Huawei nousi jälleen maailman arvokkaimpien brändien listalla

Brittiläinen konsulttiyhtiö Brand Finance on julkistanut maailman arvokkaimmat brändit listauksen. Huawei kipusi tällä listauksella seitsemän sijaa ollen 40. Huawei on mukana listauksella toista vuotta. Brand Finance arvioi yhtiöitä muun muassa brändilojaaliuden ja markkinointi-investointien perusteella.

Huawei on vahvistanut asemiaan maailman kolmanneksi suurimpana puhelinvalmistajana. Se toi viime vuonna markkinoille muun muassa EISA-palkitun, yli 9 miljoonaa kappaletta myyneen P9:n sekä yhteensä kahdeksan palkintoa ja kunniamainintaa Las Vegasin CES-kuluttajaelektroniikkamessuilla pokanneen Mate 9:n.

Listaus on luettavissa kokonaisuudessaan täällä: http://brandirectory.com/league_tables/table/global-500-2017

Huawei-yhteyshenkilöt – kuluttajatuotteet

Sofia Lehtimäki, Huawei Technologies Oy, 050 308 2228,   sofia.lehtimaki@huawei.com

Mika Engblom, Huawei Technologies Oy, 040 860 4420,   mika.engblom@huawei.com

Huawei-yhteyshenkilö – viestintä ja yhteiskuntasuhteet

Hennariikka Andersson, Huawei Technologies Oy, 040 845 8066, hennariikka.andersson@huawei.com

Huawei Suomi sosiaalisessa mediassa:

Kuvat ja tuotelainat:

Maija Hyötyläinen, Republic of Communications, 050 572 9679,   maija.hyotylainen@republic.fi

Irina Mikkola, Republic of Communications, 050 362 1432, irina.mikkola@republic.fi

Lisätietoja Huaweista

Huawei on johtava maailmanlaajuinen informaatio- ja viestintäteknologian (ICT) ratkaisujen tarjoaja, joka palvelee telealan operaattoreita, yrityksiä, kuluttajia ja julkista sektoria. Huawei tekee myös tiivistä yhteistyötä yliopistojen kanssa ympäri maailman. Huawein innovatiivisia ICT-ratkaisuja, -tuotteita ja -palveluita käytetään yli 170 maassa. Vuonna 1987 perustettu Huawei on yksityinen yritys ja täysin työntekijöidensä omistama.

Huawei työllistää maailmanlaajuisesti yli 176 000 henkilöä, ja yrityksen 9 900 Euroopassa olevasta työntekijästä 1 200 työskentelee tutkimuksen ja tuotekehityksen (T&K) parissa. Yrityksellä on 18 T&K-keskusta kahdeksassa Euroopan maassa (Suomi, Belgia, Ranska, Saksa, Irlanti, Italia, Ruotsi ja Iso-Britannia) ja se operoi lukuisia innovaatiokeskuksia yhteistyössä tele- ja ICT-alan partnerien kanssa.