Honor-mallisto laajenee edelleen Suomessa – nyt myyntiin parinsadan euron rajaa lähestyvä Honor 7 Lite

Uusi Honor 7 Lite seuraa viime vuoden elokuussa julkaistua Honor 7:ää, joka nousi nopeasti suomalaisten suosikiksi. Uutuuspuhelimen ennakkomyynti Suomessa alkaa tänään suositushintaan 229 €.

Honor 7 Lite jatkaa Honor-tuoteperheen perinteitä ja tarjoaa hieman päälle parinsadan euron puhelinten luokassa voittamattoman yhdistelmän tehoa sekä tyyliä. 5,2 tuuman Full HD –näytöllä varustetussa puhelimessa on hyvä käsituntuma tyylikkään alumiinimetallirungon ansiosta. Puhelimen käyttöjärjestelmänä toimii uusi Android 6.0 Marshmallow ja käyttöliittymänä Huawein EmotionUI 4.1.

Honor-mallisto on kohdennettu diginatiiveille, joilla puhelin on aktiivikäytössä muun muassa muistikirjana, kamerana ja viihdekeskuksena. Siksi Honor-malleissa on järjestäen kestävät akut. Tässäkin mallissa on 3000 mHa:n akku, joka kestää heavykäytössä peräti 1,3 päivää. Suorituskykyä löytyy myös diginatiivin tarpeisiin Kirin 650 8-ydinprosessorin ja entistä nopeamman piirilevyteknologian ansiosta. Uusi teknologia parantaa myös energiatehokkuutta jopa 40 %. Käyttömuistia puhelimessa on 2 gigatavua ja tallennustilaa 16 gigatavua. Tätä saa laajennettua 128 gigatavuun asti microSD-kortilla, jonka voi asettaa puhelimen toiseen nano-SIM-korttipaikoista.

Kuvien laatu vaikuttaa paljon tänä päivänä puhelimen ostopäätökseen oli kyseessä diginatiivi tai ei. Honor 7 Litessä on takana 13 megapikselin huippulaadukas kamera ja edessä 8 megapikselin kamera. Puhelimessa on myös nopeasti reagoiva sormenjälkitunnistin, joka lisää puhelimen käyttöturvallisuutta sekä nopeuttaa puhelimen käyttöönottoa. Honor 7 Liten ennakkomyynti Suomessa alkaa 14.6.2016. Puhelin tulee myyntiin kultaisen, hopean ja harmaan värisenä suositushintaan 229 €.

Tekninen yhteenveto

Honor 7 Lite
Koko Pituus: 147,1 mm; Leveys: 73,8 mm;Paksuus: 8,3 mm; Paino: 156g
Näyttö 5.2” FHD
CPU Huawei Kirin 650 8-ydinprosessori(4 x 1,7 GHz + 4 x 2,0 GHz)
Käyttöjärjestelmä Android™ 6.0
Emotion UI EMUI 4.1
Muisti 16 GB ROM, 2 GB RAMMuistikorttipaikka: microSD, tuki 128 GB asti
Kamera Takana: 13 MP, F2.0, AF, 4160x3120Edessä: 8MP, F2.0, FF, 2592x1944Video: 1920x1080, 720p/1080p
Akku 3,000 mAh

Huawei-yhteyshenkilöt – kuluttajatuotteet

Sofia Lehtimäki, Huawei Technologies Oy, 050 308 2228, sofia.lehtimaki@huawei.com

Mika Engblom, Huawei Technologies Oy, 040 860 4420, mika.engblom@huawei.com

Kuvat ja tuotelainat:

Maija Hyötyläinen, Republic of Communications, 050 572 9679, maija.hyotylainen@republic.fi

Jukka Raittila, Republic of Communications, 050 346 2630, jukka.raittila@republic.fi

Lisätietoja Huaweista:

Huawei on johtava maailmanlaajuinen informaatio- ja viestintäteknologian (ICT) ratkaisujen tarjoaja, joka palvelee telealan operaattoreita, yrityksiä, kuluttajia ja julkista sektoria. Huawei tekee myös tiivistä yhteistyötä yliopistojen kanssa ympäri maailman. Huawein innovatiivisia ICT-ratkaisuja, -tuotteita ja -palveluita käytetään yli 170 maassa. Vuonna 1987 perustettu Huawei on yksityinen yritys ja täysin työntekijöidensä omistama.

Huawei työllistää maailmanlaajuisesti yli 176 000 henkilöä, ja yrityksen 9 900 Euroopassa olevasta työntekijästä 1 200 työskentelee tutkimuksen ja tuotekehityksen (T&K) parissa. Yrityksellä on 18 T&K-keskusta kahdeksassa Euroopan maassa (Suomi, Belgia, Ranska, Saksa, Irlanti, Italia, Ruotsi ja Iso-Britannia) ja se operoi lukuisia innovaatiokeskuksia yhteistyössä tele- ja ICT-alan partnerien kanssa.