Horizon Zero Dawnia on myyty yli 2,6 miljoonaa kappaletta

TIEDOTE 16.3.2017

Kriitikoiden ylistämää PlayStation®4-yksinoikeuspeliä on myyty 2,6 miljoonaa kappaletta ensimmäisen kahden viikon aikana*. Vaikuttavien myyntilukujen ansiosta Horizon Zero Dawn on PlayStation 4:n historian parhaiten myynyt Sony Interactive Entertainmentin julkaisema pelisarjan avaus.

Killzone-peleistä tutun Guerrilla Gamesin kehittämä Horizon Zero Dawn julkaistiin Suomessa 1.3., ja peliä on ylistetty sen ainutlaatuisesta pelimaailmasta, pelin strategisista mahdollisuuksista ja kiehtovasta juonesta. Horizon Zero Dawn on roolipelielementtejä sisältävä toiminta-seikkailupeli, jonka sankari on nuori metsästäjätär Aloy, joka lähtee etsimään kohtaloaan pelottavien ja mystisten koneiden hallitsemasta maailmasta.

”Tiesimme, että Horizon Zero Dawnista tulee jotain todella erikoista, ja on äärimmäisen palkitsevaa nähdä miten pelin kriitikoilta saamat kehut ovat kääntyneet näin hyviksi myyntiluvuiksi”, sanoo Shawn Layden, Chairman of SIE Worldwide Studios. ”Guerrilla on luonut sanalla sanoen poikkeuksellisen pelin, ja fanien vastaanotto – tuntien edestä tallennetuista pelivideoista aina loputtomalta tuntuvaan kuvakaappausten virtaan – osoittaa, miten vaikuttava peli on ollut.”

”Olemme innoissamme, että sekä kriitikot että pelaajat ovat ottaneet Horizon Zero Dawnin omakseen. Teimme peliä täydellä sydämellä, joten on uskomattoman tyydyttävää nähdä, että se herättää samanlaista intohimoa ja innostusta pelaajissa kuin meissä kehitystyön aikana”, Hermen Hulst, Guerrilla Gamesin Managing Director, kertoo. ”Tämä on vasta alku Aloyn tarinalle ja matkallemme Horizon Zero Dawnin maailmaan. Tiimimme on jo työstämässä jatkoa pelin tarinalle.”

###

*Sisältää maailmanlaajuisesti myydyt Bly-Ray-levyt ja digitaaliset lataukset PlayStation® Storesta. Myyntitilastot SIEJA-alueilta ajalta 2.–13.3.2017, SIEA-alueilta ajalta 28.2–12.3.2017 ja SIEE-alueilta ajalta 1.–12.3.2017.

Tiedustelut:

Valtteri Hyttinen

Nordisk Film

valtteri.hyttinen@nordiskfilm.com

Kuva- ja materiaalipyynnöt:

Jukka Raittila

Republic of Communications

jukka.raittila@republic.fi

About Sony Interactive Entertainment

Recognized as a global leader in interactive and digital entertainment, Sony Interactive Entertainment (SIE) is responsible for the PlayStation® brand and family of products and services. PlayStation has delivered innovation to the market since the launch of the original PlayStation in Japan in 1994. The PlayStation family of products and services include PlayStation®4, PlayStation®VR, PlayStation®Vita, PlayStation®3, PlayStation®Store, PlayStation®Plus, PlayStation™Video, PlayStation™Music, PlayStation™Now, PlayStation™Vue, PlayStation®Original and acclaimed PlayStation software titles from SIE Worldwide Studios. Headquartered in San Mateo, California, SIE is a wholly-owned subsidiary of Sony Corporation and has global functions and regional headquarters in California, London and Tokyo.

Horizon Zero Dawn is a trademark of Sony Interactive Entertainment America LLC. “PlayStation” is a registered trademark of Sony Interactive Entertainment Inc. “PS4” is a trademark of the same company. “SONY” is a trademark of Sony Corporation. Blu-ray Disc is a trademark of the Blu-ray Disc Association. All other trademarks are property of their respective owners.

Lainaukset

Shawn Layden, Chairman of SIE Worldwide Studios