Huawei esitteli uuden Huawei Mate 9 -älypuhelimen

Askeleen edellä: uusin Mate-sarjan puhelin tarjoaa uudenlaisen Android-kokemuksen; puhelimessa on suorituskykyä, tehokas akku ja entistä intuitiivisempi käyttöliittymä.

Huawein kuluttajaliiketoimintayksikkö on tänään esitellyt Münchenissä pidetyssä maailmanlaajuisessa lanseeraustilaisuudessa Huawei Mate 9 -puhelimen. Uusin Mate-sarjan tulokas on suunnattu erityisesti B-2-B-sektorin käyttäjille. Puhelin tarjoaa huippulaadukkaan Android-elämyksen - se on nopea, suorituskykyinen, siinä on erittäin nopea SuperCharge-pikalataustekniikkaa sekä uusi käyttöliittymä. Puhelimen saatavuus Suomessa vahvistuu lähiaikoina.

“Aloitimme HUAWEI Mate 9:n suunnittelun yksinkertaisesta kysymyksestä, kuinka voimme parantaa älypuhelinkokemuksen jokaista osa-aluetta", sanoo Huawein kuluttajaliiketoimintayksikön johtaja Richard Yu. “Tiedämme, että tämän päivän business-käyttäjät olettavat, että heidän puhelimensa on nopea ja funktionaalinen. He arvostavat myös ylellistä muotoilua ja intuitiivisia ominaisuuksia. Niinpä loimme kaksi uutta laitetta, jotka edustavat tekniikka- ja ohjelmistopuolen huippua."

Huawei Mate 9:n avainominaisuudet ovat:

• Kirin 960 -järjestelmäpiiri, maailman tehokkain älypuhelin prosessori*
  • EMUI 5.0, intuitiivinen käyttöliittymä, joka tehostaa edelleen käyttökokemusta
  • SuperCharge-pikalataustekniikka, jonka myötä puhelimen saa ladattua päiväksi vaivaisessa 20 minuutissa
  • Leican kanssa kehitetty toisen sukupolven kaksoiskameraratkaisu 2 x Hybrid Zoomilla, 12 megapikselin RGB-sensorilla sekä 20 megapikselin monokromisensorilla.

Maksimaalista suorituskykyä ja nopeutta Kirin 960:n ansiosta

Huawein Kirin-järjestelmäpiirejä on myyty jo yli 100 miljoonaa. Tämä on osoitus siitä, että Huawein järjestelmäpiiri pystyy vastaamaan kuluttajien älypuhelimille asettamiin tarpeisiin tekemällä niistä nopeita, intuitiivisia ja luotettavia. Huawei Mate 9:ssä on Huawein keväällä julkistettu Kirin 960 -piiri Huawein koneoppimisalgoritmilla, joka tuottaa nopean ja sujuvan käyttökokemuksen, vaikka puhelin olisi ollut 18 kuukautta jatkuvassa käytössä.

Kirin 960 on maailman ensimmäinen piirisarja, joka on varustettu kahdeksanytimisillä ARM Cortex-A73/A53 -suorittimilla ja Mali G71 -grafiikkaprosessorilla. Grafiikkaprosessori on 180 prosenttia suorituskykyisempi ja 40 prosenttia energiatehokkaampi kuin edeltäjänsä. Kirin 960 hyödyntää täysin Android 7.0:n Vulkan grafiikkastandardia, joka kasvattaa graafista suorituskykyä jopa 400 prosenttia.

Käyttäjäkokemus suunnittelun keskiössä

HUAWEI Mate 9:ssä yhdistyy 4000 mAh energiapihi akku ja SuperCharge-pikalatausteknologia. Kehittyneiden virransäästöominaisuuksiensa ansiosta HUAWEI Mate 9:n akku kestää jopa reilu kaksi päivää. Akku tarjoaa 40 prosenttia enemmän puheluaikaa ja 20 prosenttia enemmän peliaikaa.

