Huawei astuu e-urheilun maailmaan – Suomen suurin Clash Royale -turnaussarja alkaa tänään ja huipentuu 25.5.

Huawei laajentaa reviiriään e-urheilun kentälle. Yhtiö järjestää yhdessä After Work Tournamentin kanssa Suomen suurimman Clash Royale -mobiilipeliturnauksen. Huawei Clash Royale -turnaus alkaa tänään tiistaina 15.5. ja kestää 25.5. asti. Kyseessä on neljän online-karsintaturnauksen ja yhden finaalitapahtuman yhdistelmä, joka huipentuu palkintojenjakoon.

Turnaussarjan neljä karsintaa ovat 200 pelaajan in game -turnauksia. Niistä jokaisesta neljä parasta pelaajaa selvittää tiensä finaaliin, joka siis pelataan 16 pelaajan voimin ja bracket-muotoisena. Karsintaturnausten päivämäärät ovat 15.5., 17.5., 22.5. ja 24.5. Finaalipelit pelataan 25.5.2018.

– Huawei Clash Royale -turnaus on yhtiön ensimmäinen e-urheilutapahtuma Suomessa. Olemme juuri lanseeranneet Huawein oman peli- ja sovelluskaupan AppGalleryn ja kuuntelemme käyttäjiämme hyvin tarkasti. E-urheilu on todella tärkeää monille asiakkaistamme ja haluamme tarjota heille uusia hauskoja elämyksiä. After Work Tournament oli loistava valinta yhteistyökumppaniksi, sillä heillä on pitkä kokemus nuorisopainotteisista e-urheilutapahtumista. Tulemme varmasti järjestämään vastaavia tapahtumia myös tulevaisuudessa, sillä e-urheilun striimaaminen älypuhelimella on entistä tärkeämpää omaa suosikkijoukkuetta seurattaessa ja kannustettaessa, sanoo Huawein kuluttajaliiketoimintayksikön markkinointi- ja viestintäjohtaja Sofia Lehtimäki.

– Tavoitteenamme on tuoda kilpapelaamisen kokemukset kaiken tasoisten pelaajien saataville. Perinteinen Esport on tavalliselle pelaajalle vaikeasti saavutettava kokemus, jolloin monelta jää kilpapelaamiseen liittyvät tuntemukset saamatta. Me tuomme kilpapelaamisen tavallisten pelaajien saataville, After Work Tournamentin Heikki Koukkunen ja Teemu Suutari kertovat.

Kaikki pelit striimataan Helsingin Maunula-talon kirjastosta, joten halukkaat voivat pelata ja seurata karsintoja myös paikan päällä.  Salasanan turnaukseen saa AWT:n striimistä, joka alkaa pelipäivinä noin kello 18.45. Striimin löytää täältä: https://gaming.youtube.com/c/AfterWorkTournament/live

Finaalin voittaja saa palkinnoksi Huawein P20 Pro –puhelimen sekä 200GB Cloud pilvitallennustilaa, ja toiseksi sijoittunut saa Huawein P20 liten. Lisäksi jaossa on muita palkintoja pelaajille ja katsojille. Kaikki pelit striimataan ja selostetaan livenä suomeksi. Finaalipelit selostetaan lisäksi englannin kielellä.

Huawei-yhteyshenkilö – kuluttajaliiketoiminta
Sofia Lehtimäki, Huawei Technologies Oy, 050 308 2228,  sofia.lehtimaki@huawei.com

Huawei Suomi sosiaalisessa mediassa:

Kuvat ja tuotelainat:
Maija Hyötyläinen, Republic of Communications,  prhuawei@republic.fi

After Work Tournamentin yhteyshenkilöt

Heikki Koukkunen, After Work Tournament, 0400 568989, heikki.koukkunen@gmail.com

Teemu Suutari, After Work Tournament, 044 531 0006, suutari.teemu@live.com

Lisätietoa Huaweista

Huawei on johtava maailmanlaajuinen informaatio- ja viestintäteknologian (ICT) ratkaisujen tarjoaja, joka palvelee telealan operaattoreita, yrityksiä, kuluttajia ja julkista sektoria. Huawei tekee myös tiivistä yhteistyötä yliopistojen kanssa ympäri maailman. Huawein innovatiivisia ICT-ratkaisuja, -tuotteita ja -palveluita käytetään yli 170 maassa. Vuonna 1987 perustettu Huawei on yksityinen yritys ja täysin työntekijöidensä omistama. Huawei työllistää maailmanlaajuisesti yli 176 000 henkilöä, ja yrityksen 9 900 Euroopassa olevasta työntekijästä 1 200 työskentelee tutkimuksen ja tuotekehityksen (T&K) parissa. Yrityksellä on 18 T&K-keskusta kahdeksassa Euroopan maassa (Suomi, Belgia, Ranska, Saksa, Irlanti, Italia, Ruotsi ja Iso-Britannia) ja se operoi lukuisia innovaatiokeskuksia yhteistyössä tele- ja ICT-alan partnerien kanssa.

Lisätietoa After Work Tournamentista

AWT eli After Work Tournament on peliturnauksia ja tapahtumia järjestävä taho Etelä-Suomessa. Järjestämme videopeliaiheisia tapahtumia ja turnauksia Helsingin alueella sekä verkossa. AWT on kahden sosiaalialan työntekijän perustama vapaa-ajan projekti, jonka tarkoituksena on tarjota pelikokemuksia kaikille videopelien pelaajille iästä ja taitotasosta riippumatta. Kunnioitamme nuorisotyön eettisiä periaatteita ja odotamme pelaajilta hyvää käytöstä niin pelien kuin yhteisönkin puolella.