Huawei Suomi loi maailman ensimmäisen twittaajilla pelattavan fantasialiigan

TIEDOTE 19.12.2014

Huawei on käynnistänyt joulukuussa nimeään kantavan Huawei Twitterliigan, joka tuo varsinkin Yhdysvalloissa suositut manageripelit suomalaistwiittaajien ulottuville. Maalien sijaan voitot ratkaistaan nyt muun muassa retweeteilla ja hashtagien käytöllä. Kampanjan nimikkomanagerina toimii Aleksi Valavuori.

Huawei Twitterliigassa pelaaja eli manageri kokoaa itselleen joukkueen Suomen top-twitter-vaikuttajista muodostuvalta draft-listalta. Maalien sijaan joukkue ansaitsee pisteitä siihen valikoitujen twiittaajien sekä näiden seuraajien aktiivisuudella kuten twiiteillä, re-twiiteillä ja hashtagin käyttämisellä. Myös twiittaajien listahinta määräytyy sen mukaan, kuinka aktiivisia he sekä heidän seuraajansa ovat Twitterissä.

Voitto ratkaistaan lopulta managerin kyvyllä koota itselleen aloitusbudjetin rajoissa paras mahdollinen joukkue sekä valita kulloinkin oikeat twiittaajat. Joukkuen kokoonpanoa voi optimoida liikakauden aikana. Pelaajalla ei tarvitse olla omaa Twitter-tiliä, vaan pelaaminen tapahtuu kampanjasivulla, jonne idean taustalla oleva mainostoimisto Isobar Finland on luonut liigaa varten ainutlaatuisen pelijärjestelmän.

”Olemme todella innoissamme tästä kampanjasta. Pääsemme kokeilemaan kansainvälisesti suosittua manageripelien konseptia täysin uudessa ympäristössä”, kertoo Huawei Suomen Marketing Manager Sofia Lehtimäki.

Pelin keulakuvaksi valittiin Aleksi Valavuori, joka on yksi Suomi-Twitterin aktiivisimpia äänitorvia. ”Halusimme keulakuvalta omaa tervettä kilpailuhenkeä, huumorintajua ja pelisilmää. Aleksi sopii mielestämme loistavasti tähän”, Lehtimäki toteaa.

Nimikkomanageri Valavuori sanoo Twitterliigan konseptin sopivan hänelle hienosti: ”Olen koko ikäni ollut rakentamassa erilaisia juttuja ja kilpailemassa. On hienoa olla mukana tuomassa fantasialiiga-konsepti Twitteriin ensimmäistä kertaa maailmassa ja innostamassa ihmisiä mukaan.”

Ilmoittautua voi jo nyt, liiga alkaa 12.1.2015

”Koska Twitter on yhtä kuin sen käyttäjät ja heidän luoma sisältö, halusimme ehdottomasti ottaa yleisön mukaan listan kokoamiseen”, Sofia Lehtimäki sanoo.

Huawei Twitterliigan draft-listalle voi ehdottaa mielestään sopivaa suomalaistwiittaajaa 16.–30.12.2014 välisenä aikana osoitteessa huaweidevice.fi/twitterliiga. Listalle nostetaan ainoastaan yksityishenkilöitä.

Neljä viikkoa kestävä liiga käynnistyy 12.1.2015. Joka viikko eniten pisteitä keränneen joukkueen manageri voittaa Huawein tuotepalkinnon. Tammikuun lopussa liigan pistekuningas eli kauden aikana eniten pisteitä kerännyt manageri voittaa erikoisversion Huawei Mate 7 -älypuhelimesta, jota ei toistaiseksi ole saatavilla Suomen markkinoilla.

Lisätietoja:

Kampanjasivu: huaweidevice.fi/twitterliiga

Huawei Twitterissä: https://twitter.com/HuaweiSuomi

Lehdistösuhteet:

Sofia Lehtimäki, Huawei Technologies Oy, 050 308 2228, sofia.lehtimaki@huawei.com

Kuvat ja tuotelainat:

Maija Hyötyläinen, Republic of Communications, 050 572 9679, maija.hyotylainen@republic.fi

Jukka Raittila, Republic of Communications, 050 346 2630, jukka.raittila@republic.fi

Tietoa Huawei Consumer Business Groupista

Yli 20 vuotta toiminut Huawei Consumer Business Group (BG) on yksi Huawein kolmesta liiketoimintasegmentistä. Se tarjoaa laajan valikoiman muun muassa matkapuhelimia, nettitikkuja, tabletteja, videoneuvottelujärjestelmiä, reitittimiä ja kytkimiä, palomuureja, erilaisia pilvipalveluja sekä muita älykkäitä teleliikenneratkaisuja.  Huawei Consumer BG on sitoutunut tuomaan viimeisimmät tietoliikenne- ja telelaitesovellukset kuluttajien ulottuville kilpailukykyiseen hintaan.

Huawei-laitteita myydään 170 maassa. Huawei on listattu mailman kolmanneksi suurimmaksi älypuhelinvalmistajaksi vuonna 2013. Huaweilla on 16 tutkimus- ja tuotekehityskeskusta eri puolilla maailmaa, mukaan lukien Intiassa, Kiinassa, Saksassa, Suomessa, Ruotsissa ja Yhdysvalloissa. Huawei työllistää maailmanlaajuisesti yli 150 000 työntekijää, joista noin 40 % työskentelee tutkimus- ja tuotekehityksessä. Huawei Technologies Oy on perustettu vuonna 2008. Huawein ensimmäinen merkittävä älypuhelinlanseeraus Suomessa oli Ascend P6 vuonna 2013.