Huawei laajentaa repertuaariaan uudella Honor 5X -puhelimella - Honor 5X:n myynti alkaa Suomessa 12.2.2016

TIEDOTE 10.2.2016

Kotimarkkinoillaan Kiinassa lokakuun lopulla ja kansainväliselle yleisölle Las Vegasissa tammikuussa esitelty Honor 5X saapuu Suomeen jo helmikuussa 2016. Uutuus-Androidissa on muun muassa metallikuoret ja alumiinirunko, sormenjälkitunnistin, 5,5 tuuman näyttö, 13 megapikselin takakamera sekä kolme korttipaikkaa. Honor 5X:n suositushinta on 299 euroa.

Huawein Honor-puhelimet ovat raivanneet tiensä suomalaisten tietoisuuteen nopeasti. Honor-puhelimet haastavat segmenttinsä hinta-laatusuhteellaan. Helmikuussa myyntiin tuleva, tyylikäs metallikuorinen Honor 5X on varteenotettava tulokas omassa 200–300 euron hintaluokassaan. Pohjois-Amerikan CES-messuilla uutuuspuhelin nappasi peräti seitsemän palkintoa (mm. Gottabemobilen CES Excellence Awards for 2016).

Linjakas ja intuitiivinen tulokas

Honor 5X:n muotoilutiimi on saanut inspiraationsa Espanjan Bilbaon Guggenheim-museosta. Harjattua metallia oleva, keraamisella pinnoitteella suojattu kuori kaareutuu kauniisti 5,5-tuumaisen näytön ympärille. Kultaisena, hopeisena ja grafiitinharmaana saatava puhelin istuu miellyttävästi käteen.

Honor 5X:ssä on toisen sukupolven kehyksetön sormenjäljenlukija, joka toimii tarkasti ja avaa puhelimen jopa 0,5 sekunnissa, sijoittuu puhelimen selkäpuolelle. Lukija on mukautuva, ja skannaustarkkuus paranee ennestään sen käytön myötä. Honor 5X:n sormenjälkilukijan voi asentaa tunnistamaan eri sormenjäljet, jolloin laite aktivoi suoraan kullekin sormenjäljelle ohjelmoidun toiminnon tai sovelluksen.

Tähtäin kohdillaan

Honor 5X ottaa kuvat selkeinä ja värikylläisinä. 13 megapikselin takakamera toimii F2.0-aukolla, omaa 28 mm laajakuvalinssin ja sinilasi-infrapunasuodattimen sekä tukee lähikuvausta macro-tilansa kautta. Yhdessä SmartImage 3.0 kuvaprosessorin ja linssin häikäisyä estävän päällysteen avulla Honor 5X:llä saa aikaan värikkäitä otoksia jopa hämärässä. F2.4-aukolla toimiva 5 megapikselin etukamera on 22 mm laajakulmalinssinsä ja 88 asteen katselukulmansa ansiosta täydellinen selfieiden ottamiseen. Puhelimen 1920 x 1080 pikselin, 10 pisteen multi-touch Full-HD IPS LCD -näyttö toistaa dynaamisen kontrastityökalunsa ansiosta kuvat ja videot eloisina.

Hintaluokkansa varma suorittaja

Honor 5X:ssä on kahdeksanytimen, 1,5 GHz:n Qualcomm ® Snapdragon™ 616 -järjestelmäpiiri sekä 3000 milliampeerin akku. Puhelimessa on yhteensä kolme korttipaikkaa, nano- ja Micro SIM -korttipaikkojen lisäksi puhelimessa on erillinen paikka Micro-SD-kortille. Käyttöjärjestelmänä Honor 5X:ssä on Google Android 5.1. Suomeen myyntiin tulee 2 GB:n RAM-muistilla ja 16 GB:n sisäisellä varustettu versio. Puhelimen OVH-hinta on 299 euroa.

“Huawein tuotevalikoima maailman kolmanneksi suurimpana puhelinvalmistajana on monipuolinen. Meillä on tavoitteena tarjota hinta-laatusuhteeltaan kilpailukykyisiä laitteita eri segmentteihin. Honor 5X tuo Honor-uutuuksille uskollisena 200–300 euron hintaluokkaan ominaisuuksia, jota segmenttiin lukeutuvat kuluttajat arvostavat. CES-messujen vastaanotto oli kotimaan lanseeraustamme ajatellen rohkaiseva”, sanoo Huawein kuluttajaliiketoimintayksikön johtaja Mika Engblom.

Huawei-yhteyshenkilö – kuluttajatuotteet

Sofia Lehtimäki, Huawei Technologies Oy, 050 308 2228, sofia.lehtimaki@huawei.com

Kuvat ja tuotelainat:

Maija Hyötyläinen, Republic of Communications, 050 572 9679, maija.hyotylainen@republic.fi

Jukka Raittila, Republic of Communications, 050 346 2630, jukka.raittila@republic.fi

Tietoa honorista

Diginatiivit elävät verkossa käyttäen kolmanneksen ajastaan internetissä sosiaalisen median, viihteen, shoppailun tai opiskelun parissa, tai seurustelemalla ystäviensä kanssa. Diginatiiveihin erikoistunut Honor-brändi lanseerattiin Euroopassa vuoden 2014 lopulla ja se on menestynyt erinomaisesti Suomen ohella muun muassa Ranskassa ja Isossa-Britanniassa. Honor hyödyntää sosiaalisen median kanavia pitääkseen yhteyttä käyttäjiinsä ja kuullakseen heidän käyttäjäkokemuksiaan. Kuluttajien tarpeiden ymmärtäminen on sekä honorin että sen emoyhtiön Huawein tuotekehityksen tärkeitä kulmakiviä.

Huawei Facebookissa: https://www.facebook.com/HuaweiSuomi, Huawei Instagramissa: http://instagram.com/HuaweiSuomi, Huawei Twitterissä: http://www.twitter.com/HuaweiSuomi