Huawein tuoteuutuudet julki MWC 2019 -messuilla – Taittuvanäyttöinen älypuhelin ja 5G-ominaisuudet kehityksen kärjessä

Huawei julkisti Mobile World Congress (MWC) 2019 -messujen alla useita uutuustuotteita, mukaan lukien uudistetun Huawei MateBook X Pro -tietokoneen, kompaktit Huawei MateBook 13 ja Matebook 14 -tietokoneet sekä taittuvan Huawei Mate X -5G-älypuhelimen. Esillä oli myös Huawein uusi 5G CPE Pro -verkkolaite, joka hyödyntää ensimmäisten joukossa Balong 5000 -monimuotopiirin ominaisuuksia.

Tuoreet MWC 2019 -julkistukset tuovat huippunopeat langattomat yhteydet käyttäjien saataville, ja vahvistavat kehitystä kohti tulevaisuutta, jossa eri älylaitteet ovat yhä enemmän yhteydessä toisiinsa.

“Tukeaksemme siirtymää kohti huippuverkottunutta 5G-aikakautta, Huawein kuluttajaliiketoimintayksikkö on sitoutunut strategiaan, jonka keskiössä on kaikkiin käyttötarkoituksiin soveltuva älykäs ekosysteemi. Tuomme kaiken kattavan yhteyden sekä kuluttajille, yrityksille että koteihin luodaksemme maailman parhaan 5G-kokemuksen, jollaista ei ole vielä nähty”, sanoo Huawein kuluttajaliiketoimintayksikön johtaja Richard Yu.

Uudistettu Huawei MateBook X Pro

Huawei esitteli ohuen ja huipputehokkaan MateBook X Pro -tietokoneen ensimmäistä kertaa MWC 2018 -messujen kynnyksellä. Kevyt, mutta suorituskykyinen MateBook X Pro asetti uudet standardit kannettaville tietokoneille ja nosti Huawein esille alan vahvana toimijana. Edeltäjänsä tapaan, uusi MateBook X Pro tuo kuluttajien saataville linjakkaan ja kevyen, mutta entistäkin suorituskykyisemmän kannettavan tietokoneen, jossa yhdistyvät kaikki lippulaivamallin ominaisuudet: tyylikäs design, älykäs teknologia ja kaikkiin käyttötarkoituksiin soveltuvat yhteydet.

Unibody-rakenteisen Huawei MateBook X Pro:n runko on metallia, jonka sileä pinta on viimeistelty hiekkapuhaltamalla. Mystic Silver- ja Space Gray -väreissä saatavilla olevassa lippulaivamallissa on 13,9” 3K Ultra FullView -näyttö ja 91 % näyttö-runko-suhde. Tietokone tukee lisäksi kymmenen pisteen kosketusnäyttöteknologiaa ja maailman ensimmäistä Finger Gestures -kuvakaappaustoimintoa*1, joka tuo käyttäjille uuden, entistä intuitiivisemman käyttöliittymän.

Huawei MateBook X Pro on varustettu tehokkaalla kahdeksannen sukupolven Intel® Core™ i7 8565 -prosessorilla ja NVIDIA® GeForce® MX250 -näytönohjaimella, jossa on 2 Gb GDDR5-muistia. Wi-Fi-yhteyden lisäksi tietokoneessa on Bluetooth 5.0- ja Thunderbolt™ 3 -portit, jotka takaavat monipuolisen ja nopean tiedonsiirron laitteiden välillä. Tietokoneen Dolby Atmos® -audiojärjestelmä luo laadukkaan äänimaailman.

Huawei on lisäksi innovoinut huippunopean ja kätevän tiedostonsiirtotoiminnon älypuhelimen ja kannettavan tietokoneen välille. Huawei MateBook X Pro tukee Huawei Share 3.0 OneHop -ominaisuutta, joka tekee Windows-tietokoneiden ja Android-älypuhelimien välisestä tiedonsiirrosta entistä helpompaa. Huawei Share 3.0 mahdollistaa esimerkiksi kuvien, videoiden, tekstin ja presentaatioiden kaksisuuntaisen siirron entistä nopeammin. Myös näytön tallennus on helpompaa kuin aiemmin – ruutukaappaus*2 jaetaan automaattisesti tietokoneelle ravistamalla puhelinta ja valitsemalla ”PC Huawei Share” -toiminto tietokoneella. Käytössä on myös synkronoitu leikepöydän jakamisominaisuus, joka mahdollistaa kopioidun sisällön jakamisen lähellä olevalle laitteelle.

