaan. Strategisilta mitoiltaan puhelin on 147,3 mm korkea, 70,9 mm leveä ja 7,45 mm ohut. Painoa Honor 9:llä on 155 g.

”Renessanssi näkyy vuoden 2017 älypuhelinmuotoilun designissa. Honor 9 on nykyaikainen puhelin, jossa on hiottuja yksityiskohtia ja huippuluokan tekniikkaa”, toteaa Honorin presidentti George Zhao.

Monipuolinen kamera ja uudet ominaisuudet

Honor on kehitetty vastaamaan diginatiivien tarpeita, joten Honor 9:stä voi puhua monimedialaitteena. Muotokielen ohella Honor 9:ssä huomio kiinnittyy kameraominaisuuksiin. 20 MP Monochrome- ja 12 MP RGP -linsseillä varustettu kaksoiskamera auttaa tallentamaan niin muistot kuin muistiinpanot tarkasti. Kameraominaisuuksiin kuuluu myös Huawein muista lippulaivamalleista tuttu Bokeh-toiminto, jolla voi syvätarkentaa kuvattavan kohteen sekä täysin uutena Elokuva-toiminto, jolla voi tehdä GIF-tyyppisiä minivideopätkiä toiminnon tallentaessa hetken ennen ja jälkeen kuvan ottamista.

Honor 9:ssä on myös 2 x Hybrid Zoom, joka mahdollistaa kohteen laadukkaan zoomaamisen kauempaakin. Edessä Honor 9:ssä on 8 MP:n etukamera. Videot tallentuvat 4K-resoluutiolla. Lisäksi lyhyistä videopätkistä ja valokuvista saa luotua näyttäviä kokonaisuuksia Honor 9:ään esiasennetun GoPro Quik-videoeditointiohjelman avulla.

Vahva ydin

Käyttäjien tehojen tarpeisiin on vastattu järeällä 8-ytimisellä Kirin 960 -prosessorilla (4x2.4 GHz+4x1.8 GHz). Honor 9:n ennakkomyynti alkaa 4 Gt:n RAM- ja 64 Gt:n sisäisellä muisti -versiolla. Muistia voi lisätä microSD-kortilla 256 Gt asti. Honor 9:ssä on Dual SIM -ominaisuus. Käyttöliittymänä puhelimessa on EMUI 5.1.-versio (Android Nougat).

Honor 9:ssä on 3200 mAh akku sekä älykäs virransäästöohjelma. Nopean pikalatausteknologian ansiosta akun saa ladattua 40 prosenttiin puolessa tunnissa.

Huomio äänenlaadussa

Siinä missä kuvanlaatu on ohjannut pitkään mobiililaitteiden kehitystä, Huawei on kiinnittänyt huomiota myös ääniteknologiaan. Honor 9:ssä on Huawei Histen -ääniteknologiainnovaatio äänenlaadun optimoimiseksi. Se vahvistaa äänen erottelukykyä, parantaa transienttivastetta ja tuottaa melodisemman äänimaiseman. Sen suunnittelussa on ollut mukana muun muassa Grammy-palkittu äänituottaja Rainer Maillard. Lisäksi maailmalla suositun kuulokevalmistaja Monsterin kanssa kehitetty Honor Purity -taajuuskorjain on myös nostamassa äänenlaatua uudelle tasolle.

Saatavuus Suomessa

Honor 9:n ennakkomyynti alkaa Suomessa 16.6.2017, tällöin tilattavissa on 4 Gt + 64 Gt -versio suositushintaan 499 euroa. Värivaihtoehdot ovat hehkuva sininen Saphire Blue ja hienostuneen hopeanharmaa Glacier Grey. Kauppoihin Honor 9 saapuu 30.6.2017.  6 Gt + 128 Gt -versio saapuu Suomeen elokuussa, tämän hinta on 599 euroa. Honor 9 -malleilla on kahden vuoden valmistajan takuu.

”Honor-puhelimet ovat lyhyessä ajassa nousseet suomalaisten suosikeiksi. Viimeisimmät teknologiset ratkaisut, helppokäyttöisyys ja kaunis muotoilu ovat uuden Honor 9 -puhelimen osalta edelleenkin pakattu ylivoimaiseen hinta-laatusuhteeseen. Lisäksi markkinoiden innovatiivisin tuplakamera sekä yhteistyö GoPro:n ja Monsterin kanssa tuovat Honor 9:n päivittäiseen käyttöön aivan uusia ulottuvuuksia”, toteaa Huawei Suomen kuluttajaliiketoimintayksikön johtaja Mika Engblom.

Huawei-yhteyshenkilöt – kuluttajatuotteet

Sofia Lehtimäki, Huawei Technologies Oy, 050 308 2228,    sofia.lehtimaki@huawei.com

Mika Engblom, Huawei Technologies Oy, 040 860 4420,    mika.engblom@huawei.com

Huawei-yhteyshenkilö – viestintä ja yhteiskuntasuhteet

Hennariikka Andersson, Huawei Technologies Oy, 040 845 8066,  hennariikka.andersson@huawei.com

Huawei Suomi sosiaalisessa mediassa:

Kuvat ja tuotelainat:

Maija Hyötyläinen, Republic of Communications, 050 572 9679,    maija.hyotylainen@republic.fi

Lisätietoja Huaweista:

Huawei on johtava maailmanlaajuinen informaatio- ja viestintäteknologian (ICT) ratkaisujen tarjoaja, joka palvelee telealan operaattoreita, yrityksiä, kuluttajia ja julkista sektoria. Huawei tekee myös tiivistä yhteistyötä yliopistojen kanssa ympäri maailman. Huawein innovatiivisia ICT-ratkaisuja, -tuotteita ja -palveluita käytetään yli 170 maassa. Vuonna 1987 perustettu Huawei on yksityinen yritys ja täysin työntekijöidensä omistama. Huawei työllistää maailmanlaajuisesti yli 176 000 henkilöä, ja yrityksen 9 900 Euroopassa olevasta työntekijästä 1 200 työskentelee tutkimuksen ja tuotekehityksen (T&K) parissa. Yrityksellä on 18 T&K-keskusta kahdeksassa Euroopan maassa (Suomi, Belgia, Ranska, Saksa, Irlanti, Italia, Ruotsi ja Iso-Britannia) ja se operoi lukuisia innovaatiokeskuksia yhteistyössä tele- ja ICT-alan partnerien kanssa.