Huawei Mate 20 Pro valittiin parhaaksi älypuhelimeksi MWC 2019 -messuilla – kriitikoiden kehuma lippulaivamalli erottuu joukosta suorituskyvyllään

Mobiilioperaattoreiden kansainvälinen järjestö GSMA on valinnut Huawei Mate 20 Pro -älypuhelimen MWC 2019 -tapahtuman parhaaksi älypuhelimeksi. Huawein nykyinen lippulaivamalli erottui edukseen suorituskyvyn, laadukkaan kameran, huippuluokan akunkeston, innovatiivisten latausratkaisujen ja häikäisevän muotoilun ansiosta.

MWC 2019 -tapahtumassa myönnetty tunnustus kertoo sekä Huawein teknologian arvostuksesta televiestintäalalla että yrityksen omistautuneisuudesta korkealuokkaisen käyttäjäkokemuksen kehittämiseksi. Palkinnon myöntäjä GSMA (Global System for Mobile Communications) edustaa maailmanlaajuisesti yli 750 operaattoria, ja se vastaa alan suurimpien ammattilaistapahtumien tuottamisesta, mukaan lukien Barcelonassa, Los Angelesissa ja Shanghaissa järjestettävät MWC-messut sekä alueelliset Mobile 360 Series -tapahtumat.

”Haluamme kiittää GSMA:ta Huawei Mate 20 Pro:n saamasta tunnustuksesta. Huawei Mate 20 -sarja jatkaa yhtiömme innovatiivista linjaa, tarjoten kuluttajille aina parhaan mahdollisen käyttäjäkokemuksen. Puhelimen myyntiluvut kertovat, että Huawei Mate 20 Pro on valloittanut myös kuluttajien sydämet eri puolilla maailmaa. Uraauurtavan teknologiamme kautta voimme tuoda kuluttajille parhaita tuotteita ja kokemuksia myös jatkossa”, kertoo Kevin Ho, Huawein kuluttajaliiketoimintayksikön mobiililaiteliiketoiminnasta vastaava johtaja.

Mate 20 Pro on Huawein nykyisen malliston lippulaivapuhelin. Laitteen ytimessä on maailman ensimmäinen 7 nanometrin prosessilla valmistettu Kirin 980 -järjestelmäpiiri, joka takaa huippuluokan tehon ja sujuvan käyttäjäkokemuksen. Leican laajakulmalinssillä varustetun takakameran lisäksi puhelimesta löytyy EMUI 9.0 -käyttöjärjestelmä, joka tuo mukanaan elenavigoinnin ja joukon muita käyttäjälähtöisiä ominaisuuksia. Palkittu älypuhelin on saanut kiitosta ominaisuuksistaan myös kotimaan mediassa. Tekniikan Maailma valitsi Huawei Mate 20 Pro:n hintaluokkansa parhaaksi puhelimeksi vuonna 2018.

MWC Barcelona 2019 -messuilla julkistettiin myös uusi, taittuvanäyttöinen Huawei Mate X -5G-puhelin sekä kannettavat Huawei MateBook X Pro-, Huawei MateBook 14- ja Huawei MateBook 13 -tietokoneet. Lisäksi Huawei esitteli sekä kotikäyttöön että yrityksille soveltuvan Huawei 5G CPE Pro -verkkolaitteen.

Lisätiedot:

Elina Takala, Huawei Technologies Oy, Consumer Business Group, markkinointi- ja viestintäjohtaja, 050 3217863, elina.takala@huawei.com

Jesse Kajes, Huawei Technologies Oy, Consumer Business Group, teknologia-asiantuntija, 040 502 2007, jesse.kajes@huawei.com

Kuvat ja -materiaalipyynnöt,

Panu Alanko, Republic of Communications, 050 414 2001, panu.alanko@republic.fi

Lisätietoa Huawei Consumer Business Groupista

Huawein innovatiivisia tieto- ja viestintäteknologian tuotteita ja palveluja on saatavilla yli 170 maassa, ja niitä käyttää jo kolmasosa maailman väestöstä. Huawei nousi vuoden 2018 toisella kvartaalilla maailman toiseksi suurimmaksi puhelinvalmistajaksi toimitettujen puhelinten kappalemäärissä mitattuna.

Huaweilla on 18 tutkimus- ja tuotekehityskeskusta kahdeksassa Euroopan maassa (Suomi, Belgia, Ranska, Saksa, Irlanti, Italia, Ruotsi ja Iso-Britannia). Suomessa Huawein edistykselliset tutkimus- ja tuotekehityskeskukset sijaitsevat Helsingissä ja Tampereella. Huawei työllistää maailmanlaajuisesti yli 180 000 henkilöä, joista yli 80 000 työskentelee tutkimuksen ja tuotekehityksen parissa.

Huawein Consumer Business Group on yksi Huawein liiketoimintayksiköistä, joka tuottaa korkealuokkaisia älypuhelimia, tietokoneita, tabletteja, puettavaa älyteknologiaa ja pilvipalveluita. Huawein maailmanlaajuinen verkosto on rakennettu yli 30 vuoden kokemuksella televiestintäteollisuudesta, ja yhtiö on omistautunut toimittamaan innovatiivisimpia teknologisia ratkaisuja kuluttajille ympäri maailmaa. Vuonna 1987 perustettu Huawei on yksityinen yritys ja täysin työntekijöidensä omistama. ön pääkonttori sijaitsee Kiinan Shenzhen Yhti issä.

Lue lisää: http://consumer.huawei.com/fi

Huawei Suomi sosiaalisessa mediassa:
Facebook: https://facebook.com/HuaweiMobileFi
Instagram: https://instagram.com/HuaweiMobileFi