SuperCharge-teknologia tekee uutuuspuhelimen lataamisesta 50 prosenttia edeltäjäänsä nopeampaa. 10 minuutin latauksella voi katsoa peräti kaksi täysipitkää elokuvaa. Akku on varustettu myös alan viimeisimmillä turvastandardeilla, mukaan lukien Super Safe 5-porttinen suojaus, joka mahdollistaa reaaliaikaisen jännitteen, virran ja lämpötilan seurannan.

HUAWEI Mate 9:ssä Huawein ja Leican yhdessä toteuttama toisen sukupolven kaksoislinssikamera, jonka kameramoduulin hienosäätöä on viety entistä pidemmälle. Kameramoduulissa on 12 megapikselin F2.2 RGB-sensori, 20 megapikselin F2.2 -mustavalkosensori ja kehittyneet kuvanyhdistysalgoritmit, jotka auttavat luomaan värikylläisiä ja tarkkoja valokuvia.

HUAWEI Mate 9:ssa on myös uusin EMUI 5.0 -käyttöliittymä, joka hyödyntää Linuxia entistä tarkemman, esteettisemmän ja funktionaalisemman käyttäjäkokemuksen tarjoamiseksi. Mate 9:ssä on algoritmi, joka oppii tunnistamaan käyttäjänsä tyypillisimmät puhelimen käyttötavat ja tuo suosituimmat applikaatiot käytettäväksi automaattisesti. Samalla käyttöliittymä vähentää puhelimen käyttöeroosiota ja tehostaa laitteen suorituskykyä. EMUI 5.0 -käyttöliittymän ansiosta puolet puhelimen toiminnoista on kahden klikkauksen päässä.

Huawei esitteli Münchenissä myös Porschen kanssa toteutetun PORSCHE DESIGN Huawei Mate 9 -erikoisversion, joka ei toistaiseksi ole tulossa Suomeen. Lisäksi uusi Huawei FIT -aktiivisuusranneke esiteltiin tilaisuudessa, se on saatavissa Suomessa myöhemmin tänä vuonna.

*Geekbench 4.0.0 multi-core CPU performance and DDR performance -raportti

Huawei-yhteyshenkilö – kuluttajatuotteet

Sofia Lehtimäki, Huawei Technologies Oy, 050 308 2228, sofia.lehtimaki@huawei.com

Huawei-yhteyshenkilö – viestintä ja yhteiskuntasuhteet

Hennariikka Andersson, Huawei Technologies Oy, 040 845 8066, hennariikka.andersson@huawei.com

Kuvat ja tuotelainat:

Maija Hyötyläinen, Republic of Communications, 050 572 9679, maija.hyotylainen@republic.fi

Jukka Raittila, Republic of Communications, 050 346 2630, jukka.raittila@republic.fi

Lisätietoja Huaweista:

Huawei on johtava maailmanlaajuinen informaatio- ja viestintäteknologian (ICT) ratkaisujen tarjoaja, joka palvelee telealan operaattoreita, yrityksiä, kuluttajia ja julkista sektoria. Huawei tekee myös tiivistä yhteistyötä yliopistojen kanssa ympäri maailman. Huawein innovatiivisia ICT-ratkaisuja, -tuotteita ja -palveluita käytetään yli 170 maassa. Vuonna 1987 perustettu Huawei on yksityinen yritys ja täysin työntekijöidensä omistama.

Huawei työllistää maailmanlaajuisesti yli 176 000 henkilöä, ja yrityksen 9 900 Euroopassa olevasta työntekijästä 1 200 työskentelee tutkimuksen ja tuotekehityksen (T&K) parissa. Yrityksellä on 18 T&K-keskusta kahdeksassa Euroopan maassa (Suomi, Belgia, Ranska, Saksa, Irlanti, Italia, Ruotsi ja Iso-Britannia) ja se operoi lukuisia innovaatiokeskuksia yhteistyössä tele- ja ICT-alan partnerien kanssa.