Huawei julkaisi uuden Huawei Watch GT -älykellon, joka sopii sekä bisneskäyttöön että vapaa-ajalle

Huawei julkisti tiistaina Lontoossa pidetyssä julkistustilaisuudessa uuden älykellon, Huawei Watch GT:n. Huawei Watch GT:n myynti alkaa Suomessa 12.11.2018. Älykellon suositushinta on 249 euroa.

Huawei Watch GT:ssä yhdistyy klassinen urheilukellon design ja uusin älykelloteknologia. Huomionarvoisimpia ominaisuuksia uudessa älykellossa ovat erityisen pitkä akunkesto sekä kehittyneet aktiivisuuseurannan ja kuntoharjoittelun ominaisuudet.

GT älykellon nimessä viittaa GT-autoihin, joilla on tunnetusti korkealuokkainen suorituskyky. Älykellosta on saatavilla kaksi mallia: Classic-malli konjakinruskealla nahkarannekkeella, joka sopii hyvin myös bisnesvaatetukseen, ja Sport-malli mustalla silikonirannekkeella. Classic-mallin nahkarannekkeen sisäpinta on silikonia.

Huawei Watch GT:n akku kestää peruskäytössä jopa kaksi viikkoa
Huawei Watch GT vastaa monen älykellon suurimpaan haasteeseen, akun kestoon. Älykello hyödyntää tekniikassaan innovatiivista algoritmia ja kaksiytimistä arkkitehtuuria, joka optimoi virrankäyttöä ja pidentää käyttöaikaa. Huawei Watch GT:ssä on myös suuri 420 mAh:n akkukapasiteetti. Akku kestää peruskäytössä jopa kaksi viikkoa.

– Huawei Watch GT on hintakategoriansa yksi monipuolisimmista älykelloista, jonka hyvinvoinnin ja liikunnan ominaisuuksiin on panostettu paljon. Älykellon analytiikkaa voi seurata myös muilla mobiililaitteilla. Huawei Terveys -sovelluksen saa ladattua uusimpiin Android- ja iOS-laitteisiin, kertoo Huawein kuluttajaliiketoimintayksikön teknologia-asiantuntija Jesse Kajes.

Huawei Watch GT:ssä on pyöreä 1,39 tuuman, väreiltään kirkas AMOLED-kosketusnäyttö, jossa on 454×454 pikselin tarkkuus. Älykellon halkaisija on 46,5 mm, ja se on edeltäjiään ohuempi, vain 10,6 mm.

Älykellon runko on ruostumatonta terästä, ja kellotaulun musta reunus on kestävää keraamia. Teräsrungossa on DLC-pintakäsittely, joka tekee rungosta kestävän ja estää naarmuuntumista ja sormenjälkien tarttumista.

Tarkka paikannus ja kehittyneet hyvinvointi- ja aktiivisuustoiminnot
Huawei Watch GT:ssä on laadukkaat paikannusominaisuudet, sillä älykello voi olla samanaikaisesti yhteydessä GPS-, GLONASS- ja GALILEO-satelliittijärjestelmiin. Algoritmi optimoi seurantadatan niin, että se tunnistaa älykellon sijainnin tarkasti myös ympäristöissä, joissa on paljon päällekkäisiä signaaleja.

Huawei Watch GT:ssä on monipuoliset hyvinvoinnin ja liikunnan ominaisuudet, jotka on kehitetty yhdessä suomalaisen sykeanalytiikkayritys Firstbeat Technologies Oy:n kanssa. Ominaisuudet tukevat tarkalla paikannuksellaan monipuolisesti erilaisia urheilulajeja, kuten erityyppisiä sisäliikunnan harjoitusmuotoja, juoksua, vuorikiipeilyä ja pyöräilyä. Vedenkestävänä se sopii hyvin myös avovesiuintiin.

Älykellossa on erilaisia sydämen sykkeen seurantaan perustuvia valmennusominaisuuksia. Uudella, ranteesta optisesti sykkeen mittaavalla TruSeen 3.0 -teknologialla voi seurata leposykettä ja aktiivisen liikunnan aikaista sykettä. Uuden teknologian, kellon muotoilun ja tekoälyalgoritmin avulla sykkeen reaaliaikaisesta seurannasta on saatu erittäin tarkkaa.

Sport-toiminnossa Huawei Watch GT ohjaa liikkujaa säätelemään harjoitustaan valmiiksi asetettujen tavoitteiden mukaisesti. Rest-toiminnossa älykello seuraa sykettä ja tallentaa syketietoja automaattisesti myöhempää tarkastelua varten.

Huawei Watch GT:n suositushinta on 249 euroa.

___

Lisätietoja:
Jesse Kajes, Kuluttajaliiketoimintayksikön teknologia-asiantuntija, Huawei Technologies Oy, puh.  040 502 2007, jesse.kajes@huawei.com

Elina Takala, Marketing and Communications Director, Consumer Business Group, Huawei Technologies Oy, puh.  050 321 7863, elina.takala@huawei.com

Kuvat ja tuotelainat:
Maija Hyötyläinen, Republic of Communications, 050 572 9679, prhuawei@republic.fi

Huawein  innovatiivisia tieto- ja viestintäteknologian tuotteita ja palveluja on saatavilla yli 170 maassa, ja niitä käyttää jo kolmasosa maailman väestöstä. Huawei nousi vuoden 2018 toisella kvartaalilla maailman toiseksi suurimmaksi puhelinvalmistajaksi toimitettujen puhelinten kappalemäärissä mitattuna.

Huaweilla on 18 tutkimus- ja tuotekehityskeskusta kahdeksassa Euroopan maassa (Suomi, Belgia, Ranska, Saksa, Irlanti, Italia, Ruotsi ja Iso-Britannia). Suomessa Huawein edistykselliset tutkimus- ja tuotekehityskeskukset sijaitsevat Helsingissä ja Tampereella. Huawei työllistää maailmanlaajuisesti yli 180 000 henkilöä, joista yli 80 000 työskentelee tutkimuksen ja tuotekehityksen  parissa.

Huawein Consumer Business Group on yksi Huawein liiketoimintayksiköistä, joka tuottaa korkealuokkaisia älypuhelimia, tietokoneita, tabletteja, puettavaa älyteknologiaa ja pilvipalveluita. Huawein maailmanlaajuinen verkosto on rakennettu yli 30 vuoden kokemuksella televiestintäteollisuudesta, ja yhtiö on omistautunut toimittamaan innovatiivisimpia  teknologisia ratkaisuja kuluttajille ympäri maailmaa. Vuonna 1987 perustettu Huawei on yksityinen yritys ja täysin työntekijöidensä omistama. Yhtiön pääkonttori sijaitsee Kiinan Shenzhenissä.

Huawei Suomi sosiaalisessa mediassa:
Facebook: https://facebook.com/HuaweiMobileFi
Instagram: https://instagram.com/HuaweiMobileFi