Huawei mukana Interbrandin vuoden 2017 arvokkaimpien brändien listalla – tuotemerkin arvo jopa 6,676 miljardia dollaria

Vakaa kasvu, jatkuva tutkimus- ja tuotekehitysinvestointi sekä läpimurrot kulutuseletroniikkamarkkinoilla nostavat Huawein asemaa arvokkaimpien brändien listalla. Huawei on 100 brändin joukossa kolmatta vuotta peräkkäin parantaen sijoitustaan jokaisena vuonna.

Konsultti- ja bränditalo Interbrandin vuoden 2017 Best Global Brands -tutkimus julisti Huawein nousseen sijalle 70 parantaen vuoden 2016 sijoitustaan muutaman pykälän. Huawei-brändin arvo on nyt 6,676 miljardia dollaria, eli se on noussut jopa 14 prosenttia viimeisen vuoden aikana. Vuonna 2014 Huawei oli brändilistauksessa kaikkien aikojen ensimmäinen kiinalainen yritys globaalien brändien joukossa.

1974 perustettu Interbrand on maailman suurin brändikonsultointiyritys, jonka asiakaskunta kattaa noin kaksi kolmasosaa Fortune 100 -yrityksistä. Interbrandin selvitys on korkeasti arvostettu maailmanlaajuisesti ja sitä käytetään brändien arvon mittarina. Teknologiayritykset jatkavat edelleen listan hallintaa, sillä suurin osa 100 brändistä on teknologiabrändejä.

Interbrandin mukaan Huawei on tärkeässä asemassa kiihdyttämässä maailmanlaajuista digitaalista muutosta ja rakentamassa aiempaa verkostoituneempaa maailmaa luomalla parannettuja verkkoja. Globaalin kehitystyön avulla brändin arvo on lähtenyt nopeaan 14 prosentin kasvuun, mikä vahvistaa yrityksen kansainvälistä asemaa entisestään.

Vuoden 2017 alkupuoliskolla Huawein älypuhelinten toimitukset nousivat 70,01 miljoonaan kappaleeseen ja vuotuinen kasvu oli 20,6 prosenttia, mikä ylitti alan keskiarvon. Huawei P ja Huawei Mate -sarjojen suosio on vahvistanut brändin asemaa myös high-end-markkinoilla. ”Suomessa Huawein bränditunnettuus ja harkinta ovat kasvaneet merkittävästi tukien samalla liiketoiminnallisia tavoitteitamme”, sanoo Huawein kuluttajaliiketoiminnan markkinointi- ja viestintäjohtaja Sofia Lehtimäki.

IDC:n IT-analyytikoiden mukaan Huawein toimitusmäärät tekivät yrityksestä Kiinan suurimman älypuhelinvalmistajan ja maailmanlaajuisesti kolmanneksi suurimman valmistajan vuoden 2017 toisella kvartaalilla. Huawein älypuhelinten maailmanlaajuinen markkinaosuus on kasvanut 11,3 prosenttiin, kun taas edellisvuoden vastaavan jakson aikana luku oli 9,8 prosenttia.

Useat arvostetut instituutiot Interbrandin lisäksi ovat antaneet tunnustusta Huaweille. Uusimmassa Fortune 500 -listauksessa Huawei oli sadan yrityksen joukossa ensimmäistä kertaa nousten aikaisemmalta sijalta 129 sijalle 83. Lisäksi yritys oli ainoa kiinalainen brändi Forbesin arvokkaimpien tuotemerkkien listauksessa vuonna 2017.

Huawei-yhteyshenkilöt – kuluttajaliiketoiminta

Sofia Lehtimäki, Huawei Technologies Oy, 050 308 2228,  sofia.lehtimaki@huawei.com
Mika Engblom, Huawei Technologies Oy, 040 860 4420,  mika.engblom@huawei.com

Huawei-yhteyshenkilö – viestintä ja yhteiskuntasuhteet

Hennariikka Andersson, Huawei Technologies Oy, 040 845 8066,  hennariikka.andersson@huawei.com

Huawei Suomi sosiaalisessa mediassa:

·       Facebook:     https://facebook.com/HuaweiMobileFi

·       Instagram:     https://instagram.com/HuaweiMobileFi

·       Twitter:     https://twitter.com/HuaweiMobileFi

Kuvat ja tuotelainat:

Susanne Sairo, Republic of Communications, 050 325 8061, prhuawei@republic.fi

Lisätietoa Huaweista

Huawei on johtava maailmanlaajuinen informaatio- ja viestintäteknologian (ICT) ratkaisujen tarjoaja, joka palvelee telealan operaattoreita, yrityksiä, kuluttajia ja julkista sektoria. Huawei tekee myös tiivistä yhteistyötä yliopistojen kanssa ympäri maailman. Huawein innovatiivisia ICT-ratkaisuja, -tuotteita ja -palveluita käytetään yli 170 maassa. Vuonna 1987 perustettu Huawei on yksityinen yritys ja täysin työntekijöidensä omistama. Huawei työllistää maailmanlaajuisesti yli 176 000 henkilöä, ja yrityksen 9 900 Euroopassa olevasta työntekijästä 1 200 työskentelee tutkimuksen ja tuotekehityksen (T&K) parissa. Yrityksellä on 18 T&K-keskusta kahdeksassa Euroopan maassa (Suomi, Belgia, Ranska, Saksa, Irlanti, Italia, Ruotsi ja Iso-Britannia) ja se operoi lukuisia innovaatiokeskuksia yhteistyössä tele- ja ICT-alan partnerien kanssa.