Huippuunsa viritetty PlayStation®4 Pro -konsoli nyt kaupoissa Suomessa

Helsinki, 10.11.2016 – Tänään Euroopassa, Lähi-Idässä, Etelä-Afrikassa ja Australasiassa julkaistun PlayStation®4 Pro (PS4™ Pro) -huippukonsolin viimeisimmän kuvateknologian ansiosta pelit ovat yksityiskohtaisempia ja vaikuttavampia kuin koskaan. PS4 Pro tukee dynaamista 4K-pelaamista ja 4K-viihdettä*, ja huippupelit, kuten Call Of Duty®: Infinite Warfare (Activision), Ratchet & Clank™, The Last of Us™ Remastered, ja Uncharted™ 4: A Thief’s End (SIE Worldwide Studios), on optimoitu käyttämään hyödykseen laitteen lisätehoja.

“PS4 Pron julkaisu on suunnattoman hieno hetki PlayStationille. Emme ole koskaan aikaisemmin julkaisseet uutta konsolia olemassa olevan pelialustan elinkaaren aikana”, sanoo Jim Ryan, President of SIEE and President of Global Sales & Marketing, SIE. ”Olemme antaneet kehittäjille uuden tavan osoittaa luovuutensa, ja PS4 Pron myötä olemme entistä sitoutuneempia tukemaan innovaatioita sekä tarjoamaan pelaajille entistä kokonaisvaltaisempia pelikokemuksia.”

PS4 Pro käyttää hyväkseen viimeisintä kuvateknologiaa ja tukee dynaamista 4K-tasoista* resoluutiota ja High Dynamic Range (HDR) -värimaailmaa. Tehokas suoritin ja grafiikkaprosessori antavat kehittäjille mahdollisuuden luoda dynaamisella 4K-laadulla* pelejä, jotka ovat visuaalisesti tarkempia tai rullaavat entistä paremmalla ruudunpäivitysnopeudella. Kuten muutkin PS4-konsolimallit, myös uusi PS4 Pro tukee HDR-värimaailmaa, jonka ansiosta pelimaailman värit toistuvat ruudulla uskomattoman tarkasti.

PlayStation 4:n ja nyt julkaistun PS4 Pron myötä kuluttajilla on enemmän valinnanvaraa. Jokainen peli toimii täysin sekä Prolla että tavallisella PS4:llä, josta julkaistiin vastikään solakampi ja kevyempi malli alennetulla hinnalla. Kummatkin konsolit tukevat täysin PlayStation®VR -virtuaalitodellisuuslaseja ja konsoleiden käyttöjärjestelmä sekä verkkoympäristö on sama. Käyttäjät voivatkin valita konsolin, joka sopii omiin tarpeisiin parhaiten.

Lisäksi, Netflix-sovellus saa PS4 Pron julkaisun yhteydessä päivityksen, jonka jälkeen sovelluksella voi suoratoistaa 4K-sisältöä, kuten ”Narcos Season 2” ja ”Luke Cage.” Netflix-palveluun odotetaan jopa 600 tunnin edestä 4K sisältöä vuoden loppuun mennessä. YouTube-sovellus saa niin ikään PS4 Prolla päivityksen kautta tuen 4K-sisällölle.

Pelaajille, jotka omistavat HD-television, jossa ei ole tukea 4K:lle tai HDR:lle, PS4 Pro sisältää lukuisia hyötyjä, kuten korkeamman tai tasaisemman ruudunpäivitysnopeuden sekä parannettua grafiikkaa ja ehostettuja peliympäristöjä.

PS4 Pron pressimateriaalit ovat saavilla osoitteessa www.scee-press.com

< PlayStation®4 Pro (CUH-7000 series)>

Product name PlayStation®4 Pro
Color Jet Black
Product code CUH-7000 series
Main processor Single-chip custom processor
CPU: x86-64 AMD “Jaguar”, 8 cores
GPU: 4.20 TFLOPS, AMD Radeon™ based graphics engine
Memory GDDR5 8GB
Storage size*3 1TB
External dimensions Approx. 295×55×327 mm (width × height × length) (excludes largest projection)
Mass Approx. 3.3 kg
BD/ DVD drive
(read only)
BD × 6 CAV
DVD × 8 CAV
Input/ Output Super-Speed USB (USB 3.1 Gen.1) port × 3
AUX port × 1
Networking Ethernet (10BASE-T, 100BASE-TX, 1000BASE-T)×1
IEEE 802.11 a/b/g/n/ac
Bluetooth® 4.0 (LE)
Power 100-240 V AC, 50/60Hz
Power consumption Max. 310W
Operating temperature 5ºC – 35ºC
AV output HDMI™ out port (supports 4K/HDR)
DIGITAL OUT (OPTICAL) port

* 4K- ja HDR-tukeen tarvitaan yhteensopiva 4K HDR -televisio. Dynaaminen 4K saavutetaan joko graafisella renderöinnillä tai ylös skaalaamalla, tuki vaihtelee pelikohtaisesti. 4K-viihde ja 4K-video saatavilla ainoastaan suoratoistopalveluista.

Tuki HDR:lle ja paremmalle ruudunpäivitysnopeudelle vaihtelee peli- ja videokohtaisesti.

Tiedustelut:

Valtteri Hyttinen

Nordisk Film

valtteri.hyttinen@nordiskfilm.com

Kuva- ja materiaalipyynnöt:

Jukka Raittila

Republic of Communications

jukka.raittila@republic.fi

About Sony Interactive Entertainment Europe

Sony Interactive Entertainment Europe (SIEE), headquartered in London, UK, is responsible for the PlayStation® brand and family of products and services within the 109 territories serviced by SIEE as a regional headquarters for Sony Interactive Entertainment (SIE). PlayStation has delivered innovation to the market since the launch of the original PlayStation in Japan in 1994. The PlayStation family of products and services include PlayStation®4, PlayStation®VR, PlayStation®Vita, PlayStation®3, PlayStation®Store, PlayStation®Plus, PlayStation™Video, PlayStation™Music, PlayStation™Now, PlayStation®Original and acclaimed PlayStation software titles from SIE Worldwide Studios. Headquartered in San Mateo, California, SIE is a wholly-owned subsidiary of Sony Corporation.

"PlayStation" is a registered trademark of Sony Interactive Entertainment Inc. "PS4" is a trademark of the same company.

All other trademarks are property of their respective owners.