Huaweista vuoden “Best Consumer Electronics Brand” -palkittu kotimarkkinoillaan

Saksassa vuonna 2004 lanseeratun Best Brands -kilpailun tarkoituksena on tuoda esiin menestyneitä ja vahvoja brändejä. Kiinaan vuonna 2014 laajentunut Best Brand -kilpailu on maassa ensimmäinen, joka ottaa laajasti kuluttajien mielipiteet huomioon sekä arvioi brändiä sen emotionaalisten ja käytöksellisten ulottuvuuksien perusteella. Huawei voitti kilpailun Consumer Electronics -kategorian. Muita kategoriavoittajia olivat AirBnB, WeChat ja BMW.

Huawein kuluttajaliiketoiminta yksikön markkinointijohtaja Glory Zhang puhui joulukuun alussa Shanghaissa pidetyssä palkintogaalassa: ”Katsoin toissa iltana Ang Leen uuden elokuvan ”Billy Lynn’s Long Halftime Walk”, se on kuvattu uusimmalla teknologialla 120 fps x 3D x 4D. Se oli rohkea veto, eikä monen kriitikon mieleen. Vain viisi teatteria maailmassa voi esittää kyseisen elokuvan täysversioita, mutta kukaan ei voi kieltää, etteikö se voisi olla uuden elokuvateollisuuden alku."

"Meidän liiketoimintamme on kasvanut nopeasti, vain viidessä vuodessa meistä on tullut maailman kolmanneksi suurin älypuhelinbrändi. Interbrand on listannut Huawein ensimmäisen kerran vuonna 2014 ja nyt olemme jo nousseet listalla sijalle 72. Ihmiset kysyvät usein miten tämä on ollut mahdollista. Avainsana on innovaatio. Keskitymme tarkoituksenmukaisiin innovaatioihin, joilla on merkitystä kuluttajille. Esimerkiksi olemme vastaesitelleet maailman nopeimman Kirin 960 -sirun. Uusimmassa Huawei Mate 9:ssä yhdistyvät käsityöläisyys sekä tehokkuus. Intohimo on toinen brändiämme ohjaava voima. Huaweilaisia yhdistää tahto tähdätä korkealle ja halu tehdä asioita erilailla. Olemme iloisia nähdessämme enemmän ja enemmän Huawein käyttäjiä, mutta vielä iloisempia olemme, kun näemme brändimme innostavan kuluttajia kokeilemaan omia rajojaan”.

Huawei-yhteyshenkilö – kuluttajatuotteet

Sofia Lehtimäki, markkinointijohtaja, Huawei Technologies Oy, 050 308 2228, sofia.lehtimaki@huawei.com

Kuvat ja tuotelainat:

Maija Hyötyläinen, Republic of Communications, 050 572 9679, maija.hyotylainen@republic.fi

Jukka Raittila, Republic of Communications, 050 346 2630, jukka.raittila@republic.fi

Irina Mikkola, Republic of Communications, 050 362 1432, irina.mikkola@republic.fi

Lisätietoja Huaweista:

Huawei on johtava maailmanlaajuinen informaatio- ja viestintäteknologian (ICT) ratkaisujen tarjoaja, joka palvelee telealan operaattoreita, yrityksiä, kuluttajia ja julkista sektoria. Huawei tekee myös tiivistä yhteistyötä yliopistojen kanssa ympäri maailman. Huawein innovatiivisia ICT-ratkaisuja, -tuotteita ja -palveluita käytetään yli 170 maassa. Vuonna 1987 perustettu Huawei on yksityinen yritys ja täysin työntekijöidensä omistama.

Huawei työllistää maailmanlaajuisesti yli 176 000 henkilöä, ja yrityksen 9 900 Euroopassa olevasta työntekijästä 1 200 työskentelee tutkimuksen ja tuotekehityksen (T&K) parissa. Yrityksellä on 18 T&K-keskusta kahdeksassa Euroopan maassa (Suomi, Belgia, Ranska, Saksa, Irlanti, Italia, Ruotsi ja Iso-Britannia) ja se operoi lukuisia innovaatiokeskuksia yhteistyössä tele- ja ICT-alan partnerien kanssa.