Monipuoliset Huawei MateBook 13 ja Huawei MateBook 14 -kannettavat tietokoneet

Uudet Huawei MateBook 13 ja MateBook 14 -kannettavat tietokoneet tuovat uusimman teknologian kaikkien ulottuville. Innovatiivisissa ja tyylikkäissä tietokoneissa yhdistyvät keveys, kompaktius ja suorituskyky – FullView-näyttö, laadukas runko ja huipputason yhdistettävyys muihin älylaitteisiin asettavat uuden standardin kokoluokkansa kannettaville tietokoneille.

Laajalle käyttäjäkunnalle suunnitellut tietokoneet sisältävät minimalistisella kehyksellä varustetun 3:2 FullView -näytön, minkä lisäksi ne tukevat kymmenen pisteen kosketusnäyttöteknologiaa. Sekä MateBook 13 että MateBook 14 tukevat uusia, käyttäjälähtöisiä ominaisuuksia, kuten Finger Gestures -kuvakaappaustoimintoa*3.

Huawei MateBook 14:ssä on kahdeksannen sukupolven Intel® Core™ i7-8565U -prosessori, NVIDIA® GeForce® MX250 -näytönohjain ja hainevän muotoinen tuuletin, joka jäähdyttää tietokoneen entistä tehokkaammin. Suuri 57,4 Wh:n akku ja Huawein älykäs virransäästöohjelma varmistavat pitkän akunkeston.

Huawei MateBook 13:ssä on kahdeksannen sukupolven Intel® Core™ i7-8565U -prosessori, NVIDIA® GeForce® MX150 -näytönohjain ja nopeamman jäähdytyksen mahdollistava Huawei Shark Fin 2.0 -tuuletin, minkä ansiosta tietokone on hiljainen myös vaativammassa käytössä. Tietokoneessa on lisäksi 3:2 Fullview -näyttö ja 88 % näyttö-runko-suhde.

MateBook 13 ja Matebook 14  -tietokoneiden Huawei Share 3.0 mahdollistaa älykkäämmät yhteydet ja tiedonsiirron eri laitteiden välillä, muun muassa innovatiivisen OneHop-toiminnon. Lisäksi tietokoneissa on eleohjattu Finger Gestures -kuvakaappaustoiminto*4, Fingerprint Button 2.0, Dolby Atmos® -audiojärjestelmä ja paljon muita ominaisuuksia, jotka varmistavat sujuvan käyttökokemuksen.

Huawei Mate X – taittuva 5G-älypuhelin

Huawei Mate -sarjan uusin tulokas Huawei Mate X edustaa täysin uudenlaista suunnittelua. Huawei Mate X yhdistää 5G-yhteydet, taittuvan näytön ja tekoälyn uuteen käyttöliittymään, joka tarjoaa kuluttajille täysin uudenlaisen älypuhelinkokemuksen.

Huawein innovoinnin tuloksena syntynyt Huawei Mate X liittää yhteen tyylin ja teknologian. Älypuhelimen ja tabletin yhdistävä uutuus sisältää taipuisan OLED-paneelin ja Falcon Wing -saranan, jotka mahdollistavat taittuvan rakenteen. Siron Huawei Mate X:n uudessa Interstellar Blue -värityksessä kiteytyy teknologisen muotoilun tyylikkyys, mikä nostaa riman entistä korkeammalle tulevaisuuden älypuhelimille.

Huawei Mate X:n taittuva OLED FullView -näyttö ja maailman nopein 5G-monimuotopiiri Balong 5000 luovat yhdessä kokonaan uuden käyttökokemuksen, jossa suuri näyttö ja kompakti koko ovat sopusoinnussa. Tablettina käytettäessä Huawei Mate X tehostaa mobiililaitteella työskentelyä, minkä lisäksi käyttäjä voi hyödyntää puhelimen kahta ruutua useamman eri tehtävän samanaikaiseen hoitamiseen, mikä korostaa tietokonemaista käyttökokemusta.

Huawein lippulaivapuhelimet ovat aina sisältäneet huippuluokan kameran, eikä Huawei Mate X tee tässä poikkeusta. Taittuva rakenne mahdollistaa kameran käyttämisen sekä etu- että takakamerana, mikä tuo uuden ulottuvuuden mobiilikuvaukseen.

Huawein ICT-osaaminen edustaa alan kärkeä, minkä ansiosta yhtiö on etulyöntiasemassa 5G-aikakauden alkaessa. Huawei Mate X asettaa niin ikään uuden standardin 5G-älypuhelimille – maailman nopeimmalla Balong 5000 -monimuotopiirillä ja nopeaa 55 W:n Huawei SuperCharge -pikalatausta tukevalla 4500 mAh:n akulla varustettu älypuhelin vastaa 5G-aikakauden tehokkuusvaatimuksiin.

