inFamous: Second Son tarjoaa räjähtävää toimintaa uuden sukupolven pelikonsolilla

inFamous: Second Son on uuden sukupolven supersankariseikkailu, joka yhdistää avoimen maailman pelaamisen visuaalisesti näyttävään ja nopeatempoiseen toimintaan. Päähenkilö Delsin Rowe on auktoriteetteja pelkäämätön katutaiteilija, jonka yliluonnolliset voimat ajavat hänet törmäyskurssille yhteiskunnan ja viranomaisten kanssa – vaarassa on paitsi Delsinin myös muiden yli-ihmisten tulevaisuus. PlayStation®4 (PS4™) -järjestelmälle yksinoikeudella julkaistava toimintapeli ojentaa pelaajalle urbaanin supersankarin viitan, mutta jättää avoimeksi, onko tarinan sankari lopulta hyvä vai paha.

inFamous: Second Son vie pelaajan seikkailemaan poikkeustilan alla olevaan Seattleen, jossa nuori Delsin Rowe kamppailee olemassaolostaan yhteiskunnan hylkimänä yli-ihmisenä. Viranomaisten erikoisyksikkö DUP on ottanut Seattlen haltuunsa tarkoituksenaan alistaa joukko kaupunkia asuttavia yli-ihmisiä, jotka ovat asettuneet vastarintaan. Joukkoon liittyy myös Delsin, jonka mahtavat voimat ja parkour-taidot auttavat häntä etenemään kaupunkiympäristössä kohti vihollista. Toimintaa riittää sekä vaaka- että pystytasossa, sillä rakennusten seinät tai painovoima eivät ole esteenä Delsinin ketterälle kiipeämiselle. Tarinan edetessä pelaajan on tehtävä valintoja erilaisten paineiden ristitulessa, sillä Delsinin on pelastettava sekä itsensä että lähimmäisensä DUP:n kynsistä.

Peli esittelee näyttävästi uuden sukupolven PS4-järjestelmän tehoja ja vierittää kotiruudulle täyslaidallisen räjähtävän nopealiikkeistä toimintaa. Uutena ominaisuutena nähdään pelielämystä syventävä DualShock 4 -ohjaimen kosketusalue, joka on ensimmäistä kertaa käytössä osana pelin toimintoja. Tarkasti mallinnettu Seattlen kaupunki tarjoaa pinta-alaltaan valtavan kokoisen pelialueen, johon pelaajan on halutessaan helppo uppoutua tunneiksi. Päähenkilö Delsin Rowen äänenä kuullaan puolestaan videopelimaailman suosikkinäyttelijä Troy Baker, joka tunnetaan roolisuorituksestaan Joelina palkitussa The Last of Us -pelissä.

inFamous: Second Son ilmestyy yksinoikeudella PlayStation®4 (PS4™) -järjestelmälle 21.3.2014. Pelin ikäraja on kuusitoista vuotta. Lisätietoja osoitteessa: http://fi.playstation.com/infamous-second-son/.

Lisätietoja tuotteesta:

Valtteri Hyttinen

Nordisk Film

valtteri.hyttinen@nordiskfilm.com

Kuva- ja materiaalipyynnöt:

Panu Alanko

Republic of Communications

panu.alanko@republic.fi

ENDS

About Sony Computer Entertainment Europe Ltd

Sony Computer Entertainment Europe (SCEE), based in London, is responsible for the distribution, marketing and sales of PlayStation®3, PlayStation®2, PSP™ (PlayStation®Portable) and PlayStation®Network software and hardware in 99 territories across Europe, the Middle East, Africa and Oceania. SCEE also develops, publishes, markets and distributes entertainment software for these formats, and manages the third party licensing programs for the formats in these territories. Since the launch of PlayStation 3 in November 2006, 55.5 million units have been sold globally and continue to be sold at a record level.  Maintaining its position as one of the most successful consumer electronic products in history, PlayStation 2 has sold over 153.6 million systems worldwide.  Since its launch at the end of 2004, over 73 million PSPs have been sold globally, highlighting the importance of the portable entertainment market.  With the huge increase in interest and accessibility of network applications and network gaming, more than 90 million accounts have registered to PlayStation Network, the free-to-access interactive environment, and over 1.91 billion items have been downloaded.

More information about PlayStation products can be found at www.playstation.com.

PlayStation, the PlayStation logo are registered trademarks of Sony Computer Entertainment Inc. PS3 and PSP are trademarks of Sony Computer Entertainment Inc. All other trademarks are property of their respective owners.