Huawein kolmoiskamerapuhelinuutuus nyt kaupoissa – Twilight-värin kysyntä näkyi triplaantuneessa ennakkomyynnissä

Pariisin lanseerauksen yhteydessä ennakkomyyntiin saapunutta Huawei P20 Prota saa tästä päivästä lähtien suurimmilta jälleenmyyjiltä. Markkinoiden toistaiseksi ainoa kolmoiskamera on ollut yksi ennakkomyynnissä näkyneistä avainvalintakriteereistä, myös uutuusväri Twilight näkyy myyntitilastoissa.

”Huawei P20 Pron ennakkomyynti on ollut kolminkertainen verrattuna viime keväänä lanseerattuun P10 Plus -malliin. Puhelimen tarjoamille ominaisuuksille on kysyntää. Suomessa tekniset ominaisuudet saavat usein paljon huomiota, mutta P20 Pron kohdalla myös valtavirrasta poikkeava Twilight-väri ja muotoilu ovat saaneet paljon spontaaneja kehuja. Suomi on tärkeä markkina Huaweille, mikä näkyy siinä, että Huawei P20 Pro saadaan meille myyntiin liikkeisiin vain muutama viikko kansainvälisen lanseerauksen jälkeen”, sanoo Huawein Suomen kuluttajaliiketoimintayksikön johtaja Roger Yu.

P20-sarjan lippulaivapuhelimen Leican kanssa yhteistyössä toteutettu kolmoiskamera on kiinnostanut aktiivisia mobiilikuvaajia. Kirin 970 -piirisarja Neural Processing Unitilla, tehokas 4000 mAh:n akku sekä uusin EMUI 8.1-käyttöjärjestelmä yhdessä tekoälyalgoritmien kanssa tehostavat puhelimen käyttöä, sillä tekoäly analysoi käyttäjän käyttötapoja parantaakseen jatkuvasti käyttökokemusta. Muistia puhelimessa on 6 gigatavua käyttömuistia + 128 gigatavua tallennustilaa. Uutuuspuhelimen monipuolisuutta lisää Huawei PC Mode -ominaisuus, jonka avulla Huawei P20 Pron saa kätevästi kytkettyä isompaan näyttöön.

Onnistuneet otokset
Kuvan puhuttelevuudessa on kyse kuvaajan kokemuksesta ja kameran asetusten hyödyntämisestä. P20 Prossa tekoäly kertoo, kuinka paljon tyhjää tilaa kuvan reunoille olisi hyvä jättää ja monipuoliset sulkijaominaisuudet mahdollistavat kauniin bokeh-efektin luomisen. P20 Prolla onnistuu jopa 4 sekunnin valotusaika käsivaralla kuvatessa kuvanlaadun kärsimättä. Leica-zoomauslinssijärjestelmällä HUAWEI P20 Pro yltää 5-kertaiseen hybridizoomaukseen. Uutuuspuhelimen yötila tasapainottaa jyrkkäkontrastisia näkymiä tasaisesti valaistuiksi kuviksi haastavissakin olosuhteissa.

Huawei demonstroi MWC-messujen alla sen puhelinteknologian mahdollisuuksia ohjaamalla testiautoa nopean esineentunnistamisen, tekoälyalgoritmien ja Kirin 970 -piirisarjan tehokkuuden avulla. Kohteentunnistaminen on mukana myös Kirin 970 -piirisarjalla varustetussa Huawei P20 Pron kamerassa. Se tunnistaa satoja kohteita ehdottaen esimerkiksi näille sopivaa valaistusta. Kamerassa on myös liikkuvan kohteen ennakointiominaisuus, joka helpottaa esimerkiksi tilannekuvaamista.

Huawei P20 Pron muut ominaisuudet pähkinänkuoressa

• EMUI 8.1 on mukautettu P20 Prossa FullView-kuvaformaattiin käyttäen näytön jokaisen pikselin hyväkseen. Navigaation voi piilottaa, jolloin ruudusta tulee entistäkin isompi.
  • Huawei Face Unlock -ominaisuudella puhelimen voi turvallisesti avata kasvoilla tunnuskoodin tai sormenjäljen sijasta.
  • Huawei tarjoaa Huawei Mobile Cloud -palvelunsa myötä käyttäjilleen 5 gigatavua pilvitallennustilaa maksutta.
  • Huawei P20-sarja tukee natiivisti Google ARCorea, suosittua lisätyn todellisuuden alustaa. Tämä ja sarjan muut ominaisuudet auttavat kehittäjiä hyödyntämään puhelimen tekoälyä ja koneoppimista omissa sovelluksissaan.
  • Huawei P20-sarjan lippulaivapuhelimet johtavat DxOMarkin mobiilikameroiden mittausta. HUAWEI P20 Pro sai 109 pistettä ja HUAWEI P20 102 pistettä.

Huawei P20 Pron suositushinta on 849 euroa, värivaihtoehtona on sinisen ja mustan lisäksi violetin sävyinen Twilight.

Huawei-yhteyshenkilö – kuluttajaliiketoiminta:

Sofia Lehtimäki, Huawei Technologies Oy, 050 308 2228, sofia.lehtimaki@huawei.com

Tuotekuvathttps://goo.gl/9FfCMi

Tuotelainat:

Maija Hyötyläinen, Republic of Communications, 050 572 9679
Elisa Mikkonen, Republic of Communications, 050 410 2284
prhuawei@republic.fi

Huawei Suomi sosiaalisessa mediassa:

Facebook: https://facebook.com/HuaweiMobileFi
Instagram: https://instagram.com/HuaweiMobileFi
Twitter: https://twitter.com/HuaweiMobileFi

Lisätietoja Huaweista

Huawei on johtava maailmanlaajuinen informaatio- ja viestintäteknologian (ICT) ratkaisujen tarjoaja, joka palvelee telealan operaattoreita, yrityksiä, kuluttajia ja julkista sektoria. Huawei tekee myös tiivistä yhteistyötä yliopistojen kanssa ympäri maailman. Huawein innovatiivisia ICT-ratkaisuja, -tuotteita ja -palveluita käytetään yli 170 maassa. Vuonna 1987 perustettu Huawei on yksityinen yritys ja täysin työntekijöidensä omistama.

Huawei työllistää maailmanlaajuisesti yli 180 000 henkilöä, ja yrityksen 9 900 Euroopassa olevasta työntekijästä 1 200 työskentelee tutkimuksen ja tuotekehityksen (T&K) parissa. Yrityksellä on 18 T&K-keskusta kahdeksassa Euroopan maassa (Suomi, Belgia, Ranska, Saksa, Irlanti, Italia, Ruotsi ja Iso-Britannia) ja se operoi lukuisia innovaatiokeskuksia yhteistyössä tele- ja ICT-alan partnerien kanssa.