Huawei 5G CPE Pro vie kotitaloudet 5G-aikakaudelle

Balong 5000 -monimuotopiiri käynnistää virallisesti 5G-aikakauden. Se tukee monipuolisesti 5G-laitteita älypuhelimista kodin verkkolaitteisiin, ajoneuvoihin asennettaviin laitteisiin ja 5G-moduuleihin, tarjoten kuluttajille täysin uudenlaisen 5G-kokemuksen käyttötarkoituksesta riippumatta.

Uusi Huawei 5G CPE Pro -verkkolaite tukee Balong 5000:n ansiosta langattomia 4G- ja 5G-yhteyksiä, asettaen uuden riman kodin 5G-verkkolaitteille. Käytännössä tämä mahdollistaa 1 Gt HD-videotiedoston lataamisen kolmessa sekunnissa ja 8K-tasoisen suoratoiston sujuvasti ilman viivettä. Laite tukee myös ensimmäisenä Huawei HiLink -protokollaa, joka vie kodit älykkäälle 5G-aikakaudelle. Kotien lisäksi Huawei 5G CPE Pro sopii pienten ja keskisuurten yritysten laajakaistatarpeisiin, mahdollistaen erittäin suuren tiedonsiirtonopeuden.

5G-aikakauden alkaessa teknologian käyttötarpeet tulevat vaihtelemaan yhä enemmän eri tilanteissa. Huawei vastaa haasteeseen toimialan ainoana valmistajana, joka kykenee toimittamaan asiakkailleen täyden valikoiman päästä päähän -5G-tuotteita, mukaan lukien piirisarjat, päätelaitteet ja pilvipalvelut. Huawei jatkaa tuotteidensa kehittämistä edelleen kohti teknologisesti verkottuneempaa ja älykkäämpää tulevaisuutta, joka tuo 5G-yhteydet yhä useamman saataville.

*1 Saatavilla versioissa, joissa PC Manager 9.1 tai uudempi

*2 Aina 60 sekuntiin asti

*3 Saatavilla kosketusnäytöllisissä versioissa, joissa PC Manager 9.1 tai uudempi

*4 Saatavilla kosketusnäytöllisissä versioissa, joissa PC Manager 9.1 tai uudempi

Lisätiedot:

Elina Takala, Huawei Technologies Oy, Consumer Business Group, markkinointi- ja viestintäjohtaja, 050 3217863, elina.takala@huawei.com

Jesse Kajes, Huawei Technologies Oy, Consumer Business Group, teknologia-asiantuntija, 040 502 2007, jesse.kajes@huawei.com

Kuvat ja -materiaalipyynnöt, tuotelainat:
Panu Alanko, Republic of Communications, 050 414 2001, panu.alanko@republic.fi

Lisätietoa Huawei Consumer Business Groupista
Huawein innovatiivisia tieto- ja viestintäteknologian tuotteita ja palveluja on saatavilla yli 170 maassa, ja niitä käyttää jo kolmasosa maailman väestöstä. Huawei nousi vuoden 2018 toisella kvartaalilla maailman toiseksi suurimmaksi puhelinvalmistajaksi toimitettujen puhelinten kappalemäärissä mitattuna.

Huaweilla on 18 tutkimus- ja tuotekehityskeskusta kahdeksassa Euroopan maassa (Suomi, Belgia, Ranska, Saksa, Irlanti, Italia, Ruotsi ja Iso-Britannia). Suomessa Huawein edistykselliset tutkimus- ja tuotekehityskeskukset sijaitsevat Helsingissä ja Tampereella. Huawei työllistää maailmanlaajuisesti yli 180 000 henkilöä, joista yli 80 000 työskentelee tutkimuksen ja tuotekehityksen parissa.

Huawein Consumer Business Group on yksi Huawein liiketoimintayksiköistä, joka tuottaa korkealuokkaisia älypuhelimia, tietokoneita, tabletteja, puettavaa älyteknologiaa ja pilvipalveluita. Huawein maailmanlaajuinen verkosto on rakennettu yli 30 vuoden kokemuksella televiestintäteollisuudesta, ja yhtiö on omistautunut toimittamaan innovatiivisimpia teknologisia ratkaisuja kuluttajille ympäri maailmaa. Vuonna 1987 perustettu Huawei on yksityinen yritys ja täysin työntekijöidensä omistama. Yhtiön pääkonttori sijaitsee Kiinan Shenzhenissä.

Lue lisää: http://consumer.huawei.com

Huawei Suomi sosiaalisessa mediassa:
Facebook: https://facebook.com/HuaweiMobileFi
Instagram: https://instagram.com/HuaweiMobileFi