Huawein Y-sarja laajentuu ajanhermolla olevalla Y5-mallilla

Älypuhelinmarkkinoilla huomaamattomat kehykset ovat nousussa oleva trendi. Uusi Huawei Y5 -älypuhelin jatkaa Huawein FullView-näyttöisten puhelinten sarjaa. Valikoiduille jälleenmyyjille saapunut uutuuspuhelin tarjoaa hintaluokassaan vahvan vaihtoehdon myös akun kestoa arvostaville. Puhelimen suorituskykyä tukevat lisäksi Android 8.1 -käyttöliittymä sekä 2 ja 16 gigatavun muistikapasiteetti.

”Huawein vahvuuksia on laaja mallivalikoima. Uusi Y5-puhelin edustaa Huawein ydintä, hinta-laatusuhteessa varteenotettavaa vaihtoehtoa omassa segmentissään. Uusin Android-käyttöliittymä, iso FullView-näyttö ja kestävä akku tekevät Y5-mallista modernin ja kompaktin älypuhelimen, joka palvelee monia asiakasryhmiä”, toteaa Huawei kuluttajaliiketoimintayksikön myyntipäällikkö Jesse Kajes.

Huawei Y5 -uutuuspuhelimen ominaisuudet tiivistetysti:

Näyttö: 5,45 tuuman, 18:9-suhteen HD FullView -näytöllä varustettu Y5-malli on suunniteltu sopimaan käteen sekä tarjoamaan rikkaan katselukokemuksen. Näytön 18:9-suhde mahdollistaa sen, että näyttöön saadaan yli 10 % enemmän kuvaa ja muuta sisältöä. Lisäksi FullView-näyttö pysyy näyttämään enemmän yksityiskohtia, tämä tuo syvyyttä esimerkiksi pelikokemukseen.

Kamerat: uutuuspuhelimessa on 5 megapikselin etukamera sekä manuaalisesti, että automaattisesti säätyvällä selfiesalamalla. Salama tunnistaa kasvojen valotuksen ja säätää valon kirkkautta niin, että selfiestä tulee mahdollisimman luonnollinen. Takana puhelimessa on 8 megapikselin kamera HDR-postprosessointitoiminnolla. Tämä auttaa tasapainottamaan kuvan kirkkautta vähentäen ylivalottumista ja säätäen tummaa taustaa niin, että yksityiskohdat ja valotasot tulevat laadukkaasti esille kuvassa. Huawei Y5 2018 mahdollistaa panoraama-kuvien ottamisen 90–360 asteen laajuudella.

Suorituskyky: Huawei Y5 2018 -mallissa on uusin Android 8.1 -käyttöliittymä. Muistia puhelimessa 2 gigatavua (RAM) ja 16 gigatavua (ROM), lisäksi puhelimessa on paikka muistikortille. Puhelimessa on paikat kahdelle Nano-SIM-kortille ja lisäksi Mikro-SD-kortille. Akun kapasiteetti on 3020 mAh, minkä ansiosta puhelimella voi katsella videoita yhtäjaksoisesti 62 tuntia tai kuunnella musiikkia 13 tuntia. Puhelimessa on myös Huawein energiansäästöteknologiaa, mikä auttaa pidentämään akun kestoa optimoimalla puhelimen käyttöä. Käyttäjä voi myös itse kontrolloida akkua vievien ohjelmien ja sovellusten käyttöä.

Huawei Y5  2018 -malli on myynnissä suositushintaan 129 euroa väreissä sininen ja mattamusta.

Huawei-yhteyshenkilö – kuluttajaliiketoiminta:

Sofia Lehtimäki, Huawei Technologies Oy, 050 308 2228, sofia.lehtimaki@huawei.com

Tuotelainat:

Maija Hyötyläinen, Republic of Communications, 050 572 9679
Elisa Mikkonen, Republic of Communications, 050 410 2284
prhuawei@republic.fi

---------

Huawei Suomi sosiaalisessa mediassa:

Facebook: https://facebook.com/HuaweiMobileFi
Instagram: https://instagram.com/HuaweiMobileFi
Twitter: https://twitter.com/HuaweiMobileFi

Lisätietoja Huaweista

Huawei on johtava maailmanlaajuinen informaatio- ja viestintäteknologian (ICT) ratkaisujen tarjoaja, joka palvelee telealan operaattoreita, yrityksiä, kuluttajia ja julkista sektoria. Huawei tekee myös tiivistä yhteistyötä yliopistojen kanssa ympäri maailman. Huawein innovatiivisia ICT-ratkaisuja, -tuotteita ja -palveluita käytetään yli 170 maassa. Vuonna 1987 perustettu Huawei on yksityinen yritys ja täysin työntekijöidensä omistama.

Huawei työllistää maailmanlaajuisesti yli 180 000 henkilöä, ja yrityksen 9 900 Euroopassa olevasta työntekijästä 1 200 työskentelee tutkimuksen ja tuotekehityksen (T&K) parissa. Yrityksellä on 18 T&K-keskusta kahdeksassa Euroopan maassa (Suomi, Belgia, Ranska, Saksa, Irlanti, Italia, Ruotsi ja Iso-Britannia) ja se operoi lukuisia innovaatiokeskuksia yhteistyössä tele- ja ICT-alan partnerien kanssa